عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

6 عامل موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه موفق

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه مناسب کسانی است که علاقه‌مند دنبال کردن ایده‌های درآمدزا و جدید هستند. 

آیا فکر می‌کنید برای این کار و داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق، باید سرمایه زیادی صرف کنید؟ یا آنکه دارای تجربه و مهارت بالایی باشید؟ و یا اینکه تسلط بالایی به فعالیت در امور مجازی داشته باشید؟ واقعیت این است که شما علاوه بر داشتن اطلاعات اولیه کاری، باید ایده‌های خلاقانه نیز داشته باشید و به کار خود ایمان داشته باشید. 

همراه با اطلس ساختار داده به بررسی عوامل لازم برای موفقیت بیشتر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه می‌پردازیم.

 

 

اولین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : مخاطب خود را شناسایی کنید:


در ابتدای کار شما باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و بدانید که در کدام حوزه مشغول به کار خواهید شد. شاید در آینده بتوانید خدمات خود را گسترش دهید ولی تغییر نوع مخاطبین کاری است که به هویت برند شما لطمه جدی وارد می‌کند. 

یک دسته بندی کلی از انواع مخاطبان شما می‌تواند به شکل زیر باشد:

- باغبانان و کشاورزان و کسانیکه تمایل به کاشتن و پرورش گل و گیاه دارند : فروش انواع بذر گل، بذر میوه، نهال کاشته شده درختان میوه و ... می‌تواند از جمله  محصولاتی باشد که به این قشر مخاطب اختصاص می‌یابد.

- مصرف کنندگان شخصی: فروش انواع گیاهان آپارتمانی، گیاهان مربوط به حیاط، گل های زینتی و ... نیز در این دسته قرار دارند. 

 

دومین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : محصولات خود را انتخاب کنید.


برای داشتن یک نقش راه تخصصی‌تر، بعد از انتخاب مخاطبان می‌توانید در مدل محصولات نیز دسته بندی ایجاد کنید.

- محصولات داخل آپارتمان: انواع گیاهانی که شرایط نور وفضای آپارتمان برای رشد و نگهداری آن مناسب است.

- محصولات بیرون آپارتمان:  انواع درخت های میوه و درختچه هایی که برای رشد و نگهداری بهتر نیازمند فضایی با محیط باز هستند و بیشتر مناسب باغچه‌ها و حیاط هستند.

- گل‌های تزئینی : انواع گل‌های تزئینی به صورت دسته‌ای و تکی با آرایش‌های مختلف که می‌تواند حتی به منظور مراسم‌های خاصی مانند عزاداری و یا عروسی نیز تهیه شوند.

 

سومین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : ایده‌های خلاق و جدید داشته باشید!


بعد از پیدا کردن مخاطبان، باید به برررسی و تحلیل آن‌ها بپردازید. دغدغه های آنان را شناسایی کنید و سعی کنید تا راه‌حل هایی مناسب با نیازهای آنان ارائه دهید. در این صورت ایده‌های خلاق به شما نیز کمک می‌کنند تا مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید. برخی از ایده های پیشنهادی اطلس ساختار داده به شرح زیر است:

 

 

به مشتریان خود به صورت تخصصی مشاوره بدهید:

برای ایجاد تمایز میان فروشگاه اینترنتی گل و گیاه شما با سایر رقبا، باید خدمت متمایزی ارائه دهید. برای مثال فرص می‌کنیم مخاطبان شما افرادی باشند که به دنبال تهیه گل و گیاه برای منزل و یا محل کار هستند. در بیشتر موارد آنها برای خرید گیاه مناسب تردید دارند. اینکه کدام گیاه به وضعیت نور موجود در آپارتمان و یا منزل آنان تطابق بیشتری دارد و یا اینکه کدام گیاه با دکوراسیون داخل منزل و یا محل کار آنان هماهنگی بیشتری دارد. هم چنین دانش نحوه نگهداری و شرایط تغذیه گیاهان خریداری شده نیز از جمله مواردی است که کاربران شما واقعا به آن نیاز دارند. شما می‌توانید با راه‌اندازی مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب گل و گیاه، به کاربران خود در خرید گیاه مناسب و همین‌طور شرایط حفظ و نگهداری آن‌ها مشورت دهید.

