عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

همه چیز درباره طراحی وب سایت داروخانه

طراحی وب سایت داروخانه یکی از مواردی است که می توانید با آن رویای کارآفرینی و درآمدزایی را برای خود محقق کنید. شما همچنین با استفاده از طراحی وب سایت داروخانه به دیگران کمک خواهید کرد تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند. ایده طراحی وب سایت داروخانه با محوریت ارائه داروهای بدون نسخه و تحویل به موقع آن به بیماران موجب افزایش رضایتمندی آنان و بهبود سطح رضایت مندی آنان می شود.

طراحی وب سایت داروخانه جز کسب و کارهایی است که پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارد. طراحی وب سایت داروخانه حرفه ای، انتخاب روش های صحیح بازاریابی، ایجاد مزیت های رقابتی موثر، ساخت یک برند قوی و در نهایت تبلیغات موثر، گام هایی هستند که باید برای موفقیت نهایی برداشته شوند.

 

 

اگر هنوز در اقدام برای طراحی وب سایت داروخانه دچار تردید هستید، این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید. اگر تصمیم خود را گرفته اید و به دنبال مرور عوامل موفقیت در این حوزه هستید، با ما همراه باشید تا بدانیم برای داشتن طراحی وب سایت داروخانه موفق باید چه نکاتی را رعایت کنیم.

 

در ابتدا مدل درآمدزایی کسب و کار خود را مشخص نمایید.

برای آنکه بتوانیم طراحی وب سایت داروخانه حرفه ای داشته باشیم که با نیازهای ما منطبق باشد. باید ابتدا نیازهای خود را شناسایی کنیم. قدم اول این راه شناسایی مدل درآمدزایی کسب و کار یا همان Business Model طراحی سایت داروخانه است. مدل های درآمد زایی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس نحوه عملکرد و میزان سرمایه گزاری و سود دهی، عمدتا به دو دسته تقسیم می شوند.

مدل اول کسب و کار برای طراحی وب سایت داروخانه :

در این مدل فروشگاه دارای انباری است که تعداد زیادی دارو درآن نگهداری می شود. کاربر از طریق سایت کالای خود را سفارش می دهد. فروشگاه اینترنتی موجود بودن کالاها را بررسی می کند و در صورت تایید، مشتری هزینه را پرداخت می کند. سپس داروخانه اقلام دارویی و ... را برای مشتری ارسال می کند.

مدل دوم کسب و کار برای طراحی وب سایت داروخانه :

در این مدل، فروشگاه دارای انبار نیست و برای تهیه داروهای مورد نیاز کاربران با داروخانه های دیگر همکاری می کند. بعد از ثبت درخواست کالا توسط مشتری در وب سایت داروخانه، فروشگاه به صورت آنلاین موجودی تمامی داروخانه ها را بررسی می کند و نزدیک ترین داروخانه به محل کاربر را شناسایی می کند. در نهایت کاربر در وب سایت داروخانه مبلغ نهایی را پرداخت می کند و فروشگاه برای ارسال دارو با داروخانه مذکور هماهنگی های لازم را انجام می دهد. در انتها درآمد حاصل از این کار به صورت توافقی بین هر دو تقسیم می شود.

 

 

نوآوری های مدل درآمدزایی در طراحی وب سایت داروخانه

استارت آپ ها این حوزه می توانند با ارائه خدمات جدید، مدل های درآمد زایی نوینی داشته باشند. این کار چه طور ممکن است؟ به عنوان مثال داروهایی را در نظر بگیرید که نیاز به تایید نسخه دارند. شما می توانید با ایجاد یک ویژگی در طراحی وب سایت داروخانه، نسخه های بیماران را به صورت اینترنتی دریافت نمایید و در صورت تایید پزشک دارو را برای بیمار ارسال نمایید. یکی دیگر از نوآوری های این زمینه، امکان جمع آوری نسخه به صورت فیزیکی است. در این مدل؛ بعد از دریافت نسخه و تایید آن، دارو برای بیمار ارسال می گردد.

مدل کسب درآمد هم چنین تابع نحوه درآمدزایی و میزان سود آوری فروش هر دارو است. مرور موارد زیر کمک خواهد کرد تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب مدل درآمدزایی خود داشته باشید.

