عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

مراحل طراحی سایت داروخانه آنلاین

طراحی فروشگاه اینترنتی به خصوص طراحی سایت داروخانه آنلاین، می تواند یک انتخاب سودآور و پایدار و در عین حال کاملا چالش برانگیز باشد. هزینه های بهداشت و درمان همه روزه در حال افزایش است و از طرفی نیز تقاضا برای دریافت خدمات دارویی همیشه وجود دارد. بنابراین طراحی سایت داروخانه آنلاین می تواند یک گزینه عالی برای افزایش در آمد و توسعه کسب و کار شما باشد.
اگر به فکر طراحی سایت داروخانه آنلاین هستید و به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مراحل انجام آن هستید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله به بررسی مراحل طراحی سایت داروخانه آنلاین از نگاه متخصصین اطلس ساختار داده می پردازیم.
 


مزایای طراحی سایت داروخانه آنلاین:


گسترش کسب وکار

اگر شما صاحب یک داروخانه هستید، مراجعان شما محدود به کسانی هستند که در محدوده داروخانه شما تردد می کنند و قبلا از خدمات داروخانه شما استفاده کرده اند. طراحی سایت داروخانه آنلاین به معنای گسترده تر کردن کسب و کار شما است. طراحی سایت داروخانه آنلاین این امکان را به شما می دهد تا مشتریانی از سراسر شهر خود داشته باشید.


حضور در فضای رقابتی

طراحی سایت داروخانه آنلاین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در عرصه رقابتی جدیدی به نام فضای آنلاین حضور داشته باشید.  شما می توانید با انجام فعالیت های بازاریابی منسجم و هدفمند، نام داروخانه خود را تبدیل به یک برند قوی نمایید. در این صورت حتی ممکن است تعداد مراجعان حضوری به داروخانه شما نیز افزایش یابد.


هزینه های پایین تر در برابر بهره برداری بیشتر

بدون شک هزینه طراحی سایت داروخانه آنلاین از هزینه تاسیس یک داروخانه کمتر است. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما نیازی به استخدام کارمند و یا پراخت هزینه برای اجاره محل داروخانه را ندارید. سایر هزینه های مربوط به تبلیغات محیطی داروخانه نیز می توانند در خدمت طراحی سایت داروخانه آنلاین قرار گیرند. 


فرصتی برای فروش عمده

یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت داروخانه آنلاین، فرصت هایی است که برای خرید های عمده B2B دراختیار شما قرار می گیرد. البته ممکن است عمده مشتریان داروخانه افرادی باشند که برای هزینه های شخصی خود نیازمند استفاده از دارو هستند. اما حقیقت این است هر چه قدر نام داروخانه آنلاین شما شناخته شده تر باشد و شما بهتر بتوانید در فضای آنلاین دیده شوید، احتمال دریافت سفارشات عمده برای شما بیشتر است. البته منظور کالاهایی است که برای دریافت آن ها نیازی به نسخه پزشک وجود ندارد. انواع اقلام غیر دارویی مانند : لوازم بهداشتی، لوازم آرایشی، انواع تجهیزات کمک پزشکی، انواع تجهیزات و لوازم کمک های اولیه، تجهیزات کمک درمانی مانند عینک، سمعک، عصا و.. می توانند از جمله کالاهایی باشند که شما می توانید بدون نیاز به نسخه در طراحی سایت داروخانه آنلاین خود به فروش برسانید.


فرصتی برای جمع آوری بهتر اطلاعات

طراحی سایت داروخانه آنلاین این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به راحتی داده های ورودی سایت خود را تبدیل به اطلاعاتی ارزشمند کنید. نرم افزارهای مربوط به تحلیل داده های کسب و کارهای آنلاین و یا استفاده از کارشناسان دیجیتال مارکتنیگ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید جزئیات رفتارهای خرید کاربران را به دقت بررسی کنید. بر این اساس می توانید کالاهای پر مصرف را شناسایی نمایید و هم چنین با استفاده از تبلیغات مناسب فروش خود را افزایش دهید.
 


مدیریت آسان 

طراحی سایت داروخانه آنلاین هم چنین به شما این امکان را می دهد تا راحت تر بتوانید فروشگاه خود را مدیریت نمایید. استفاده از ویژگی هایی نظیر برقراری ارتباط مستقیم با انبار کالا و محاسبه موجودی ها و سفارشات، مدیریت حساب ها و پرداخت های آفلاین و آنلاین می تواند ابزار مهمی برای مدیریت هرچه بهتر طراحی سایت داروخانه آنلاین باشد.
در نظر داشته باشید طراحی سایت داروخانه آنلاین  موجب مدیریت بهتر تعداد نفرات افراد مراجعه کننده نیز می شود. شاید شما در داروخانه خود بتوانید همزمان پذیرای تعداد محدودی از مراجعه کنندگان خود باشید، در حالیکه در طراحی سایت داروخانه آنلاین این میزان تا چند برابر افزایش می یابد.