 

مشتریان خود را وفادار سازید: احوال گیاهان را بپرسید!

یکی از مهم‌ترین عوامل برای افرایش فروش یک فروشگاه اینترنتی، وفادار سازی مشتریان قدیمی فروشگاه است. یک ایده خوب برای فروشگاه اینترنتی گل و گیاه، می‌تواند پیگیری وضعیت سلامتی گیاهان خریداری شده باشد. شاید گیاهانی که مشتریان شما مدتی قبل خریده اند زرد شده باشد و یا گلی نداده باشد. شما می‌توانید وضعیت گل هایتان را پیگیری کنید. و برای رفع مشکل احتمالی، به آن‌ها راهکار ارائه بدهید. به طور حتم مشتریانی که بدانند شما چه قدر به سلامت گیاهان آنها اهمیت می‌دهید، شما را به دوستان خود نیز معرفی می‌کنند و احتمال خیلی زیاد خریدهای بعدی خود را نیز از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه شما انجام خواهند داد.

 

بسته‌های مخصوص هدیه تهیه کنید.

یکی دیگر از ایده های بسیار جالب و موفق برای فروش و موفقیت بیشتر فروشگاه اینترنتی گل و گیاه، تهیه و توزیع گیاهان و گلدان هایی مناسب هدیه دادن است. افراد بسیاری هستند که گیاهان را برای هدیه دادن به دوستان خود انتخاب می‌کنند. هدیه‌ای زنده که نگاه کردن به آن همیشه حس سرزندگی و شادابی می‌دهد. آماده کردن پکیج های مختلف هدیه می‌تواند یک انتخاب مناسب و هوشمندانه برای گسترش تنوع محصولات شما باشد.

 

چهارمین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : شرایط ارسال مناسب و ایمنی داشته باشید.


یکی از دغدغه های همیشگی کسانی که برای محل زندگی و یا کار خود گل یا گیاه تهیه می‌کنند ، نحوه ارسال و حمل‌ونقل آن‌ها است. به دلیل شرایط حساس و شکنندگی گل و گیاهان، بسیار مهم است که کاربران شما بدانند این کار با احتیاط فراوان انجام می‌شود و گیاهی که دریافت میکنند در طول مسیر آسیبی ندیده است. مهیا کردن شرایط ارسال مناسب و اطمینان از ایمن بودن آن برای مخاطبان بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

پنجمین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : محصولات جانبی متنوعی داشته باشید.


بسیاری از کاربران شما تنها به دنبال خرید یک گیاه از فروشگاه شما نیستند. با توجه به محصولات انتخابی،  می‌توانید محصولات جانبی متفاوتی را به فروش برسانید. فروش انواع گلدان‌های متنوع و رنگی در جنس‌ها و ابعاد مختلف، انواع وسایل مورد نیاز کشاورزی و ... می‌تواند در فروشگاه شما به فروش برسد.

 

 

ششمین عامل اصلی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه : طراحی سایت حرفه‌ای داشته باشید.


موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی، به نحوه طراحی سایت فروشگاهی شما نیز وابسته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی از مراحل طراحی سایت در شرکت اطلس ساختار داده و هم چنین دریافت مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

گل من | ۱۳۹۹-۱۱-۲۰

سلام ممنون از سایت خوبتون مقاله ای خیلی خوبی دارید اتفاقا من چند روز پیش گیاه سانسوریام رشد نمیکرد و با سایت جوانه بان آشنا شدم خوبی این سایت این بود مشاوره آنلاین داشت و من تونستم به راحتی و بی دردسر از مشاوران جوانه بان مشاوره بگیرم. الانم چند روز بعد مشاوره اون ها حال گیاهان سانسوریام خوب شده به شما هم پیشنهاد میکنم اگه شما هم در مورد بیماری گل و گیاهتون و زمینه نگهداری آن ها پرسشی دارید به سایت جوانه بان مراجعه کنید.

0 دیدگاه