عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چه محتوایی برای لینکدین جذاب است؟

همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای و نحوه حضور در شبکه‌های اجتماعی است. شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) ، به‌عنوان یک شبکه اجتماعی معتبر و پرمخاطب  ازجمله شبکه‌های اجتماعی بسیار تاثیرگزار برای کسب‌وکارهای  بنگاه به بنگاه (B2B) است.

لینکدین درواقع ، یک پلت فرم عالی برای جذب مخاطبان تعاملی و هم‌چنین شناخته شدن کسب‌وکار شما در حوزه کاری مربوط به خودتان است. هم‌چنین فرصت بی‌نظیری است تا به مشتریان حال حاضر و آینده خود، فرهنگ کاری شرکتتان را نشان دهید و به آن‌ها بگویید رویکرد شما در کار چه گونه است.

به دلیل ماهیت این شبکه اجتماعی (کسب‌وکارهای (B2B و حضور افراد شاخص در آن، حضور در این فضا برای افرادی که تازه‌وارد آن شده‌اند،کمی نگران‌کننده است. با اطلس ساختار داده همراه باشید تا چگونگی ایجاد یک محتوای مناسب و نحوه ارسال آن را در شبکه اجتماعی لینکدین را باهم بررسی کنیم.

 

6 مدل محتوای جذاب برای اشتراک در لینکدین

 

1- محتوای بلاگ

به اشتراک گذاشتن پست‌های بلاگ وب‌سایتان، یک‌راه عالی برای افزایش میزان بازدید ، ایجاد آگاهی از برند و جرقه‌ای برای ایجاد تعامل با مخاطبان است.

هنگامی‌که پست‌های وب‌سایتتان را در لینکدین به اشتراک می‌گذارید به نکات زیر توجه کنید:

 

  • با استفاده از یک نظر شخصی، توضیحات بیشتری راجع به پست بنویسید.
  • با استفاده از سایت Bitly و یا سایر نرم‌افزارها، لینک URL  مطلب خود را کوتاه کنید.
  • مطمئن باشید که  ابعاد عکس شاخص مطلب، تغییری نمی‌کند و به‌خوبی نشان داده می‌شود.

 

نمونه محتوا خوب در لینکدین

برخی از متخصصان حوزه سئو (SEO) ، همیشه محتوای تولیدشده توسط وب‌سایت خود را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند و در قسمت نظرات به توضیح بیشتر راجع به مطلب پست شده می‌پردازند.

 

2- جدیدترین اخبار حوزه صنعت و تحقیقات

لینکدین یک پلت فرم تجاری مستقیم برای کسب‌وکارها است (B2B) که مخاطبان در آن به‌صورت فعال، جدیدترین اخبار مربوط به حوزه کسب‌وکارشان را دنبال می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا شما یک فضای بسیار مناسب برای اشتراک گذاری جدیدترین دستاوردها، آمار و اطلاعات و هم‌چنین رویدادهای برگزارشده در اختیار داشته باشید.

به‌عنوان‌مثال یک شرکت فعال در حوزه IT برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان و دریافت نظرات آن‌ها، اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشته است.

نمونه ارسال اطلاعات در لینکدین

شما می‌توانید بااطلاع رسانی‌های جدید و به روز، به یکی از منابع اطلاعاتی کسب‌وکار خود تبدیل شوید.

 

3- محتوای تخصصی به فرم "راهکار گونه" و  "چگونگی انجام کار" به‌صورت فهرستی

انتشار مستقیم پست در لینکدین سبب کاهش توجه به وب‌سایت وبلاگ شما می‌شود. در اینجا می‌توانید انتشار پست‌های راهکار گونه را در نظر داشته باشید.

بر اساس یک مطالعه اخیر، بیشترین تعداد نظرات، بازدیدها و اشتراک گذاری ها متعلق به پست‌هایی دارای 1900 تا 2000 کلمه است. در همان تحقیق متوجه شدند که پست‌های "چگونه" و "راهکار " گونه جزو محبوب‌ترین محتواهای منتشرشده‌اند.

