عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

بررسی 6 مرحله اساسی و موثر در طراحی سایت فروش کتاب

چرا ما باید به فکر طراحی سایت فروش کتاب باشیم؟ درحالی‌که سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و هزینه های چاپ و نگهداری کتاب تقریبا از هر زمان دیگری بیشتر شده است. اما آیا تمام این‌ها به این معنی است که طراحی وبسایت فروش کتاب درآمدزا نخواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این طور نیست! یک کتاب ارزشمند همیشه مخاطبان خود را دارد و همه کسانی که اهل مطالعه هستند می‌دانند که حقیقتا ارزش یک کتاب سودمند بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت داشتن یک طراحی سایت فروش کتاب موفق، با کم کردن هزینه های پخش کتاب، که معمولا جز پر هزینه‌ترین قسمت های مالی کتاب است، می‌تواند بسیار موفقیت آمیز و درآمدزا باشد. برای این کار باید قدم های درست و اساسی را طی کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که بسترهای لازم را فراهم کنید، سپس مشتریان واقعی خود را پیدا کنید و با ارائه راه حل های جالب و کاربردی، پیشنهادهای خود را به آن‌ها ارائه دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خصوصیات یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.
همراه با اطلس ساختار داده به بررسی این مراحل می‌پردازیم:

 


 
 مرحله اول طراحی سایت فروش کتاب موفق: بازار کتاب را خوب بشناسید.


قبل از هرگونه اقدامی برای طراحی وب سایت و آغاز کار حرفه ای فروش آنلاین کتاب، بهتر است بازار کتاب و مشتریان آن را بشناسید. منابع مالی و زمان شما محدود است و باید برای هر هزارتومان آن برنامه‌ای داشته باشید. مانند هر کسب وکار دیگری دانش شما در زمینه بازار و مشتریان کالایی که قصد فروش آن را دارید موجب می‌شود تا با چشمان بازتری وارد بازار شوید. برنامه ریزی برای افزایش فروش برخی کتاب‌های خاص در فصل‌های مختلف، مدل‌های تخفیفاتی محبوب مشتریان، شناختن کتاب‌ها و نویسندگان پرفروش و ... کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری برای فروش کتاب‌های خود داشته باشید.


مرحله دوم طراحی سایت فروش کتاب موفق: ارتباطات خود را با ناشران کتاب قوی کنید.


شما نیاز دارید تا کتاب های موجود در فروشگاه آنلاین کتاب خود را از تهیه‌کنندگان معتبر و مهم بازار تهیه کنید. ناشران کتاب، عمده فروشان، توزیع کنندگان و فروشندگان سرشناس، از جمله کسانی هستند که شما باید ارتباطات خود را با آنها قوی کنید. البته هرچه بیشتر کتاب‌های خود را از ناشران اصلی تهیه کنید، حاشیه سود شما بالاتر می‌رود. ناشران نیز معمولا قوانین خاص خود را برای خرده فروشی دارند. اینجا است که ارتباطات شما به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای شرایط بهتر وارد مذاکره شوید. شاید این کار در اوایل راه اندازی یک طراحی سایت فروش کتاب کار ساده‌ای نباشد، اما با افزایش رشد فروش  شما قطعا کار شما راحت تر خواهد شد.


مرحله سوم طراحی سایت فروش کتاب موفق: یک فروشگاه کتاب گسترده بسازید.


طراحی سایت فروش کتاب تنها مختص فروش رمان‌های معروف و یا کتاب‌های کنکور نیست. در فروشگاه آنلاین فروش کتاب شما باید کتاب‌های متنوعی وجود داشته باشد. حتی اگر در ابتدا تصمیم گرفته اید تا فعالیت خود را در حوزه خاصی (مثلا حوزه کتاب‌های روانشناسی) شروع کنید، در همان زمینه نیز باید فروشگاه شما جامعیت خوبی داشته باشد.

 


 
مرحله چهارم طراحی سایت فروش کتاب موفق: یک طراحی سایت حرفه‌ای داشته باشید.


