عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی لوازم دست دوم، مانند سایت دیوار

یکی از محبوب ترین شکل های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی و ساخت وب‌سایت هایی برای حذف واسطه‌ها و اتصال مستقیم تهیه کننده به مصرف کننده است. طراحی سایت فروش لوازم دست دوم به معنی ایجادی فضایی مناسب برای نشان دادن و معرفی کالاهای استفاده شده‌ای است که برای فروشنده دیگر کابردی ندارد، در حالیکه همان کالا برای شخص دیگری ارزشمند و قابل استفاده است. هم چنین در بستر چنین فروشگاه اینترنتی، کالاهای بارزش تری مانند مسکن، خودرو و یا کالاهای استفاده نشده نیز معامله می‌شوند . فروشگاه‌های اینترنتی از این دست، معمولادر قالب پلتفرمی به نام مارکت پلیس (market place) شناخته می‌شود. در بازار ایران، سایت‌ هایی مانند دیوار و شیپور  و در خارج از کشور سایت محبوب ایبی (eBay)، از جمله سایت های معروفی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

در واقع، هدف اصلی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم دست دوم، ایجاد بستری مناسب برای خرید و فروش کاربران است. هیچ کدام از محصولاتی که در سایت ارائه می‌شوند متعلق به شما نیستند و شما فقط ملزم به ارائه یک فضای امن و کارآمد هستید. در این روش شما نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارید. تنها کافی است یک ایده خلاقانه و البته یک طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشید. در ادامه با اطلس ساختار داده همراه شوید تا به بررسی نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی لوازم دست دوم بپردازیم.

 

در طراحی سایت لوازم دست دوم چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرد؟

دسته بندی درست محصولات:

بازار بزرگ تهران را تصور کنید. هر قسمت از آن مربوط به فروش محصولات خاصی که درون آن دالان ها و تیمچه‌های مختلفی وجود دارد. یک سایت لوازم دست دوم نیز دقیقا مانند یک بازارچه کوچک است. دسته بندی مناسب و قراردادن هر وسیله در گروه مرتبط به خود در طراحی سایت فروشگاهی سایتی مانند دیوار بسیار مهم است. کاربران شما باید بتوانند به راحتی با سایت کار کنند و کالاهای مورد نظر خود را پیدا کنند. 

ایجاد یک ساختار هماهنگ برای ثبت آگهی ها

سایت شما همواره با دو گروه از مخاطبان تعامل دارد: فروشندگان و خریداران. همان طور که باید در سمت خریداران دسترسی‌های راحتی وجودی داشته باشد، در سمت فروشندگان نیز باید قابلیت‌های مختلفی وجود داشته باشد. عضویت خریداران باید در عین سادگی با حفظ نکات امنیتی باشد. اعضای سایت باید به راحتی بتوانند آگهی های خود را به ثبت برسانند، مشخصات دقیق کالاهای خود را وارد کنند، و در صورت لزوم آن را ویرایش کنند. همچنین شما باید مدیریتی دقیق بر متن و محتوای آگهی داشته باشید.

با توجه به نحوه درآمدزایی سایت خود می‌توانند برخی آگهی ها را در رده‌های بالاتر قرار دهید، زمان ماندگاری آن را افزایش دهید و یا حتی قسمتی جداگانه برای تبلیغات بنری در صفحات اصلی سایت خود نظر بگیرید. 

مراحل انجام کار:

1) خرید هاست و دامنه

اولین قدم، انتخاب نام و هاست مناسب است. برای با مراجعه به این مقاله می‌توانید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

2) طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

بعد از خرید دامین اولیه و هاست ، باید به سراغ طراحی سایت فروشگاهی بروید. در این قسمت، باید قطعا از متخصصین این کار کمک بگیرید. یک طراحی گرافیکی بسیار قوی که در عین جذابیت، ساده باشد وکاربران شما را به درستی به دسته بندی های مورد نظرشان راهنمایی کند.  بعد از تایید طرح اولیه، نوبت به توسعه سایت است. به دلیل گسترده بودن طراحی سایت فروش لوازم دوم، این مرحله از اهمیت بالای برخوردار است. به طور کلی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فروش لوازم دوم  کار پیچیدی ای نیست، تنها به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. شرکت اطلس ساختار داده با داشتن تجربه و تخصص ویژه طراحی سایت فروشگاهی، آماده ارائه مشورت های لازم به شما عزیزان است.

3) قرار دادن محتوای مناسب در سایت

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی لوازم دست دوم، باید محتوای درجه یک و خلاقانه ای در سایت قرار دهید. مهم ترین محتوای یک فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه دیوار و یا حتی فروشگاهی بهتر از آن، قرار دادن محتوای تصویری است. کاربران شما باید بدانند که دقیقا چه چیزی خرید می‌کنند و کالای دست دوم . شما به عنوان دارنده سایت باید فرهنگ قرار دادن تصاویر باارزش و با کیفیت را گسترش دهید و شاید در موارد ضروری مجبور شوید از عکس‌های آرشیو استفاده کنید. داشتن یک وبلاگ قوی و کارآمد که در آن مقالاتی درباره لوازم دست دوم، نحوه معامله، نحوه قیمت گذاری و ... به صورتی جذاب و کاربردی نوشته شده باشد نیز، قطعا موجب هدایت کاربران و افزایش ترافیک سایت اصلی شما می‌شود.

 

4) تعیین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

شما باید برای ورود و ماندگاری در بازار دیجیتال یک نقشه راه داشته باشید. مشورت و استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال می‌تواند کمک بزرگی برای فروشگاه اینترنتی شما باشد. این شرکت ها می‌توانند در مورد سوالات زیر به شما راهکار ارائه دهند:

- نحوه ورود و معرفی اولیه فروشگاه اینترنتی شما (Launch) به کاربران فضای مجازی و غیر مجازی

- طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی موثر (شامل تبلیغات گوگل ادوردز، تبلیغات بنری، تبلیغات بومی (native)

- تعیین استراتژی و تولید محتوای مناسب برای حضور در شبکه های اجتماعی

 

برای اطلاعات از خدمات قابل ارائه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و خدمات دیجیتال مارکتینگ مربوط به این حوزه، می‌توانید با با تماس بگیرید.