  • سود نهایی طراحی وب سایت داروخانه، تفاوت بین قیمت تمام شده خرید کالا به علاوه قیمت نگهداری و قیمت حمل و نقل است.
  • درآمد زایی از طریق نمایش تبلیغات : در صورتی که طراحی سایت داروخانه و SEO  آن به شکل موفقیت آمیزی انجام شود، شما می توانید اقدام به نمایش تبلیغات مربوط به هر دسته کالایی نمایید. برای مثال در صفحه مربوط به خدمات بهداشت دهان و دندان می توانید به معرفی خدمات دندانپزشکی بپردازید. 
  • یکی از مهم ترین منابع درآمد زایی طراحی سایت داروخانه، فروش انواع مکمل ها است. انواع مکمل های غذایی مانند مکمل های ورزشی، مکمل های تقویتی و ... می تواند از جمله منابع قوی درآمد زایی طراحی وب سایت داروخانه باشند.
  • درآمد زایی از طریق فروش لوازم آرایشی، بهداشتی : فروش اقلام بهداشتی و آرایشی نیز یکی دیگر از راه های افزایش درآمد طراحی وب سایت داروخانه است.
  • درآمد زایی از طریق برقراری ارتباط تصویری یا آنلاین با پزشکان نیز می تواند از جمله این روش ها باشد.
  • درآمد زایی از طریق ارتباط با مخاطبان خاص: برای مثال برقراری ارتباط با بیماران خانه های سالمندان که نیازمند دریافت داروها به صورت غیر حضوری هستند.

همان طور که با هم مرور کردیم، طراحی سایت داروخانه در گام اول به نیازهای شما بستگی دارد. بعد از این مرحله تعیین ویژگی ها و استراتژی های اصلی آغاز می شود.

 

 

در کار خود صداقت داشته باشید 

یک نکته بسیار مهم در مورد طراحی وب سایت داروخانه، آگاهی از خطرات این کار است. در نظر داشته باشید که شما با توزیع دارو نقش مستقیمی در افزایش کیفیت زندگی دیگران و حتی کاهش آن دارید. در واقع این شغل به طور ذاتی کار پر خطری محسوب می شود. اما شما می توانید به طرز موثری در کاهش بروز برخی مشکلات اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید. برخی از این نکات به شرح زیر است:

فروش دارو بدون نسخه:

داروهایی وجود دارند که بدون نسخه الکترونیکی و یا فیزیکی امکان تحیول آن ها وجود ندارد. درست است که رسالت اصلی طراحی سایت داروخانه افزایش راحتی بیماران است، اما این نکته را نمی توان به هیچ عنوان نادیده گرفت.

اطلاع رسانی در مورد پرهیز از خود درمانی :

داروهای زیادی وجود دارند که بیماران می توانند بدون داشتن نسخه پزشک به راحتی آن را تهیه کنند. البته همچنان استفاده از این داروها باید زیر نظر پزشک متخصص باشند زیرا مصرف بیش از اندازه آن ممکن است منجر به بروز مشکلات در سلامتی آن ها شود. شما می توانید در قسمت های مختلف طراحی وب سایت داروخانه خود درباره این مشکلات توضیخ دهید. بعداز خریدهای بیش از اندازه کاربران، برای آن ها پیام های بهداشتی مناسب ارسال کنید. این کار به آن ها نشان می دهد که شما تنها به دنبال سود آوری خود نیستید و سلامتی کاربران دغدغه اصلی شما است.

 

 

ویژگی ها مورد نیاز طراحی وب سایت داروخانه 

تمام فروشگاه های اینترنتی باید دارای ویژگی هایی مانند معرفی محصولات، درگاه پرداخت اینترنتی و .. باشند. اطلس ساختار داده در ادامه به بیان ویژگی هایی می پردازد که مختص طراحی وب سایت داروخانه است.

مجوز های خود را به وضوح نشان دهید:

در طراحی وب سایت داروخانه باید مجوزهای شما به طور کاملا واضحی دیده شوند. در مورد خرید اقلام دارویی به دست آوردن اعتماد کاربران امر مهمی است. در طراحی وب سایت داروخانه باید تمامی مجوزهای شما به شکل موثری نشان داده شود.

نمایش کاملی از اطلاعات محصولات داشته باشید:

توصیه می شود در طراحی وب سایت داروخانه همیشه اطلاعات کاملی از محصولات نشان داده شود. اطلاعاتی مانند: تاریخ انقضا محصولات، برخی فرمول های پزشکی، تداخلات دارویی و ... از جمله اطلاعات ارزشمند پزشکی است که دانستن آن برای بیماران اهمیت دارد.

بخش نظر سنجی داشته باشید:

با توجه به نوع محصولات که به فروش می رسانید می توانید در طراحی وب سایت داروخانه خود بخش نظر سنجی قرار دهید. نظرهای مثبت مشتریان قبلی بر روی تصمیم کاربران تاثیر مثبتی می گزارد.

نماد اعتماد پرداخت اینترنتی داشته باشید:

بهتر است در طراحی وب سایت داروخانه خود قسمتی را برای نشان دادن نماد های اعتماد پرداخت اینترنتی در نظر بگیرید.

به داشتن یک اپلیکیشن فکر کنید:

طراحی وب سایت داروخانه به طرز شگفت انگیزی با داشتن یک اپلیکیشن تکمیل می شود. کارکردن با اپلیکشن به مراتب ساده تر از وب سایت است. شما می توانید با گسترش کار خود ساخت و توسعه اپلیکشن را در دستور کار خود قرار دهید.