برای موفقیت در طراحی سایت فروش کتاب، داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای که کاملا با نیازهای کاربران منطبق باشد بسیار مهم است. برای مثال در قسمت قبل گفتیم که فروشگاه شما باید تعداد زیادی از کتاب‌های مختلف داشته باشد. اما کاربران شما چه طور باید کتابی که می‌خواهند را پیدا کنند؟ در طراحی سایت فروشگاهی شما باید دسته بندی ها به درستی انجام شده باشد و حتی کاربران بتوانند فیلترهای مختلف را اعمال کنند. یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید حتما در طراحی سایت فروش کتاب رعایت شود، طراحی واکنشگرا برای موبایل ها و تبلت ها است. چرا که حتما تعداد زیادی از کاربران شما از طریق تلفن‌های همراه خود وارد سایت شما می‌شوند. طراحی یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی هم می‌تواند در مراحل طراحی سایت موثر قرار بگیرد. شرکت اطلس ساختار داده با تکیه بر دانش متخصصین خود و همینطور نمونه‌کارهای قوی، آماده ارائه خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن به شما همراهان گرامی است.


مرحله پنجم طراحی سایت فروش کتاب موفق: روش‌های ارسال کتاب را به درستی بررسی کنید.


یکی از مهم‌ترین انتظارات مشتریان شما ارسال کتاب به شیوه ای مطلوب نظر آن‌ها است. مخصوصا اینکه برخی از مشتریان شما تنها یک کتاب سفارش می‌دهند و شاید در کل میزان خرید بالایی نداشته باشند. داشتن یک برنامه قیمتی رقابتی مناسب باعث می‌شود تا  دراین زمینه بتوانید نسبت به رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشید. برای مثال بهتر است قیمت نهایی هر کتاب را  به همراه هزینه‌های ارسال آن محاسبه کنید تا در صورت سفارش تعداد کم نیز همواره شرایط ارسال رایگان و سریع در همه جای شهر و کشور فراهم باشد.


مرحله ششم طراحی سایت فروش کتاب موفق: دیجیتال مارکتینگ قوی و موثری داشته باشید.


تبلیغات فروشگاه خود را فراموش نکنید: اگر می‌خواهید واقعا فروشگاه موفقی داشته باشید باید سعی کنید خدمات متفاوتی نسبت به دیگران ارائه دهید و البته این خدمات را به دیگران اعلام کنید. طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و تاثیر گذار می‌تواند در راستای معرفی فروشگاه شما گام موثری باشد.
تولید محتوا: بدون شک در این حوزه شما می‌توانید قدم های بزرگ و تاثیرگزاری بردارید. یک وبلاگ قدرتمند در این زمینه نقش چشم‌گیری در افزایش ترافیک سایت شما دارد. انتشار مقالاتی از جدیدترین تازه‌های نشر در ایران و دنیا، فرهنگ کتابخوانی، معرفی کتاب‌های محبوب و ومعروف از جمله مقالات جذابی است که می‌توانید در سایت فروشگاهی خود منتشرکنید.
حضور در شبکه‌های اجتماعی: استراتژی های مختلفی برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. انتشار کدهای تخفیف مناسبتی، قرعه کشی‌های مختلف برای ارسال کتاب‌های مورد علاقه دنبال کننده‌گان شما و ده‌ها ایده خلاقانه دیگر برای تعامل موثر با کاربران و تبدیل آنها به مشتریان فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد.

 


شرکت اطلس ساختار داده، آماده است تا از اولین گام‌های ایجاد و تاسیس فروشگاه آنلاین فروش کتاب، یعنی یک طراحی سایت حرفه‌ای تا  حضور موثر دراین فضای مجازی در کنار شما باشد. ارائه استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تقویم محتوا، طراحی و اجرا و کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و ... از جمله دیگر خدمات شرکت اطلس ساختار داده به شما همراهان گرامی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.