عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

ایده هایی جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی

طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی یکی از بهترین ایده های جذاب و در آمدزا برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. افزایش فروش و رونق این فروشگاه اینترنتی، نه تنها باعث رونق اشتغال زایی در تولید صنایع دستی می‌گردد، بلکه کمک بزرگی به گسترش فرهنگ تولید کنندگان این کالاها در میان مصرف کننده‌ها نیز به حساب می‌آید.

همراه با اطلس ساختار داده به بررسی طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی می پردازیم:

 


 

با چه ایده‌ای شروع کنیم؟

لیستی از ایده‌های جذاب و درآمدزا برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی و هنرهای زینتی موفق به شرح زیر است:

1) تولید صابون‌های دستی و خانگی

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به راحتی دستورالعمل تولید صابون را پیدا کنید. البته برای ساختن صابون های دارای امولسیون و مواد نگهدارنده نیاز به تجربه بیشتری دارید. در حالیکه اکثر صابون های تولیدی در بازار به صورت تجاری تولید می‌شوند، تولید صابون‌های خانگی که می‌تواند همراه با دریافت سفارش‌های شخصی باشد، یک ایده جذاب و درآمدزا است.

2) طلا و زیورآلات

یکی دیگر از ایده‌های مهم در زمینه تولیدات دستی، تهیه زیورآلات با استفاده از طلا، نقره و ... است. شاید پیش خود فکر کنید که به اندازه کافی در این بازار تولید کننده وجود دارد و یا این کار نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. به خاطر داشته باشید اگر شما در زمینه انجام کاری خلاقیت و پشتکار باشید و البته بسترهای لازم یک طراحی سایت فروشگاهی را نیز داشته باشید، در کار خود موفق می‌شوید. برای این کار می‌توانید ترندهای روز در زمینه زیورآلات را دنبال کنید و با سلیقه مخاطبان خود آشنا شوید.

 

3) صنایع دستی گوناگون

قطعا یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین کالاهایی که می‌تواند در طراحی وب سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی به فروش برسد، صنایع دستی شهرهای مختلف کشورمان است. آفریده‌های هنری زنان و مردان این سرزمین به قدری زیبا و شگفت انگیز است که بدون شک نظر هرکاربری را به سمت خود جذب می‌کند. پارچه ها و دستبندهای سوزن دوزی شده سیستان و بلوچستان، گلیم و جاجیمی که زنان قشقایی بافته‌اند، سفال و سرامیک‌های بی بدلیل لالیجان، گیوه کرمانشاه، خاتم سازی‌های اصفهان و ... همه از جمله صنایع دستی هستند که شما می‌توانید در فروشگاه صنایع دستی و هنرهای زینتی خود به فروش برسانید. البته لازم نیست شما به تمامی این صنایع دستی دسترسی داشته باشید، برای شروع می‌توانید از محصولات نزدیک به شهر خود استفاده کنید و سپس با گسترده کردن روابط خود، کالاهای متنوع تری به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

4) جعبه های هدیه و تولد

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌تواند برای طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی به کار رود، درست کردن جعبه های تولد و هدیه است. شما می‌توانید با تمرکز بر روی خلاقیت خود و استفاده مناسب از مناسبت های مختلف، جعبه های هدیه متنوعی تولید کنید.

 

5) انواع شمع

تولید شمع های خانگی در طرح ها و مدل های مختلف نیز یکی دیگر از ایده های طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی است. در این حیطه شما می‌توانید به طور کاملا خاص برای هر نوع سلیقه ای شمع تولید کنید. شمع های مخصوص مناسبت‌های مذهبی، جشن‌ها و میهمانی‌ها، شمع هایی که در آن‌ها المان هایی از طبیعت، مانند انواع برگ‌ها، شاخه ‌ها به کار رفته است، شمع هایی مناسب سن کودکان و ... می‌توانند بازار تخصصی فروشگاه شما باشند.

6) انواع نقاشی

یکی از بهترین ایده‌های مناسب یک طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی ، فروش نقاشی است. شما می‌توانید برای این کار با هنرمندان مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید و آثار آن‌ها را در فروشگاه خود به فروش برسانید. این کار باعث می‌شود تا فروشگاه شما تا حد ممکن، همه سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد. توجه داشته باشید یک تابلو نقاشی یکتا و جذاب، پیشنهاد بسیار منحصر به فردی است. مخصوصا اگر مخاطبان خود را به درستی شناسایی کرده باشید.

 

فروش انواع بافتنی‌ها مانند شال و دستکش، وسایل چرم دست‌دوزی شده، انواع کارت پستال‌های تزیینی نیز از جمله ایده‌هایی است که می‌توانی برای ساخت سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی خود از آن استفاده کنید.

 

چه نکاتی به موفق شدن طراحی سایت فروشگاهی صنایع دستی و هنرهای زینتی شما کمک می‌کند؟

قرار دادن تصاویر جذاب:

هرکدام از این ایده ها که برای شما جذاب باشد و قصد داشته باشید تا در آن به طور حرفه ای وارد شوید، باید تصاویر جذاب و نفس گیری برای آن‌ها تهیه کنید. 

بسته بندی مناسب:

اگر می‌خواهید واقعا محصول متفاوت تر از محصولات تجاری موجود در بازار ارائه دهید و البته مشتریان خود را به نام تجاری و فروشگاه خود وفادار کنید، پیشنهاد ما بسته بندی جذاب و متفاوت محصولات است. بهتر است خلاقیت شما تنها به ارائه محصول خلاصه نشود. شما حتی می‌توانید با توجه به هر مدل محصول و انتخاب مشتری، بسته بندی متفاوتی به او ارائه دهید. توجه به نکاتی مانند بسته بندی که ممکن است به ظاهر کم اهمیت باشد، تاثیر شگرفی بر روی تصویر ذهنی مخاطب دارد.

یک طراحی سایت حرفه‌ای:

وقتی صحبت از طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی می‌شود که قرار است صنایع دستی و هنرهای زینتی در آن فروخته شود، قطعا گرافیک (UI) فروشگاه شما باید به خلاقانه‌ترین و زیباترین شکل طراحی شده باشد. با توجه به کالاهایی که در این فروشگاه عرضه می‌کنید، این طراحی گرافیکی می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. شرکت اطلس ساختار داده، آماده مشاوره و ارائه خدمات تخصصی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ به شما همراهان گرامی است. برای مشورت با ما کافی است تماس بگیرید.