عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی، به طراحی سایتی گفته می‌شود که در آن وب سایت، خدمات و محصولات قابل ارائه توسط فروشنده از طریق یک فروشگاه اینترنتی به مشتریان ارائه می­شود. در یک طراحی سایت فروشگاهی موفق، کاربران می‌توانند به‌راحتی وب سایت شمارا پیدا کنند، محصولات و یا خدمات خود را در آن جستجو کنند، ویژگی‌های موردنظرشان را بررسی کنند و درنهایت به‌راحتی بتوانند مبلغ موردنیاز آن را پرداخت کنند. 

اگر شما تصمیم گرفته‌اید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، ابتدا بهتر است بدانید که طراحی سایت چیست ؟ سپس با اطلس ساختار داده همراه باشید تا نکاتی که باید برای طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته شود را باهم مرور کنیم.

 

شما هر کسب ­وکاری داشته باشید فروشگاه اینترنتی برای شما مفید است.

فروشگاه اینترنتی برای هر نوع محصول و مدل کسب‌وکاری مفید است.در یک سایت فروشگاهی، محصول یا خدمات شما می‌تواند فیزیکی و یا محصولات دیجیتالی مانند انواع جزوه‌ها و یا دوره‌های آموزشی باشد. هم‌چنین برای مدل‌های کسب‌وکاری مختلف مانند؛ کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B)، کسب‌وکار به مصرف‌کننده (B2C) و همین‌طور مصرف‌کننده به مصرف‌کننده (C2C)  فروشگاه اینترنتی کاربرد دارد. با کمی جستجو در فضای مجازی می‌توانید نمونه‌های موفقی از وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر را پیدا کنید و ببینید که پایه و اساس طراحی سایت فروشگاهی در تمام آن‌ها یکسان است و تفاوت‌ها بیشتر در ویژگی‌ها و استراتژی‌های مختلف بازاریابی آن­هاست.

 

 

تفاوت یک طراحی سایت فروشگاهی با یک طراحی سایت غیر فروشگاهی

تفاوت اصلی بین این دو درواقع همان هدف اصلی وب سایت است. برخلاف یک وب سایت معمولی، در یک وب سایت فروشگاهی شما روزانه با تعداد زیادی از کاربران در تماس هستید و شما به‌عنوان فروشنده، تعامل بیشتری با مشتریان دارید. درنتیجه باید اهمیت بسیار زیادی برای طراحی و نگهداری فروشگاه اینترنتی خود قائل باشید.

فرض کنید فروشگاه اینترنتی شما، همان مغازه شما است، آیا واقعاً برای شما فرقی ندارد که این فروشگاه چه ظاهری داشته باشد؟ مشتریان در آن گم نشوند و بعد از انتخاب جنس موردنظرشان بتوانند به‌راحتی مبلغ آن را پرداخت کنند؟

اولین قدم برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای است. شاید شما بتوانید یک وب‌سایت معمولی را با استفاده از قالب‌های آماده یا نمونه‌های مشابه طراحی کنید ولی در مورد طراحی سایت فروشگاهی این کار اکیداً توصیه نمی‌شود. برای اینکه مطمئن باشید وب سایت شما به بهترین حالت طراحی‌شده است و گرافیک و رابطه کاربری خوبی دارد، بهتر از یک شرکت معتبر طراحی سایت کمک بگیرید.

همان‌طور که گفتیم، وب سایت فروشگاه اینترنتی، نیاز به ارائه خدمات بیشتری به مشتریان دارد. ازجمله ویژگی‌های اصلی یک فروشگاه اینترنتی می‌توان به پشتیبانی آنلاین برای پاسخ به سؤالات کاربران، حفظ ارتباطات از طریق ایمیل برای اعلام تخفیف‌ها و یا امکانات ویژه ارائه شونده به مشتریان، ارائه جدول زمانی ارسال محصولات و هم‌چنین خدمات پس از فروش محصولات اشاره کرد.

با توجه به امکانات گسترده‌ای که یک فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد، سرمایه‌گذاری بر روی یک فروشگاه اینترنتی واقعاً ارزش دارد!

 

 

در یک طراحی سایت فروشگاهی باید به چه ویژگی‌ها و نکات مهمی دقت کنیم؟

امروزه اکثر شرکت‌های طراحی سایت، ادعا می­کنند که بهترین خدمات طراحی سایت فروشگاهی را ارائه می‌دهند. بهتر است شما به‌عنوان سفارش‌دهنده یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی موارد زیر را در نظر داشته باشید؛

1- ابتدا با مرور بر ویژگی‌های یک طراحی سایت موفق، درک درستی از نیازها و درخواست‌های اصلی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. این مرحله جایی است که می­توانید از کمک متخصصین این کار نیز استفاده کنید. شما باید دقیقاً بدانید چه چیزی می‌خواهید و کدام ویژگی‌ها برای شما حیاتی است و به چه بخش‌هایی اصلاً نیازی ندارید.

2- طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید با نوع محصولات و خدمات شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی شما مربوط به فروش بازی‌های یارانه‌ای به کودکان است، طراحی گرافیکی سایت باید مبنی بر علاقه‌مندی این گروه سنی باشد.

3- در طراحی سایت، رابطه کاربری خوبی برای دسترسی به محصولات طراحی و اجراشده باشد.

4- درگاه‌های پرداخت و ارائه گزارش‌ها به مدیریت سایت بدون اخلال باشد.

5- سایت فروشگاهی شما به ابزارهای آنالیز رفتار مشتریان متصل باشد.

6- امنیت وب سایت فروشگاه اینترنتی شما توسط شرکت طراحی سایت تضمین‌شده باشد.

در مقاله طراحی سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟ می‌توانید مروری دقیق‌تر در انتظارات خود از شرکت‌های طراحی سایت داشته باشید.