عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه یک صفحه اینستاگرام پرمخاطب و جذاب داشته باشیم؟

 اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مهم و تاثیر گذار برای اشتراک‌گذاری محتوای تصویری است. شبکه‌ای که تعداد مخاطبان آن هر روز در حال افزایش است و حضور موثر در آن، مخصوصا برای کسب‌وکارها، هر روز رقابتی‌تر می‌شود. اما چه طور می‌توانیم در این فضای سختگیرانه زنده بمانیم و صفحه جذابی داشته باشیم؟ برای کارایی بهتر و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان (fallowers) در صفحه اینستاگرام خود می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

 


 

 الگوریتم های اینستاگرام را بشناسید.

اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی  قصد دارد تا با هوشمندی مانع از اشباع شدن این فضا توسط محتواهای نامناسب و یا غیر سودمند شود. در همین راستا اینستاگرام همیشه الگوریتم های خود را به روزرسانی می کند تا بتواند خدمات بهتری به کابران خود ارائه کند. سعی کنید همیشه الگوریتم‌های جدید انتشار یافته را بشناسید و راهکارهای آن را به سرعت در صفحه اجرا کنید. پیشگام بودن با تغییرات جدید شرط حفظ موفقیت در اینستاگرام است.
کیفیت تصاویر خود را افزایش دهید.
فراموش نکنید که در اینستاگرام "تصویر" حرف اول را می زند! و بیشترین لایک ها و کامنت ها را عکس های جذاب تر دریافت می کنند! پس سعی کنید بر روی کیفیت محتوای تصویری خود تمرکز کنید. انتشار عکس های جذاب و تاثیر گذار باید در مرحله اول اهمیت باشید.
توجه به نوع ترکیب و چیدن المان‌های تصویر و هم‌چنین استفاده از رنگ‌های خیره کننده در انتخاب و یا طراحی تصویر مورد نظرشما بسیار مهم است. اگر امکانات لازم برای گرفتن عکس های با کیفیت تر‌و یا وقت لازم برای طراحی‌های اختصاصی و یا حرفه ای تصاویر خود را ندارید، می توانید از نرم افزارهایی که برای این منظور تولید شده اند استفاده کنید.

 

محتوای ویدئویی بیشتر تولید کنید!

شاید اینستاگرام به طور رسمی اعلام نکند، ولی حقیقت این است که به نظر می رسد اینستاگرام به انتشار محتوای ویدئو یی بیشتر اهمیت می دهد.
اجازه دهید در این باره بیشتر توضیح دهیم؛
چرا ویدئو بیشتر جلب توجه می کند؟؟
در قسمت قبل گفتیم که باید تصاویر شما خیره کننده باشد، چه چیزی خیره‌کننده تر از یک ویدئو با کیفیت است؟
وقتی بازدید کنندگان به طور اتفاقی صفحه شما را می بینند ، ممکن است ناگهان با دیدن یک ویدئو جذاب زمان بیشتری در صفحه شما بگذرانند و یا علاقه مند شوند تا شما را دنبال کنند.
پلت فرم جدید IGTV در اینستاگرام نیز دقیقا به این منظور طراحی و اجرا شده است.
به خاطر داشته باشید که اگر صفحه اینستاگرام شما درخدمت یک کسب وکار اینترنتی است، برای تولید محتوای تاثیر گذار باید از استراتژی مشخصی برای تولید محتوا خود داشته باشید.

مخاطبان خود را درگیر کنید

فرض کنیم مخاطبان شما تصاویر و ویدئوهای شما را مشاهده کردند، نحوه واکنش آن‌ها به محتوای تولید شده توسط شما برای اینستاگرام بسیار مهم است. اگر محتوایی برای مخاطبان جذاب باشد، حتما تعامل خوبی با آن برقرار می‌کند. برای مثال مطلب را لایک می‌کند، برای آن کامنت می‌نویسد و یا خواندن آن مطلب را به دوستان خود پیشنهاد می‌کند. تمام این موارد در قسمتی با نام نرخ تعامل (Engagements rate ) سنجیده می‌شود.
 