فروش بیشتر

طراحی سایت داروخانه آنلاین به منزله داشتن یک داروخانه شبانه روزی است. شما می توانید خدمات خود را در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته ارائه نمایید. دریافت سفارشات شبانگاهی و ارسال برای صبح روز بعد نیز می تواند از جمله گزینه های شما باشد. 


بازاریابی و تبلیغات مقرون به صرفه

بدون شک برای رشد بیشتر و پیشرفت بهتر کسب و کار خود نیاز به بازاریابی و تبلیغات خواهید داشت. هزینه تبلیغات در فضای آنلاین به مراتب کمتر از تبلیغات بزرگ محیطی خواهد بود. شما می توانید با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، به تقویت سئو و  طراحی سایت داروخانه آنلاین و هم چنین ابزارهایی مانند تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ، رسانه های اجتماعی و .. به تقویت ارتباط خود با مشتریان پبردازید.
اگر هنوز هم نیازمند مرور دلایل بیشتری در مورد مزیت های طراحی سایت داروخانه آنلاین هستید، پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.
 


مراحل طراحی سایت داروخانه آنلاین

هرچند سرمایه گذاری در طراحی سایت داروخانه آنلاین به نظر امر سودآوری می آید. با این حال مراحل شروع کار ممکن است برای برخی از مدیران و حتی کارآفرینان با تجربه به نظر پیچیده و یا ناشناخته باشدو به خصوص اگر آن ها تجربه کارکردن در محیط دیجیتال را نداشته باشند.
اگر به دنبال طراحی سایت داروخانه آنلاین هستید اما از مراحل انجام کار اطلاعی ندارید، نگران نباشید. شرح کاملی از مراحل طراحی سایت داروخانه آنلاین به صورت زیر است:


مرحله اول طراحی سایت داروخانه آنلاین: مدل کسب و کار خود را مشخص کنید.

دو مدل مختلف برای طراحی سایت داروخانه آنلاین وجود دارد. شما دارای انباری کالا هستید (صاحب یک داروخانه هستید) و یا تنها به عنوان یک واسطه عمل می کنید و به توزیع کنندگان متکی هستید.
هرچند در مدل اول به سرمایه اولیه بیشتری نیاز است، اما این مدل روش مطمئن تری برای دریافت و ارسال سفارشات دارویی است. اگر هنوز دارای سرمایه اولیه لازم برای داشتن انبار کالا را ندارید، می توانید با یک داروخانه وارد مذاکره شوید و یا قسمت فروش آنلاین آن را به عهده بگیرید (مدل دوم). 
در مدل دوم کسب و کار طراحی سایت داروخانه آنلاین، شما می توانید بعد از دریافت سفارش از کاربران اقدام به تهیه آن از سایر توزیع کنندگان نمایید. هرچند ریسک سرمایه گذاری در این مدل کمتر است اما برای ارسال به موقع سفارشات لازم است تا بتوانید در کمترین زمان ممکن هماهنگی های لازم را انجام دهید. 


مرحله دوم طراحی سایت داروخانه آنلاین: مجوز های لازم را دریافت نمایید.

بنا بر قوانین کشور، تاسیس هرگونه طراحی سایت داروخانه آنلاین نیاز به دریافت مجوزهای لازم دارد. هم چنین این نکته را در نظر داشته باشید که فروش برخی از اقلام دارویی بدون وجود نسخه پزشک ممنوع است. برای چک کردن نسخه های پزشکی می توانید از برخی از ویژگی های طراحی سایت داروخانه آنلاین استفاده نمایید. امکان بارگذاری تصاویر نسخه توسط بیماران و تایید توسط وب سایت می تواند یکی از راه حل های این کار باشد.
 


مرحله سوم طراحی سایت داروخانه آنلاین: مشخصات لازم برای وب سایت خود را تعیین کنید:

اگر موفق به دریافت مجوزهای لازم برای طراحی سایت داروخانه آنلاین شدید، اکنون می توانید لیستی از ویژگی های مورد نظر خود را ترسیم کنید.
 امکان ثبت انواع سفارشات آنلاین، نحوه ارسال کالاها، روش چک کردن نسخه های بیماران، امکان پرداخت اینترنتی، سبک طراحی گرافیکی سایت  و .. می تواند از جمله ویژگی های مورد نیاز سایت شما باشد. اگر تصور درستی از این ویژگی ها ندارید می توانید به سایر وب سایت های موفق داخلی و خارجی نگاهی داشته باشید. هم چنین برای دریافت خدمات تخصصی این حوزه می توانید با متخصصین اطلس ساختار داده تماس بگیرید.


مرحله چهارم طراحی سایت داروخانه آنلاین: استفاده از قالب های آماده یا طراحی اختصاصی؟

شاید شما آشنایی چندانی با تمام زبان های برنامه نویسی نداشته باشید البته برای داشتن طراحی سایت داروخانه آنلاین نیازی نیست که شما با نحوه نوشتن کدهای برنامه نویسی آشنایی داشته باشید. اما برای آنکه بتوانید تعامل خوبی با شرکت های طراحی سایت داشته باشید، بهتر است با برخی از مزایا و معایب روش های طراحی سایت داروخانه آنلاین آشنایی داشته باشید.