نمونه مطلب راهکار گونه در لینکدین

ساختاربندی محتوا به صورتی که توسط مخاطب به‌راحتی قابل‌فهم باشد، یکی از نکات بسیار مهم درزمینهٔ انتشار پست‌هایی به این سبک است.

 

4- نکات مهم و مختصر

پست‌های ساده‌ای که شامل جملات کوتاه و کاربردی از ترفندها و نکات موفقیت است، نیز در لینکدین طرفدار دارد. ازآنجاکه لینکدین یک شبکه حرفه‌ای است، همواره سعی کنید جملاتی با موضوعات افزایش بهره‌وری سازمان‌ها و نکات مدیریتی و حرفه‌ای انتخاب کنید.

راه دیگر برای موفقیت در این شاخه، انتشار یک نقل‌قول ساده ولی مؤثر است به نحوی بر روی مخاطبان تأثیر گزار باشد.

نمونه جملات کوتاه در لینکدین

دکتر بردبری با انتشار این عکس ساده، در کمتر از 2 روز موفق به دریافت بیش از 6118   لایک و 118 نظر گردید.

نمونه یک جمله موفقت آمیز در لینکدین

لینکدین یک مرکز قدرتمند برای علاقه‌مندان به مدیریت و تجارت است. ارائه توصیه‌های مفید و الهام‌بخش در این حوزه می‌تواند کمک بزرگی به برجسته‌تر شدن پست‌های شما باشد.

 

5- به‌روزرسانی عکس‌ها

اشتراک گذاری عکس‌های سازمانی قطعاً یک‌راه عالی برای نشان دادن شخصیت شرکت شماست. عکس‌های جذاب و گیرایی که رویدادهای اتفاق افتاده در شرکت یا دفتر شمارا نشان می‌دهند، می‌توانند برای مخاطبان لینکدین بسیار جذاب باشند.

نمونه به روز رسانی عکس

ارسال عکس‌های کارکنان و رویدادهای شرکت در لینکدین، کمک می‌کند تا شما به شخصیت انسانی به پست‌های خود اضافه کنید.

 

6- تغییرات رخ داده در شرکت

اگر بتوانید راهی پیدا کنید تا اخبار جدید شرکتتان را به‌صورت تصویری به نمایش بگذارید، محبوبیت تان در لینکدین به طرز عجیبی بالا می‌رود.

نمونه به روز رسانی شرکت

انتشار تغییرات رخ داده در شرکت، یک‌راه بسیار عالی برای افزایش تعداد بازدیدها است. با این کار مخاطبان با شرکت شما احساس نزدیکی می‌کنند و تشویق می‌شوند تا تعامل بهتری با شرکت شما داشته باشند.

 

چه چیزی در لینکدین به اشتراک نگذاریم؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که 2 نوع پست در لینکدین به‌خوبی عمل نمی‌کند:

  • هرگز عناوین سؤال‌کننده مطرح نکنید
  • ویدئو پست نکنید

 

به یاد داشته باشید این مطالب برگرفته از نحوه تعامل مخاطبان با لینکدین است و شاید این نکات در مورد یک شبکه اجتماعی دیگر صدق نکند، چون هر شبکه‌ای هویت مربوط به خود را دارد.

 

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم؟

برای اینکه محتوای بهتر و موفق‌تری داشته باشید می‌توانید نکات زیر را امتحان کنید:

  • از تصاویر چشم‌گیر استفاده کنید
  • مطالبی پست کنید که واقعاً در حوزه کسب‌وکار شما ارزشمند باشند
  • سعی کنید با مخاطبانتان تعامل بهتری برقرار کنید

 

محتوای پست‌های لینکدین باید بازتاب اهداف کاری شما باشد.

وقتی‌که محتوای موردنظر خود را برای انتشار در لینکدین آماده می‌کنید، برندینگ و اهداف تجاری شرکت خود را مدنظر داشته باشید. محتوایی را به اشتراک بگذارید که نه‌تنها به پیشرفت شما و مخاطبانتان کمک کند ، بلکه برای جامعه لینکدین نیز مفید باشد. به بهره‌وری، رهبری و پشتیبانی فکر کنید!