عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی (پت شاپ): از ایده تا عمل!

آیا فکر می‌کنید برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید سرمایه زیادی داشته باشید؟ حقیقت این است که هر گاه شما بتوانید محصولات ارزشمندی به مخاطب ارائه دهید که اصالت کالا داشته باشند، دارای قیمت مناسبی باشند و شرایط ارسال راحتی داشته باشند می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید. یک ایده موفق و ساده برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، فروش آنلاین لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی (pet shop) است. همراه با اطلس ساختار داده مراحل این کار را مرور می‌کنیم:

 


 

مرحله اول: محصولات خود را انتخاب کنید

حیوانات تمایل زیادی به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن دارند، نیاز حیوانات خانگی را شناسایی کنید و محصولات  خود را متناسب با آن عرضه کنید. 

 

 غذای حیوانات خانگی:

فروش غذای حیوانات می‌تواند پرسودترین قسمت فروشگاه شما باشد. چرا که غذا یک نیاز همیشگی است و باید به صورت روزانه تهیه شود. صاحبان حیوانات خانگی میخواهند مطمئن شوند که غذای آن‌ها تمامی مواد لازم و ضروری مورد نیاز آن‌ها را دارد. به همین دلیل برندهای مختلفی در بازار هستند که با تهیه عمده و فروش خرد آنها می‌توانید سود خوبی کسب کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای هر حیوان خانگی غذاهای مختلفی وجود دارد. برای مثال سگ‌ها را در نظر بگیرید. انواع غذاهای خشک، غذاهای رژیمی، غذاهای مخصوص توله سگ برای جایگزین کردن شیر، غذاهای تشویقی، غذاهای میان وعده و.... در این لیست قرار می‌گیرند. علاوه بر سگ‌ها شما می‌توانید غذاهای مختلفی برای گربه‌ها، ماهی‌ها، پرندگان، همسترها، سنجاب‌ها، خرگوش‌ها  وسایر حیوانات را نیز در فروشگاه خود به فروش برسانید.

لوازم مورد نیاز زندگی حیوانات خانگی:

در مرحله بعدی، شما می‌توانید نیازهای ثانویه حیوانات را به فروش برسانید. این محصولات به قدری متنوع است که از حوله تا تخت‌خواب را شامل می‌شود. برخی از این محصولات این لیست عبارتند از : تخت، پتو، حوله، جعبه حمل حیوانات، مبل و صندلی، انواع اسباب بازی و ...

وسایل مورد نیاز نظافت حیوانات خانگی:

این بخش مخصوص کسانی است که قصد دارند تا به طور ویژه از حیوانات خود مراقبت کنند. در فروشگاه آنلاین لوازم پت شاپ خود می‌توانید انواع مختلفی از این محصولات مراقبتی را  با حاشیه سود بالا به فروش برسانید. 

انواع شامپو و نرم کننده، لوازم دوش، برس، انواع ضد عفونی کننده‌ها، شامپو ریزش مو، دستمال مرطوب، قیچی و ناخن گیر،کرم‌های مراقبت پوستی، لباس‌های مخصوص حیوانات برای مناسبت‌های مختلف و .... در این دسته قرار می‌گیرند.

محصولات حوزه سلامتی حیوانات خانگی:

یکی دیگر از حوزه های تخصصی که برای ورود می‌توانید انتخاب کنید، حوزه سلامت حیوانات خانگی است. همان طور که می‌دانید سلامت حیوانات خانگی برای آن‌ها بسیار مهم است و جز اولویت‌های آنان به شمار می‌آید. فروش انواع مکمل‌ها و ویتامین‌ها، محصولات دندانپزشکی، پودرهای بهداشتی، انواع اسپری‌ها، محصولات مراقبت ناخن، مواد مغذی و مکمل‌های دارویی، روغن ماساژ، جعبه تمیزکردن گوش از جمله این محصولات هستند.

 

مرحله دوم:تامین کنندگان و واردکنندگان را پیدا کنید

بعد از انتخاب محصول مورد نظر خود باید به دنبال تامین کننده مناسب بگردید. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.  شاید شما با بررسی دقیق بازار به این نتیجه برسید که به صورت شخصی این محصولات را وارد کنید. به دلیل تغییر جدید برخی از قوانین از جمله ممنوعیت واردات غذای سگ و گربه، تولید کننده‌های جدید داخلی به وجود آمده اند که درباره شرایط همکاری می‌توانید با آن‌ها وارد مذاکره شوید.

 

مرحله سوم : فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

در این مرحله شما باید نام فروشگاه خود را انتخاب کنید، هاست مناسب تهیه کنید، و دسته بندی‌های درستی برای سایت خود انجام دهید. اینجا جایی است که شما باید از کمک شرکت‌های طراحی سایت کمک بگیرید. داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی جذاب با رعایت تمام نکات UI و UX ، امکانات پرداخت و مدیریت حساب مشتریان از جمله امکانات اولیه‌ای است که فروشگاه شما باید داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره طراحی سایت فروشگاهی، می‌توانید مراحل طراحی سایت در شرکت اطلس ساختار داده را مرور کنید.

 

مرحله چهارم: برنامه بازاریابی خود را مشخص کنید.

داشتن یک برنامه بازاریابی به شما کمک می‌کند تا دقیقا بدانید کجای بازار هستید و قصد دارید به کجا برسید. آنالیز دقیق رقبا، تعیین سیاست‌های قیمت دهی و استراتژی‌های لازم برای رسین به هدف‌هایی که از پیش تعیین کرده‌اید در این مرحله بسیار مهم است. برای نتیجه گیری بهتر در این زمینه می‌توانید با متخصصان بازاریابی مشورت کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در برنامه کلی بازاریابی خود مد نظر قرار دهید، توجه به برنامه بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) است. برنامه دیجیتال مارکتینگ شما باید در راستای اهداف کلی شرکت باشد و تمامی ابزارهای لازم برای موفقیت در آن بررسی شده باشد. یکی دیگر از خدمات شرکت اطلس ساختار داده، تعیین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. یک برنامه منظم تولید محتوا، طراحی و اجرای کمیپن‌های تبلیغاتی، برنامه ریزی جهت حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی، از جمله این خدمات است. برای دریافت هرگونه اطلات بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.