عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

5 گام اساسی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی مد و لباس

حتما شما هم از جمله کسانی هستید که به فکر افزایش فروش خود از طریق ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هستید. داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق که به خوبی طراحی شده باشد و از بازاریابی آن در فضای مجازی (دیجیتال مارکتینگ) به درستی انجام شده باشد، به طور حتم موجب موفقیت چشمگیری در کسب وکار شما خواهد شد.

هر فروشگاه اینترنتی مد و لباسی می‌تواند کاملا منحصر به فرد باشد و شبیه هیچ کدام از رقیبان خود نباشد. شما حتی می‌توانید این کار را با سرمایه بسیار کمی شروع کنید و در آینده به تدریج آن را گسترش دهید. 

همراه با اطلس ساختار داده به مرور گام های اساسی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی مد و لباس می‌پردازیم.

 


 

گام اول برای ساختن فروشگاه اینترنتی مد و لباس: ایده ‌های خود را دسته بندی کنید.

شما باید در قدم اول مشخص کنید که چه ایده‌ای دارید و یا انجام کدام یک از ایده‌هایتان برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ این ایده‌ها می‌توانند شامل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با محصولات کاملا دست دوزی که باشد که توسط برخی از دوستان‌تان دوخته شده باشد، شاید هم شما در نظر داشته باشید تا فروشگاه اینترنتی بزرگی برای ارائه برندهای مختلف و مطرح جهانی داشته باشید. در ابتدای راه باید مسیر خود را مشخص کنید. دنبال کردن روش های زیر به شما در این زمینه کمک می‌کند:

1- مخاطبان خود را بشناسید

اگر شما در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین برای فروش لباس هستید، ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید. مشتری ایده‌آل شما چه کسی است؟ چه سبکی در لباس پوشیدن دارد؟ معمولا لباس‌های خود را از کجا می‌خرد؟ از آنجایی‌که پاسخ قسمت عمده ای از این سوالات بر اساس سن و سال مشتریان است، می‌توانید بر اساس تعیین گروه سنی پیش بروید. باید تحقیق کنید که این گروه سنی حداقل و حداکثر تا چه میزان برای خرید لباس هزینه می‌کند؟ 

2- دلایل خود را پیدا کنید.

از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی مد و لباس داشته باشید؟ این کار برای شما چه اهمیتی دارد؟ شاید شما عاشق مد و لباس هستید، شاید یک طراح لباس هستید که می‌خواهید از این راه محصولات خود را به فروش برسانید. پاسخ به این سوالات شاید در ابتدا به نظر ساده برسد ولی دانستن "چرایی" انجام این کار برای یافتن راه صحیح بسیار مهم است.

3- از دیگران بپرسید

یکی دیگر از منابعی که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات خود را جمع آوری و تکمیل کنید، پرسش و پاسخ از دیگران و یا استفاده از گوگل ترند (Google trend) است. از آنها بپرسید تحت چه شرایطی مایلند تا از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنند؟ برای مثال استفاده از نظرات دیگر مصرف کنندگان در این باره تاثیر مثبتی دارد؟ آیا شرایط برگشت کالا در تصمیم گیری آنها برای خرید اینترنتی تاثیری دارد؟

 

گام دوم برای ساختن فروشگاه اینترنتی مد و لباس: برای انتخاب محصول مورد نظر تصمیم گیری کنید.

در این مرحله باید درباره محصولی که می‌خواهید به فروش برسانید، تحقیق کنید. برندهای مختلف لباس و نمایندگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید حتی در این زمینه نظرات افراد دیگر را بپرسید. مطلع شدن از علاقه و سلیقه مورد پسند افراد جامعه و یا مخاطبان شما کمک بزرگی می‌کند تا محصولات محبوب تری را برای شروع کار انتخاب کنید.

 

 

گام سوم برای ساختن فروشگاه اینترنتی مد و لباس:  تهیه کنندگان را شناسایی کنید.

بعد از انتخاب کالا و یا گروه محصولات مورد نظر، نوبت انتخاب یک منبع مناسب برای تهیه محصولات است. این منبع تهیه می‌تواند استفاده از محصولات وارداتی با برندهای مختلف جهانی شناخته شده و یا محصولاتی با قیمت‌های اقتصادی تر باشد. اگر هم شما به دنبال فروش محصولاتی که هستید خودتان تولید می‌کنید، پس یک فرصت استثنایی در اختیار شما قرار دارد. استفاده از محصولاتی که توسط گروهی از تولیدکنندکان داخلی تولید می‌شود، علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب کاهش هزینه های تامین فروشگاه شما می‌گردد. علاوه بر اینکه در این گونه موارد امکان سفارشی سازی محصولات نیز وجود دارد.

 

گام چهارم برای ساختن فروشگاه اینترنتی مد و لباس:  یک فروشگاه اینترنتی بسازید.

در این مرحله می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود برای طراحی سایت فروشگاهی مناسب نیازمندی های خود اقدام کنید. برای داشتن یک سایت مناسب باید به نکات گرافیکی و فنی آن توجه داشته باشید. برای ایده گرفتن از اینکه سایت شما باید چه ظاهری داشته باشید می‌توانید به وب‌سایت های معروف داخلی و خارجی مراجعه کنید و بعد از بررسی آن‌ها نمونه‌هایی برای خود در نظر بگیرید. در مرحله بعدی می‌توانید با شرکت‌های طراحی سایت مشورت کنید و بعد از دیدن نمونه کارهای آن‌ها و اطمینان از کیفیت و قیمت با یکی از آن‌ها قرار داد ببندید.

 

گام پنجم برای ساختن فروشگاه اینترنتی مد و لباس: در فضای مجازی تبلیغ کنید.

برای افزایش موفقیت باید از ظرفیت‌های فضای مجازی به درستی استفاده کنید. استفاده مناسب از ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ به شما در این فضا بسیار کمک می‌کند.

همواره از خودتان این سوال را بپرسید " چه چیزی مخاطبان را به سایت من جذب می‌کند؟". 

رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش مهم و عظیمی در بازاریابی آنلاین ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام Instagram یک بستر بسیار مناسب برای بازاریابی و هدایت کاربران به سمت وب‌سایت شما است. چرا که این فضا مبتنی از اشتراک گذاری تصویر است، و همین خصوصیت می‌تواند برای رشد و موفقیت فروشگاه لباس بسیار کارآمد باشد. برای آگاهی در مورد روش‌های موفقیت در اینستاگرام می‌توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی می‌تواند تبدیل به نقطه قوت وب‌سایت شما شود. انتشار نظرات دیگران از لباس‌ها و محصولات فروشگاه شما، انتشار جدیدترین ترفندهای مد و لباس، انتشار مقالات مختلف درباره نحوه پوشیدن لباس‌های مختلف و هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر و ... می‌تواند بازدیدکنندگان ورودی سایت شما را به مشتریان فروشگاه تبدیل کند.

 

برای دریافت پیشنهادات و یا مشاوره در مورد طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی مد و لباس  و هم‌چنین ارائه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید با متخصصان اطلس ساختار داده مشورت کنید و با ما تماس بگیرید.