عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

5 نقش کلیدی طراحی سایت کسب وکار، در فروش بیشتر و موفقیت آن‌

طراحی سایت برای یک کسب و کار، نقش بسیار مهمی در موفقیت آن دارد. شاید شما به تازگی کسب وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید و یا قصد دارید آن را توسعه دهید. در هر صورت، با استفاده از طراحی سایت، قطعا می‌توانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.  طراحی سایت حرفه‌ای کسب وکار، نشان دهنده آن است که شما به رشد و گسترش کار خود در فضای مجازی اهمیت می‌دهید و برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان ارزش زیادی قائل هستید.


5 نقش کلیدی طراحی سایت کسب وکار، در موفقیت آن‌ها به صورت زیر است:

 

1) طراحی سایت کسب‌وکار نشان دهنده وجه کاری شما است.

وب‌سایت شرکت شما، نشان دهنده وجه کسب‌وکارتان در برخورد با مشتریان است. در واقع می‌توان گفت شعبه دومی از مغازه و یا دفترکار شما برای مخاطبان غیر حضوری است. یک طراحی سایت حرفه‌‍‌ای در قالب محتوا، ویدئو و تصویر، تمام اطلاعاتی که کاربران نیاز دارند در مورد شما بدانند را به راحتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این اطلاعات شامل: مشخصات تیم شما، لیستی از محصولات و خدمات قابل ارائه، آدرس و ...  می‌باشد. طراحی زیبا، کاربری آسان و رعایت تمام نکاتی که در طراحی سایت اهمیت دارد، کمک می‌کند تا درنهایت، وجه خوبی از کسب‌وکار شما به مخاطبان نشان داده شود.


2) طراحی سایت کسب‌وکار، شما را از رقیبان‌تان متمایز می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی، این امکان را می‌دهد تا بدون قید و شرط بتوانید کسب‌وکار خود را گسترش دهید. برای غلبه بر رقیبان سر‌سختی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، شما باید همیشه یک قدم از آن‌ها جلوتر باشید. شاید رقیبان شما تا به امروز وارد دنیای مجازی نشده ‌اند، که در این صورت کار برای شما راحت تر است. ولی در در اغلب موارد رقیبان شما از قبل وب‌سایت های معتبری برای خود ساخته‌اند و در این فضا حضور دارند. این جا، دقیقا جایی است که اهمیت کیفیت طراحی سایت مطرح می‌شود. سایت کسب‌وکار شما باید جذاب طراحی شده باشد تا بتواند خود را در دنیای دیجیتال مطرح کند. علاوه بر ظاهر وب‌سایت که بستر اصلی رونق وب‌سایت شما است، محتوای انتشار یافته در آن نیز باید بسیار خلاقانه و منحصر به فرد باشد. در واقع شما باید حرف‌های ارزشمندی برای گفتن داشته باشید، آن هم در محیطی مورد پسند کاربران! با استفاده از این دو عامل و هم چنین رعایت تکنیک‌های سئو (SEO)، شما به راحتی می‌توانید به تمام اهداف تعیین شده خود برسید و از رقیبان سرسخت خود پیشی بگیرید.
 

 

3) طراحی سایت کسب‌وکار، کمک می‌کند تا روابط دوستانه‌ای با مشتریان خود برقرار کنید.

همان طور که به آن اشاره شد، وب‌سایت وجه دیجیتالی کسب‌وکار شما است. بسیار مهم است که وب‌سایت شما به خوبی طراحی شده باشد و مشتریان بتوانند از طریق آن، به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. البته در مقابل شما هم باید همیشه پاسخگو باشید! می‌توان گفت یک وب‌سایت، در واقع نمایندگی خدمات پس از فروش مشتریان شما در فضای دیجیتال است. زیرا با استفاده از وب‌سایت، آن‌ها می‌توانند به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با شما در تماس باشند. اطمینان از این‌که شما همیشه برای حل و رفع مشکلات احتمالی آن‌ها در دسترس هستید، موجب بهبود روابط شما با مشتریان می‌شود.
 

 

4) طراحی سایت کسب‌وکار، تعداد مخاطبان شما را افزایش می‌دهد.

هدف اصلی از ایجاد هرگونه وب‌سایت برای کسب‌وکار، افزایش تعداد مخاطبان و در نهایت افزایش فروش است. آمار روبه‌رشد خرید اینترنتی در ایران نشان می‌دهد که امروزه مخاطبان شما بیشتر از همیشه در فضای مجازی به دنبال یافتن خدمت مورد نظر خود می‌گردند. بسیار مهم است که کاربرانی که در اینترنت خدمات مورد نیاز خود را جستجو می‌کنند، بتوانند به راحتی نام تجاری شما و یا محصولات قابل ارائه توسط شرکت شما را پیدا کنند. این کاربران می‌توانند همان مخاطبان بالقوه شما در فضای مجازی باشند و یا حتی مشتریان قدیمی شما باشند که مایلند از طریق دنیای مجازی با شما در تماس باشند. استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و هم‌چنین ایجاد فروشگاه اینترنتی، تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان فروش شما خواهد داشت. در این مقاله، می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق کسب کنید.
 


5) طراحی سایت کسب‌وکار، موجب بهبود هویت نام تجاری (brand identity) شما می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های طراحی سایت برای کسب‌وکار، بهبود هویت نام تجاری (برند) آن‌ است. حضور لوگو و شعار شرکت شما در تمامی صفحات وب‌سایت و همین طور نحوه حضور در فضای مجازی، به شکل گیری هویت نام تجاری شما کمک بزرگی می‌کند. به خاطر داشته باشید شاید افزایش تعداد مخاطبان در مرحله اول منجر به افزایش میزان فروش نشود. اما افزایش آگاهی آنان از نام تجاری شما (brand awareness) و نقش بستن آن در ذهن کاربران، در طولانی مدت اثرات بسیار مثبتی در کسب‌وکار شما خواهد داشت.