عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

راهنمای کامل طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر

آیا شما واقعا به دنبال شروع راه اندازی کسب‌وکار آنلاین فروش اینترنتی طلا و جواهر هستید و به دنبال دریافت اطلاعات جامعی برای موفقیت در این حوزه هستید، دقیقا به مقاله خوبی مراجعه کرده اید. با اطلس ساختار داده همراه باشید تا به بررسی راهنمای کامل طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر بپردازیم.


 
قدم اول طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر : دلایل راه اندازی یک فروشگاه آنلاین فروش طلا و جواهر


میزان درآمدزایی بالا: حجم بالای معاملاتی که همه روزه برای خرید و فروش طلا و جواهر صورت میگیرد را در نظر بگیرید. ببینید چه سود بزرگی هر روز میان مصرف‌کنندگان و خریداران جا‌به‌جا می‌شود. آیا نمی‌خواهید بخشی از این کیک بزرگ متعلق به شما باشد؟  همان طور که احتمالا می‌دانید حدود 7% از مبلغ حاصل از خرید و فروش طلا برای فروشنده محاسبه می‌گردد که با توجه به قیمت طلا این رقم می‌تواند انگیزه بسیار قوی برای شروع این کار باشد. البته مانند تمام کسب‌وکارهای آنلاین، این کار به همین سادگی نیست. 
گستردگی و تنوع بالا: این نکته را در نظر داشته باشید که خریدن طلا مثل خرید تلفن همراه نیست که همه به دنبال مدل و برند خاصی باشند. وجود طرح‌ها و مدل‌های مختلف از جواهرات گوناگون، دامنه تولید محصولات شما را بسیار وسیع می‌کند. مشتری خرید طلا و جواهر در اکثر موارد فقط به یک چیز فکر می‌کند: "آیا این کالا زیباست"؟ شما تنها کافی است پاسخ خوبی به این سوال بدهید. البته در مورد یک فروشگاه آنلاین طلا و جواهر، تامین ضمانت‌های لازم نیز امری ضروری است.


قدم دوم طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر : تامین کنندگان عمده را پیدا کنید.


اگر خودتان جز تولیدکننندگان عمده هستید یک فرصت استثنایی در اختیار شما است. شما می‌توانید محصولاتی تولید شده در کارگاه خود را به صورت مستقیم به فروش برسانید و سود خود را به بالاترین میزان برسانید. البته شما می‌توانید در کنار تولیدات خودتان، تولیدات سایر همکاران خود را نیز به فروش برسانید. مهم ترین نکته ای که در این مرحله به شما کمک می‌کند، توجه به سلیقه مخاطبانی است که در ابتدا برای خود مشخص کرده اید. اگر مخاطبان شما نوجوانان هستند، طراحی مدل و قیمت کالاهای شما با زمانی که مخاطبان شما زنان مسن  باشند بسیار تفاوت خواهد کرد. البته شما می‌توانید با گسترش کسب‌وکار خود مخاطبان خود را بیشتر کنید ولی نمی‌توانید هسته اولیه آن را تغییر دهید زیرا نام تجاری (برند) شما در معرض تهدید جدی قرار می‌گیرد. اگر نمی‌خواهید در ابتدا کار خود را به صورت گسترده شروع کنید، می‌توانید با فروش محصولات خاص مناسبت با سلیقه کاربران تان شروع کنید. برای مثال شاید بتوانید با یک طراح طلا و جواهر و یک کارگاه کوچک همکاری کنید.
در صورتی که سرمایه لازم برای تولید و تهیه مستقیم را ندارید، می‌توایند محصولات دیگران را در سایت خود به فروش برسانید. از محصولات آن‌ها عکس مناسب تهیه کنید و با یک قرارداد مناسب کالاهای خود را وارد سایت کنید. البته در این حالت برای شما سود کمتری از حالت قبل دارد ولی در مقابل به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارد.

قدم سوم طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر : سایت اختصاصی خود را بسازید.


طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر مانند سایر طراحی سایت‌های فروشگاهی، دارای یک سری ویژگی‌های عمومی می‌باشد که برای موفقیت در این حوزه باید حتما رعایت شود. برای آگاهی بیشتر درباره خصوصیات یک فروشگاه اینترنتی موفق می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. اما به طور خاص تر در مورد یک طراحی وب سایت طلا و جواهر، می‌توان گفت که چه مواردی از اهمیت بیشتری برخوردار است. 
تصاویر جذاب و تاثیر گزار: بدون شک داشتن تصاویری که کالای شما را در موقعیت‌های کاربردی مختلف نشان بدهد از جمله ویژگی‌های بسیار هم سایت شما است. 
توضیحات محصولات: یکی از دغدغه‌های کاربران شما در مورد برخی کالاها، اندازه آن‌ها است. تدوین یک جدول اندازه گیری برای کالاهایی مانند انگشتر و النگو کمک زیادی به انتخاب درست مشتریان می‌کند.
نماد اعتماد الکترونیکی: یکی از نشان‌های بسیار مهم در طراحی سایت فروشگاهی مانند فروش طلا و جواهر، داشتن نشان اعتماد الکترونی است. داشتن این نشان موجب اطمینان بخشی به کاربران است.
شرکت اطلس ساختار داده آماده ارائه هرگونه مشاوره در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، از جمله طراحی سایت طلا و جواهر است.

قدم چهارم طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهر : نام تجاری (برند) خود را مطرح کنید.


همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، در یک فروشگاه آنلاین فروش طلا و جواهر، ایجاد اعتماد از جمله نکات بسیار مهم برای داشتن فروش بیشتر است. یکی از مهم ترین عواملی که این اعتماد را در بین مشتریان ایجاد می‌کند، اعتبار برند شما است. در این زمینه پیشنهاد ما به شما استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام است. پتانسیل بالای این شبکه‌ها برای ارتباط تعاملی موثر و مستقیم با کاربران می‌تواند موجب افزایش قدرت برند شما شود. به خاطر داشته باشید برای حضور موثر در شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن یک استراتژی منظم و هدفمند دارید. یکی دیگر از خدمات شرکت اطلس ساختار داده، ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ مناسب با کسب‌وکار شما است. برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر در زمینه این خدمات، می‌توانید با ما تماس بگیرید.