عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه می‌توان یک طراحی سایت فروشگاهی پرترافیک و موفق برای فروش ساعت و زیورآلات طراحی کرد؟

از ساعت‌های دست‌ساز با برندهای مطرح جهانی گرفته تا انواع ساعت های دیجیتالی، اطلس ساختار داده به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را به راحتی در یک فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید. حتی اگر تا امروز تجربه ای در زمینه استفاده از فضای مجازی نداشته اید، نگران نباشید. اطلس ساختار داده در کنار شما است تا یک فروشگاه اینترنتی موفق با ویژگی های بسیار قدرتمند راه اندازی کنید.

 


وقتی شما طراحی سایت فروشگاهی خود را به اطلس ساختار داده می‌سپارید، به راحتی می‌توانید کسب‌وکار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، موجودی‌های خود را چک کنید، بر روی تمام تنظیمات فروشگاه خود از جمله روش‌های حمل ونقل، شیوه‌های پرداخت نظارت کامل داشته باشید. همین طور در صورت داشتن یک سایت جداگانه برای تولید محتوا و یا سایت فعلی شرکت خود، مطمئن باشید که تمامی این سایت ها به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل هستند و در تمامی دستگاه‌های نمایشی تمامی تنظیمات به درستی اعمال شده است و تمامی سایت ها واکنشگرا هستند.
طراحی سایت  و سئو فروشگاهی ساعت، زیورآلات و عینک می‌تواند یک ایده بسیار جذاب و درآمدزا باشد. برای موفقیت در این زمینه می‌توانید از راهکارهایی استفاده کنید که مخصوص کسب‌وکار شما نوشته است. با اطلس ساختار داده همراه باشید.

 


 

چگونه اولین فروش خود را به ثبت برسانید و کدام کانال ها برای شما بیشترین میزان ترافیک را ایجاد می‌کند؟

برای دریافت بیشترین میزان ترافیک بر روی سایت فروشگاه اینترنتی خود، ابتدا باید بدانید کاربران شما کجا حضور دارند. بعد از داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، در گام بعدی، می‌توانید حضور خود را آنجا بیشتر کنید. برخی از مهم ترین کانال‌هایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند به شرح زیر است:


جستجوی مستقیم از طریق موتورهای جستجو:

بدون شک یکی از مهم‌ترین کانال های جستجو، استفاده از رتبه بندی مناسب در موتورهای جستجو مانند موتور جستجو گوگل است. تصور کنید که بعد از جستجوی کاربر برای خرید مستقیم ساعت و زیورآلات، نام فروشگاه اینترنتی شما در صفحه اول نشان داده شود. در این صورت حجم بسیار بالایی ازترافیک روزانه فروشگاه اینترنتی شما از این طریق خواهد بود. برای بهتر دیده شدن در گوگل، شما باید در ابتدا با اصول سئو (SEO) آشنا باشید. هم‌چنین این نکته بسیار مهم است که طراحی سایت شما بستر لازم برای سئو مناسب را داشته باشد. به خاطر داشته باشی از شرکت‌هایی که کار طراحی سایت فروشگاهی شما را بر عهده گرفته اند این خواسته را مطالبه کنید.


جستجو از طربق شبکه‌های اجتماعی:

از تمامی محصولات خود تصاویر جذاب و نفس گیر تهیه کنید. استفاده از این تصاویر برای شما در چندین حوزه مفید دارد. در درجه اول، این تصاویر برای معرفی بهتر محصولات در فروشگاه اینترنتی بسیار موثر هستند و موجب می‌شود تا کاربران با دقت بیشتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. در طرف دیگر برای حضور درشبکه های اجتماعی شما نیاز به ارائه تصاویر هیجان از محصولات خود دارید. البته در خاطر داشته باشید برای حضور در هر شبکه احتماعی باید برنامه ریزی مربوط به آن را داشته بشید. برای مثال اگر در نظر دارید تا در شبکه اینستاگرام حضور داشته باشید، باید به "سرگرم کردن" کاربران بیش از هر چیز دیگری توجه داشته باشید.

 

 
 

چه کنیم تا ترافیک بیشتری وارد فروشگاه اینترنتی ما شود؟

تولید محتوای مناسب و جذاب تولید کنید:

یکی دیگر از نکات مهم برای داشتن یک رتبه خود در گوگل، تولید محتوای مناسب مخاطبان است. داشتن قسمتی به نام وبلاگ در هر فروشگاه اینترنتی لازم است. گاهی برخی از این وبلاگ ها آن چنان برای فروشگاه‌های اینترنتی حائز اهمیت می‌شود که یک سایت جداگانه را به این کار اختصاص می‌دهند. سایت دیجی کالا و دیجیاتو نمونه ای از این مثال است.
سیر کاری تولید و انتشار یک محتوای ارزشمند به طور خلاصه شامل این مراحل است: یافتن کلمات کلیدی با استفاده ابزارهایی مانند google trends و یا سرچ کنسول گوگل (google search consoles)، آنالیز اولیه وضعیت موجود وب‌سایت، تعیین شاخص های عملکرد کلیدی و ایجاد تصویری روشن ازآن‌چیزی که مایلیم درمدت زمان مشخصی به آن دست پیدا کنیم، ایجاد یک تقویم محتوایی، اجرا برنامه‌ریزی‌ها و در نهایت آنالیز و تهیه گزارش از اقدامات انجام شده. آمارها و ارقام نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه های اینترنتی دارای استراتژی مشخصی برای دیجیتال مارکتینگ خود نیستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت خدمت دیجیتال مارکتینگ در حوزه تولید محتوا می‌توانید، با اطلس ساختار داده تماس بگیرید.

 
طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی را جدی بگیرید :

بدون تردید یکی از گزینه‌هایی که موجب افزایش میزان ترافیک سایت شما می‌شود، انجام تبلیغات سودمند و اثر بخش است. هدف‌های متعددی برای انجام تبلیغات وجود دارد. افزایش آگاهی از نام تجاری، افزایش میزان فروش، تغییر شیوه مصرف و... می‌تواند از جمله اهداف یک کمپین تبلغاتی مناسب باشد.
کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی (بنری، همسان، گوگل ادوردز) یکی از روش‌های متداول تبلیغ در فضای مجازی است. همین‌طور تبلیغات موثر با استفاده از تاثیرگزاران (influencer) شبکه‌های اجتماعی به گسترده‌تر شدن و محبوب‌تر شدن صفحه شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.


یک سایت کاربر پسند داشته باشید:

حتی اگر تعداد زیادی کاربر را وارد سایت خود کنید، اما نتوانید توجه آن‌ها را به محصولات خود جلب کنید و اعتماد آن‌ها را به دست آورید، باز هم فروش خوبی نخواهید داشت. توجه به این نکته بسیار مهم است. طراحی سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای باشد که از لحاظ گرافیکی جذاب باشد و کاربران به راحتی به کالای مورد نظر خود  هدایت شوند و بتوانند خرید خود را انجام دهند. معمولا شرکت‌های طراحی سایت که دارای نمونه کارهای موفقی هستند، در ابتدای کار برای رسیدن به یک طراحی اثربخش و جذاب نمونه هایی اولیه متفاوتی را ارائه می‌دهند. در نهایت با توجه به سلیقه کاربران و کارفرما نمونه نهایی وارد فاز اجرایی می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد مراحل طراحی سایت موفق می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.