شما باید همیشه فضای مناسبی برای تعامل با مخاطبان تان در نظر بگیرید و آن‌ها را تهییج کنید تا در صفحه شما حضور فعالی داشته باشند. این هنر شما است که چگونه این کار را انجام دهید! البته ما برای شما پیشنهاداتی داریم: 
نظر مخاطبان را بپرسید:
 سعی کنید به دنبال پیداکردن "تجربه مشترک" با کابران باشید. اگر پست شما درباره سفر به مکان خاصی است از آن‌ها بخواهید خاطرات خود را بنویسند. اگر به تازگی از محصول جدیدی استفاده می‌کنید، مزایا و معایب آن را از دیگران بپرسید.


از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

 بهترین قسمت برای افزایش میزان تعامل مخاطبان استوری است. در واقع استوری به همین دلیل طراحی شده است! شما می‌توانید لحظات خوب خود را با مخاطبان‌تان به طور زنده به اشتراک بگذارید و یا با آن‌ها به پرسش و پاسخ بپردازید. نظرات آن‌ها را با استفاده از رای‌گیری‌ها و یا طرح سولات مختلف بپرسید و اتفاقات و احساسات خوب خود را با آن‌ها شریک شوید.
 

تحلیل کنید!

کاربران باید دلیلی برای دنبال کردن صفحه شما داشته باشند! تولید محتوای با کیفیت  وتاثیرگذار همان دلیلی است که باعث می‌شود صفحه شما بازدید داشته باشد. اما از کجا باید بدانیم که محتوای مناسبی تولید کرده ایم؟ و یا باید روش تولید محتوا خود را عوض کنیم؟
شما باید همیشه داده‌های خود را تحلیل کنید و سعی کنید با سلیقه مخاطبان خود آشنا شوید. برای این‌کار می توانید از داده‌های اینستاگرام  instagram Insights در صفحات بیزینس (business) و یا نرم افزارهایی مانند Hootsuite Analytics , Iconosquare , Union Metrics و ... استفاده کنید. 
زمان مناسب برای انتشار پست، هشتگ‌های جذاب برای کابران، نرخ افزایش دنبال کنندگان (followers) از جمله اطلاعاتی است که به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان صفحه شما کمک بزرگی می‌کند.
 

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

استفاده از هشتگ در یک پست مهم است. اما از آن مهم‌تر استفاده درست از هشتگ‌های مرتبط با تعداد مناسب است. تعداد مناسب هشتگ در انتهای یک پست حدود 7-8 عدد است. لطفا به هیچ عنوان برای بیشتر دیده شدن از هشتگ‌های غیر مرتبط استفاده نکنید. برای مثال اگر پست شما در مورد طبیعت است و به زمان انتخابات ریاست جهموری نزدیک هستید، برای استفاده از هشتگ‌های انتخاباتی وسوسه نشوید! اینستاگرام با الگوریتم‌های هوشمند خود این نکته را تشخیص می‌دهد و ممکن است در آینده برای ورود به قسمت جستجو (explorer)  دچار مشکل شوید.


از ربات‌های جذب فالوئو (دنبال‌کنندگان کننده) استفاده نکنید!

ربات‌ها و برنامه‌های متعددی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان در اینستاگرام وجود دارد. فراموش نکنید که امروز مهم‌تر از "تعداد ازدیدکنندگان"، "کیفیت ازدیدکنندگان" است! مخاطبان غیر واقعی که هیچ تعاملی با صفحه شما ندارند؛ نه تنها کمکی به رشد صفحه شما نمی‌کند، بلکه با کاهش نرخ تعامل به آن لطمه نیز وارد می‌کند.
پس لطفا برای رشد و موفقیت صفحه اینستاگرام خود صبور باشید و از راه‌های مطمئن و منطبق بر الگوریتم‌های اینستاگرام استفاده کنید.