رویدادها و مقالات سلامتی را در سایت خود قرار دهید:

بهتر است در طراحی وب سایت داروخانه خود بخشی را به نمایش جدید ترین رویدادها و مقالات سلامتی اختصاص دهید. این مقالات می توانند شامل مقالاتی درباره انواع بیماری ها و یا روش های مراقبتی باشد.

به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارید:

کاربران به دلیل افزایش راحتی و ارسال سریع داروهایشان تصمیم گرفته اند تا از طراحی وب سایت داروخانه شما خرید کنند. اما حفظ حریم شخصی نیز برای آنها امر مهمی است. شما باید از لحاظ قانونی و اخلاقی باید این کار را انجام دهید، ولی بهتر است همیشه این نکته را به کاربران یادآوری کنید.

پیشنهاداتی برای برقراری ارتباط مجدد داشته باشید:

امکان خرید مجدد و بازگشت مشتریان طراحی سایت داروخانه بسیار بالا است. زیرا دارو جزو کالاهایی است که بیماران به صورت مرتب به آن نیاز پیدا می کنند. بهتر است در طراحی وب سایت داروخانه قسمتی را برای برقراری تماس مجدد با آن ها و یا دریافت اطلاعاتی مانند شماره تماس و ایمیل در نظر بگیرید. شما حتی می توانید در صورت تمایل بیمار، نسخه هایی که او به صورت همیشگی تهیه می کند را به صورت دوره ای به او یادآور شوید. متخصصان اطلس ساختار داده می توانند با نهایت دقت و سرعت این ویژگی را در طراحی وب سایت داروخانه شما اعمال نمایند.

 

مراحل طراحی وب سایت داروخانه :

 

بعد از درک ویژگی های مورد نیاز طراحی سایت داروخانه می توانیم مراحل ساخت آن را مرور کنیم. این مراحل به طور مختصر به شرح زیر است:

دریافت مجوزهای قانونی لازم :

در اولین گام شما باید مجوزهای قانونی لازم برای طراحی وب سایت داروخانه را دریافت نمایید.

انتخاب نام برند و خرید هاست و دومین:

در این مرحله شما باید نام فروشگاه خود را انتخاب کنید. نام فروشگاه شما باید با قوانین SEO همخوانی خوبی داشته باشد. در این مرحله می توانید از نظر متخصصان این کار کمک بگیرید. 

مشاوره با شرکت های طراحی سایت داروخانه:

در این مرحله شما باید برای تعیین نیازمندی ها و ویژگی های مورد نظر خود از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید. بعد از این کار شما باید طرح گرافیکی مناسب طراحی وب سایت داروخانه را مشخص کنید. در نهایت کد نویسی و توسعه وب سایت بر اساس ویژگی ها و انتظارت شما انجام خواهد شد. برای دریافت هرگونه مشاوره برای طراحی سایت داروخانه می توانید با ما تماس بگیرید.

برنامه های بازاریابی دیجیتال:

 طراحی وب سایت داروخانه حرفه ای اگرچه نقش مهمی دارد ولی به تنهایی ضامن موفقیت شما نخواهد بود. داشتن برنامه بازاریابی دیجیتال می تواند نقش مهمی در رشد کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. تولید محتوای مناسب، سئو SEO، ایمیل مارکتینگ، حضور در شبکه های اجتماعی، برگزاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین و .. می توانند ابزارهای موثری برای پلن دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت داروخانه شما باشند.

هزینه طراحی وب سایت داروخانه:

هنگام جستجو برای هزینه طراحی وب سایت داروخانه، ممکن است با رنج گسترده ای از اعداد روبرو شوید. شاید در نگاه اول گستردگی این اعداد و ارقام برای شما عجیب به نظر برسند. اما حقیقت این است که هزینه ای که برای طراحی وب سایت داروخانه خود متحمل می شوید، در واقع همان میزان سرمایه گزاری است که قصد دارید برای کار خود انجام دهید. هزینه طراحی وب سایت داروخانه تنها بر روی کیفیت نهایی کار شما تاثیر نمی گزارد. توجه به ویژگی های هر چند ساده ولی مهم می تواند طراحی وب سایت داروخانه شما را به راحتی از سایر رقیبان متمایز کند.

برای آنکه بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای بودجه بندی کار خود داشته باشید باید به تمامی این عوامل توجه کنید:

  •  میزان سرمایه اولیه
  • مدل کسب درآمد و توقع شما از میزان بازگشت سرمایه
  • برنامه های توسعه کاری درآینده

بنابراین هزینه طراحی وب سایت داروخانه به عوامل زیادی بستگی دارد. برای تعیین میزان دقیق آن می توانید با شرکت های طراحی سایت وارد مذاکره شوید. شرکت اطلس ساختار داده آماده برگزاری جلسات مشاوره با شما عزیزان  برای تعیین نیازمندی ها و تخمین هزینه طراحی وب سایت داروخانه می باشد. برای انجام این کار تنها کافی است با ما تماس بگیرید.