عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه در 5 قدم اساسی، طراحی سایت فروشگاهی موبایل خود از دیگران رقیبان خود متمایز کنیم؟

"چه کسی به خرید اینترنتی اعتماد می‌کند؟" شاید سال ها قبل پاسخ دادن به این سوال کمی سخت بود. حقیقتا افراد کمی به خرید از فروشگاه های اینترنتی اعتماد داشتند و به سختی می‌توانستند مطمئن باشند کالایی که از طریق اینترنت سفارش می‌دهند ،اصالت داشته باشد. اما امروزه حقیقتا داستان طور دیگری است، همه روزه خریدهای زیادی از طریق درگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود و سرعت تحولات دراین زمینه جدا شگفت آور است. شما نیز می‌توانید بخشی از این جریان بزرگ باشید و با برآورده کردن نیازهای مشتریان خود درآمدزایی فراوانی از این راه داشته باشید، فقط کافی است قطعات مختلف این پازل را به درستی کنار هم بچینید.
شاید شما جز آن دسته از افرادی باشید که علاقه زیادی تا با داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی موبایل و یا لوازم کامپیوتری و انواع لب تاب وارد این حوزه شود، البته این فکر بسیار خوبی است. میزان استفاده عموم مردم از تلفن همراه، موجب گسترش روز افرون خرید و فروش انواع موبایل شده است. البته شما در این زمینه رقبای قدرتمندی نیز دارید که باید برای متمایز کردن خود از آنها برنامه خاصی داشته باشید. 
اطلس ساختار داده با استفاده از تجربیات خود درکنار شما است تا  با برداشتن 5 قدم اساسی در هرمرحله از این مسیر، بتوانید نتایج شگفت انگیزی رقم بزنید.


قدم صفر : به کار خود ایمان داشته باشید!

این قدم شاید در مسیر حرفه‌ای که برای خود ترسیم کرده اید جایی نداشته باشد، اما حقیقتا قلب تپنده پیشروی شما دراین مسیر است. شاید در این مسیر با مشکلاتی روبرو شوید که برای شما چالش برانگیز باشد. با معضلاتی روبرو شوید که برای شما جدید است و نظری برای حل آن ندارید، این اتفاق برای تمام کسب‌وکارها اتفاق می‌اوفتد. اگر به موفقیت خود ایمان داشته باشید و در راه رسیدن به اهداف خود از کسانی استفاده کنید که در این راه دارای مهارت و تجربه هستند، بدون شک موفق خواهید بود.


 
قدم اول : برنامه کاری و درآمد زایی خود را مشخص  کنید.

برای تهیه کالاهای موجود در سایت یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید از چند راه مختلف استفاده کنید. یک راه خرید کالاها و انبار کردن آن است. استفاده از این روش نیاز به سرمایه زیادی دارد ولی در ازای آن شما کنترل بهتری برای ارسال کالا و بررسی اصالت آن خواهید داشت.  یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای تهیه کالا استفاده کرد، فروش کالا از فروشگاه سایر واردکنندگان و فروشندگان است. برای موفقیت در این روش شما باید بتوانید ارتباط خوبی با تهیه کنندگان عمده داشته باشید و بتوانید موجودی کالاهای فروشگاه خود، و از همه مهم تر، قیمت آن‌ها را همیشه به روزرسانی کنید.
قدم دوم : نام (Domain name) و هاست (Host) مناسب برای سایت خود انتخاب کنید.
اگر قصد شما ماندگاری در این حوزه و پیشرفت به معنای واقعی کلمه است، باید به فکر گسترش و آگاهی دیگران از نام تجاری (برند) خود باشید. انتخاب یک نام مناسب نه تنها یک گام مثبت در جهت اهداف برندینگ شما است، بلکه تاثیر غیرمستقیمی بر روی سئو  (SEO) سایت شما نیز دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به متخصصان سئو مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید.


قدم سوم : طراحی سایت فروشگاهی بی نظیری داشته باشید.

اگر شما واقعا به دنبال ایجاد تمایز با سایر رقبای خود هستید، طراحی سایت فروشگاهی شما باید نشان دهنده این نکته باشد. شما تنها  زمان دارید تا کابران را با سایت خود درگیر کنید و یک ارتباط موثر  پایه گزاری کنید. طراحی سایت شما باید فوق العاده جذاب باشد. جدیدترین مدل‌ها و پربازدیدترین آن‌ها کاملا در دسترس باشد  و کاربران بتوانند به راحتی کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند. امکان مقایسه بین کالاهای مورد نظر مشتریان و امکان اعمال فیلترهای مختلف نیز از جمله سایر ویژگی های بسیار مهم برای داشتن یک طراحی سایت موفق فروشگاهی در زمینه موبایل است. برای داشتن یک طراحی سایت بی‌نظیر با ویژگی‌ها و امکانات متنوع می‌توانید با ما مشورت کنید.
 

قدم چهارم : یک یا چند ایده هیجان انگیز و کارآمد به مجموعه خود اضلافه کنید.

بدون شک ایده‌های خلاقانه اگر در بستر درستی انجام شوند، باعث افزایش حیرت انگیز سرعت موفقیت و پیشرفت شما می‌شوند. یکی از  اقداماتی که می‌تواند در کنار فروش لوازم موبایل انجام شود، خدمات تعمیرات موبایل است. همه ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی موجود کمی تغییر کرده است. اگر قبلا با خراب شدن موبایل مان به راحتی تصمیم به خرید یک مورد جدیدتر می‌گرفتیم، امروزه احتمالا به تعمیر مجدد آن نیز فکر می‌کنیم.  داشتن یک بخش تخصصی در ارائه خدمات تعمیر موبایل می‌تواند در افزایش حس اعتماد بیشتر مشتریان به شما موثر باشد. علاوه بر این، شما با این کار، خرید و فروش قطعات تعمیراتی موبایل را نیز به نحوی می‌توانید به کالاهای فروشگاه خود اضافه کنید.
یک ایده دیگر برای گسترش فروشگاه اینترتی فروش موبایل، اضافه نمودن فروش لوازم جانبی به آن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. هم چنین شما می‌توانید بعد از مدتی کالاهای دیجیتال دیگری مانند دوربین و لوازم عکاسی را به مجموعه خود اضافه کنید.
 

قدم پنجم : یک استراتژی  منسجم برای بازاریابی و تبیلغات داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی شما باید دیده شود! توجه به این نکته بسیار مهم وحیاتی است. شما قبل از اقدام به انجام کار تمام جوانب آن را سنجیده اید و اهداف خود را تعیین کرده اید. پس لازم است به اقدام های بعدی نیز توجه ویژه داشته باشید. داشتن یک برنامه استراتژی مدون برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برای شما لازم و ضروری است. همین طور داشتن یک برنامه تبلیغاتی هدفمند نیز در این راه به شما کمک بزرگی می‌کند. ورود و موفقیت در این حوزه مطمئنا بدون صرف هزینه امکان پذیر نیست. البته نکته بسیار مهم، نحوه تخصیص بودجه به قسمت های مختلف برنامه تبلیغاتی است. برای اجرا و طراحی کمیپن های تبلیغاتی در حوزه آنلاین، می‌توانید از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید.