عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه در حالی‌که یک شغل تمام وقت دارید، یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنید؟

احتمالا شما هم این ضرب المثل معروف را شنیده‌اید که نباید تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهیم. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هر روز با پیشنهادهای جدیدی در مورد آغاز یک کسب وکار شخصی روبرو می‌شویم. ولی آیا واقعا کسانی که مدت زیادی سبک کاری شان به صورت کار برای سازمان‌های دیگر بوده است، می‌توانند یک شبه تبدیل به کارآفرین شوند؟ 

انتقال سبک درآمد زایی از کارمندی به کارآفرینی واقعا به این راحتی نیست!  یکی از روش‌هایی که شاید به شما کمک کند تا فشار کمتری برای ترک کار تمام وقت خود متحمل شوید، شروع یک کسب وکار کوچک در بستر اینترنت است. این شغل کوچک می‌تواند ساخت یک فروشگاه اینترتی لوازم جانبی موبایل باشد. همراه با اطلس ساختار داده، به مرور روش های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی می‌پردازیم.

 

یک لحظه صبر کنید!

چرا فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل پیشنهاد ما به شماست؟ در 10 سال گذشته، حدود 122 میلیون موبایل و تبلت در سراسر دنیا به فروش رفته است. تمامی این گوشی های تلفن همراه نیاز به انواع لوازم جانبی دارند. نیازی که تنها با یک بار خریدن رفع نمی‌شود. خریدن قاب‌های مختلف موبایل، انواع هندزفری، هدست، شارژر، از جمله نیازهای تمام نشدنی دارندگان تلفن همراه است. تولید هر مدل جدید گوشی به معنای تولید محصولات جدید است. پس همان طور که می‌بینید این بازار هر روز در حال گسترده تر شدن است. در نتیجه هر روز فرصت‌های بیشتری نیز در انتظار شما هستند.

 

مرحله اول) یک بازار خاص ولی سودآور برای خود مشخص کنید!

وقتی صحبت از شروع یک کسب‌وکار جدید می‌شود ذهن ما پر از ایده است. مشتریان احتمالی، کانال‌های فروش، بازارهای رقابتی و اینکه سود حاصل از این کار چه قدر زندگی ما را متحول خواهد کرد! اما اجازه دهید اول یک گام به عقب برگردیم و تنها به یک سوال کلیدی پاسخ دهیم :چرا؟ چرا به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل هستید؟ 

انگیزه اصلی شما برای اغاز یک کسب وکار جدید چیست؟ (امیدوارم انگیزه شما ویدئو های انگیزشی که احتمالا در اینستاگرام دیده‌اید محدود نشود!)

مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چرا آنها را انتخاب کرده اید؟

راه‌های ارتباطی شما با آن‌ها چیست؟

چرا آن‌ها باید علاقه‌مند خرید محصولات شما باشند؟

تمام این ها در بررسی بازاری به نام نیش مارکت (niche) خلاصه می‌شود. بررسی تخصصی و عمقی یک بازار خاص می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد. اگر می‌خواهید کار خود را به صورت محدود شروع کنید باید به صورت تخصصی وارد آن شوید. شما باید داستانی برای تعریف کردن داشته باشید.

لیستی از تمام رقیبان خود تهیه کنید، مخاطبان خود را شناسایی کنید و ببینید به کدام بخش از علایق آنان تاکنون توجهی نشده است. آن جا دقیقا جایی است که شما باید حضور داشته باشید.

 

 

مرحله دوم) نام تجاری خود را بسازید.

شاید شما فکر کنید یک کسب‌وکار کوچک نیازی به نام تجاری ندارد! این تصور کاملا اشتباه است. کسب وکار شما می‌تواند بزرگ نباشد ولی باید حرفه‌ای باشد. برای ساختن یک نام تجاری باید یک رنگ مناسب برای خود انتخاب کنید، سبک‌های تصویری خود را داشته باشید و همیشه از فونت خاصی استفاده کنید. یک نام تجاری قوی کمک می‌کند تا همیشه در ذهن مشتریان‌تان پررنگ باشید.

 

مرحله سوم) فروشگاه خود را بچینید.

به خاطر داشته باشید که برای صرفه جویی در سرمایه اولیه و هم چنین حفظ موقیعت شغلی قبلی خود به سراغ این کار آمده ایم! پس در مرحله اول باید یک فروشگاه ساده ولی حرفه ای داشته باشیم. شاید شما در ابتدای راه شناخت دقیقی از نیازهای خود نداشته باشید. مشاوره با شرکت های طراحی سایت می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهد. یک ظاهر ساده ولی با کیفیت که منطبق بر تصویر نام تجاری شما باشد، قطعا تاثیر مثبتی بر روی کاربران شما دارد.

 

 

مرحله چهارم) کانال‌های فروش خود را مشخص کنید.

در ابتدای راه، یک فروشگاه اینترنتی ساده که محصولات مشخص دارد شاید بتواند وجه تمایز شما با دیگر رقیبان قدرتمندتان باشد. اما شما نیاز دارید تا خود را به مخاطبان‌تان نشان دهید. استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند این کار را به راحتی برای شما انجام دهد. به مثال های زیر توجه کنید:

1) استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل

اگر واقعا بازار هدف شما خاص باشد، می ‌توانید بروی کلمات مخصوص کار خود از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید و به شکل قابل توجهی در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنید.

2) رسانه‌های اجتماعی 

تصویری از قاب‌های مختلف تلفن همراه با پس زمینه های جذاب مانند تصاویر طبیعت و یا تصاویر خلاقانه، خوراک مناسبی برای صفحات رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست است. 

شما به عنوان کسی که تازه وارد این حوزه شده اید باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که در صفحات شخصی خود شما را به دیگران معرفی کنند.

مشاوره با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت اطلس ساختار داده نیز می‌تواند کمک بزرگی برای تعیین استراتژی های لازم برای حضور در این عرصه باشد. می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.