عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

10 مزیت استفاده از وردپرس در طراحی سایت

وردپرس یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین CMS های موجود برای ساخت و طراحی ‌وب‌ سایت است. وب‌سایت‌های بسیار زیادی تا کنون با وردپرس ساخته شده اند و همچنان نیز ساخته خواهند شد. اما دلیل محبوبیت بیش‌از اندازه وردپرس چیست؟ چرا هنوز هم وب‌سایت های زیادی ترجیح می‌دهند کار خود را وردپرس شروع کنند و ادامه دهند؟ همراه با اطلس ساختار داده به مرور مزیت‌های اصلی وردپرس می‌پردازیم.

 


 

1) استفاده از وردپرس کاملا مقرون به صرفه است.

به لطف وردپرس، هزینه‌ی ساخت و طراحی وب‌سایت به شدت کاهش پیداکرده است. هم‌چنین، هزینه های توسعه وب‌سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده اند نیز بسیار کم است. نکته قابل توجه دیگر این است که هزینه تعمیر و نگهداری این وب‌سایت ها نیز بسیار پایین است. این ویژگی بسیار محبوب و بارز وردپرس، مخصوصا برای کسب‌وکارهایی که به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند بسیار مفید است. چرا که شما می‌توانید هم‌زمان با گسترش کار خود، وب‌سایت خود را نیز گسترش دهید.

 

 

2) کارکردن با مدیریت وردپرس بسیار راحت است.

کار با وردپرس واقعا آسان است.  قالب‌های مختلف وردپرس به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و با استفاده از یک رابط بصری، صفحات مورد نظر خود بسازید، فهرست بسازید، نوشته اضافه کنید و یا ساختار صفحه اول را تغییر دهید. فایل‌های متنی و ویدئویی زیادی نیز در اینترنت وجود دارد که نحوه کارکردن با انواع قالب‌ها را آموزش می‌دهند. با وردپرس یک طراحی سایت ارزان، با مدیریتی راحت خواهید داشت. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟

 

 

3) با وردپرس می‌توانید 100% طراحی سایت دلخواه خود را بسازید.

تنوع فوق‌العاده گوناگون و مختلفی برای انتخاب قالب‌های وردپرس وجود دارد. طراحی سایت تمامی وب‌سایت‌های استاتیک، دینامیک و حتی فروشگاه اینترنتی، توسط قالب‌های مختلف وردپرس به راحتی امکان پذیر است. شما ابتد باید با توجه به ویژگی‌ها و انتظارتان از وب‌سایت، چه قالبی مناسب وب‌سایت شما است؟.  همین‌طور با وردپرس قادر خواهید بود تا بر اساس UXو UI مورد نظرخود، تمام اجزا صفحه را انتخاب و اجرا نمایید و هر زمانی که مایل بودید آن را به راحتی تغییر دهید.

 

4) موتورهای جستجو عاشق وردپرس هستند.

حقیقت آن است که بهینه سازی وب‌سایت (SEO) برای وب‌سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده‌اند بسیار آسان است. ساختار وردپرس به گونه‌ای تنظیم شده است که کاملا با تکنیک‌های سئو (سئو کلاه سفید)،  برای بالابردن رتبه وب‌سایت در گوگل منطبق است. وردپرس هم‌چنین این اجازه را به شما می‌دهد تا بر روی صفحاتی که می‌خواهید رتبه بالاتری داشته باشند، کنترل بیشتری داشته باشید.

 

5) ارتقا و یا افزودن قابلیت‌های مختلف برای یک وب‌سایت وردپرس بسیار آسان است.

   اگر مایل باشید ویژگی (features) و یا قابلیت جدیدی به وب‌سایت خود اضافه کنید، این کار در وردپرس به راحتی قابل انجام است! فقط کافی است، طی تنها سه مرحله افزونه (plugin ) مورد نیاز را بر روی سایت وردپرس خود نصب کنید. دریافت این افزونه‌ها گاها رایگان است و یا برای دریافت آن باید هزینه کمی پرداخت کنید. تعداد بالای کاربران وردپرس و وجود انجمن‌های زیادی که در این حوزه فعال هستند، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به راحتی افزونه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید و از مزایا و معایب هر کدام آگاه شوید. افزونه‌های افزایش سرعت وب‌سایت، منظم سازی تصاویر گالری، پیگیری ایمیل‌ها، بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت و ... از جمله هزاران افزونه‌ی موجود برای وردپرس است.

 

6) طراحی سایت واکنش‌گرا در وردپرس ساده است .

امروزه واکنش گرا بودن یک وب‌سایت دیگر یک مزیت به حساب نمی‌آید، بلکه یک ضرورت است. استفاده روزافرون از تلفن همراه و تبلت‌ها برای ورود به اینترنت، باعث شده است تا تمامی وب‌سایت‌ها برای حضور بهتر در تمامی دستگاه ها، نیازمند طراحی سایت واکنشگرا باشند. امروزه اکثر قالب‌ها و تم‌های وردپرس، کاملا واکنش‌گرا هستند و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بیشتر برای این ویژگی نیست.

 

7) وردپرس برای انتشار انواع محتوا بسیار مناسب است.

 

تولید محتوا باکیفیت از جمله مهم‌ترین مباحث موجود در دیجیتالمارکتینگ است. در وب‌سایتی که با استفاده از وردپرس طراحی شده است، شما می‌توانید به سادگی و تنها در عرض چند ثانیه، محتوای جدیدی(متنی،ویدئویی، تصویری) بارگذاری کنید. همین‌طور تنظیمات وردپرس به شما کمک می‌کند تا زمان انتشار محتوا را به صورت دوره‌ای و منظم تنظیم کنید. این کار کمک بسیار زیادی به بهینه سازی وب‌سایت (SEO) می‌کند.

 

 

8) وب‌سایت‌های طراحی شده با وردپرس امنیت بالایی دارند.

یکی از انتقاداتی که در ابتدا بر وردپرس مطرح شد، امنیت پایین وردپرس بود. اما اکنون با ارتقا این ویژگی، می‌توانید با اطمینان از امنیت بالا و عدم هک شدن وب‌سایت، از خدمات طراحی سایت وردپرس استفاده کنید. هم‌چنین استفاده از افزونه‌های مخصوص امنیت نیز، کمک بزرگی برای افزایش ایمنی وب‌سایت شما است.

 

1) وب‌سایت خود را به‌سادگی کنترل و به‌روزرسانی کنید.

هر زمان وب‌سایت شما نیاز به تغییرات و به زوررسانی داشته باشد، هر زمان و هرجایی باشید، وردپرس این کار را به‌راحتی برای شما انجام خواهد داد. فقط کافی است به اینترنت متصل باشید!

2) شما با ورد پرس نیازی به یک خط برنامه نویسی نیز ندارید.

اگر از دانش برنامه نویسی چیزی نمی‌دانید ولی هم‌چنان مایل هستید تا در طراحی سایت شرکت و یا طراحی سایت شخصی خود نقشی داشته باشید، وردپرس به کمک شما می‌آید. وردپرس یک سیستم کاملا خودکار است و شما به عنوان مدیر سایت تنها با المان‌های بصری روبرو خواهید بود. البته در صورتی‌که مایل باشید تا خارج از ویژگی‌های قالب مورد انتخاب‌تان، تغییراتی در وب‌سایت ایجاد کنید، می‌توانید با استفاده از کمک برنامه‌نویسان چند خطی به برنامه خود اضافه کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی طراحی سایت با وردپرس و یا انجام تغییرات لازم در آن، می‌توانید با متخصصین اطلس ساختار داده تماس بگیرید.