استفاده از قالب های آماده ورد پرس: 

یکی از رایج ترین روش های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا، استفاده از قالب های آماده ورد پرس است. استفاده از این روش موجب کاهش چشم گیر هزینه سرمایه گذاری شما می شود. ضمن آنکه طراحی سایت داروخانه آنلاین در زمان کمتری صورت می گیرد. هم چنین مدیریت محتوا سایت ورد پرس از جمله متداول ترین و ساده ترین سیستم های مدیریت سایت است و کارکردن با برای بسیار راحت است. در مقابل، استفاده از قالب های آماده ورد پرس شما را با محدودیت های جدی روبرو می کند. شما با استفاده از این روش تنها مجاز به استفاده از قالب ها و طراحی های مشخصی هستید و نمی توانید به راحتی ویژگی های مورد نیاز خود را به سایت اضافه نمایید. 
 


استفاده از طراحی اختصاصی :

طراحی سایت داروخانه آنلاین با استفاده از طراحی اختصاصی، برای یک روش حرفه ای و مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. شما در این روش به راحتی می توانید سلیقه های شخصی خود و یا نظرات حرفه ای متخصصین را در طرح نهایی کار دخالت دهید. هم چنین طراحی و کد نویسی برخی از ویژگی های یکتای طراحی سایت داروخانه آنلاین، مانند سیستم تایید نسخه تنها با استفاده از این روش میسر است. هزینه بالاتر و افزایش مدت زمان برنامه نویسی سایت نیز از جمله معایب این روش است.
اگر برای انجام طراحی سایت داروخانه آنلاین و بررسی گزینه های موجود دچار تردید هستید، به راحتی می توانید با متخصصان اطلس ساختار داده تماس بگیرید و در این زمینه مشورت های لازم را به صورت رایگان از آن ها دریافت نمایید. 

مرحله پنجم طراحی سایت داروخانه آنلاین: از سایت های مشابه الهام بگیرید.

طراحی سایت داروخانه آنلاین به طور کلی به دو بخش طراحی و کد نویسی تقسیم می شود. در قسمت طراحی، تمرکز اصلی روی دو قسمت طراحی رابطه کاربری (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX) است. طراحی رابط کاربری به انتخاب رنگ ها ، طرح ها و فونت های مورد استفاده در طراحی سایت داروخانه آنلاین می پردازد. طراحی تجربه کاربری (UX) نیز به ترسیم سفر مشتری می پردازد. اینکه کاربر بعد از وارد شدن به سایت چگونه می تواند به خدمات مورد نظر خود راهنمایی شود و دکمه و منوها باید کجا قرار بگیرند. به طورکلی کاربر چگونه می تواند بعد از بازدید از سایت ما تجربه خوبی داشته باشد.
درست است که قسمت تخصصی طراحی سایت داروخانه آنلاین به عهده شما نخواهد بود. ولی اکیدا به شما توصیه می کنیم که با مرور وب سایت های مشابه داخلی و خارجی در مورد وب سایت خود الهام بگیرید. این کار موجب می شود تا هنگام مذاکره با شرکت های طراحی سایت بتوانید نمونه های مشابه مورد نظر خود را ارائه نمایید. در این صورت کار با سرعت بالاتری پیش خواهد رفت و شما نیز می توانید در نهایت به خواسته خود دست پیدا کنید.
 


مرحله ششم طراحی سایت داروخانه آنلاین: با شرکت های طراحی سایت مذاکره کنید.


بعد از آنکه درباره انتظارات خود به نتایج روشنی رسیدید می توانید با شرکت های مختلف طراحی سایت وارد مذاکره شوید. نکاتی که باید درباره شرکت طراحی سایت داروخانه آنلاین در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • بررسی نمونه کارهای قبلی شرکت در زمینه طراحی سایت داروخانه آنلاین و یا زمینه های مشابه
  • صحبت پیرامون نحوه اجرا و زبان برنامه نویسی متخصصان شرکت
  • برگزاری جلسات به منظور نیاز سنجی دقیق
  • نحوه پشتیبانی فنی و آموزش کار با سیستم مدیریت محتوا سایت
  • زمان بندی انجام کار
  • توافق پیرامون هزینه نهایی طراحی سایت داروخانه آنلاین 
  • انعقاد قرار داد طراحی سایت به صورت مرحله به مرحله
  • امکان اضافه نمودن ویژگی های جدید بعد از تحویل نهایی طراحی سایت داروخانه آنلاین
  • امکان استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ

جهت مشاهده نمونه کارهای شرکت اطلس ساختار داده و هم چنین هزینه طراحی سایت داروخانه آنلاین می توانید به این قسمت مراجعه نمایید. هم چنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.