عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

7 نکته طلایی، برای ایجاد تغییرات شگفت انگیز در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی

فقط نگاه کردن به یک سایت فروشگاه لوازم ورزشی، باید باعث شود تا انعکاس صدای بالا پایین رفتن توپ بسکتبال را بشنوید، بوی عطر زمین چمن فوتبال را حس کنید، تجربیات و خاطرات هیجان انگیز خود را به یاد بیاورید و بالا رفتن آدرنالین را در خون حس کنید درنتیجه شاید شما احساس کنید که مدتی از میادین ورزشی دور بوده اید و وقت آن رسیده است تا دوباره ورزش کردن را شروع کنید. پس لازم است تا هرچه سریع تر  یک وقت باشگاه برای خود تنطیم کنید و کالاهای مورد نیار خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.
شاید شما فکر کنید که وجود چندین فروشگاه اینترنتی متنوع فروش لوازم ورزشی با نام های تجاری مطرح ، رقابت دراین عرصه را کمی سخت کرده است، اما نگران نباشید. برای ایجاد تمایز بین رقبای خود گاها لازم نیست بودجه‌های عظیمی خرج کنید و یا کارهای شگفت انگیزی انجام دهید. ایجاد تمایز در طراحی سایت فروشگاهی شما می‌تواند منشا این تمایزها باشد. 



نکته اول در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی:  احساسات مخاطبان را درگیر کنید.

اگر از ما بپرسید چه چیزی پایه و اساس طراحی سایت فروشگاه ورزشی را تشکیل می‌دهد، ما به شما پاسخ خواهیم داد :احساسات و هیجانات کاربران را در سایت خود منعکس کنید.
وقتی شما به طراحی یک سایت نگاه می‌کنید، 3 نظر مختلف درباره آن دارید: "خوب"، "بد" و "شگفت انگیز!". ما در اطلس ساختار داده به دنبال این هستیم تا طراحی سایت فروشگاهی لوازم ورزشی شما "شگفت انگیز" باشد.
در مرحله اول به این سوال پاسخ دهیم:  چه چیزی شما را در یک فروشگاه ورزشی به خود جلب می‌کند؟ شاید این نکته بر اثر تجربه به شما نیز ثابت شود که برانگیختن احساسات کاربران چه تاثیر بزرگی در خرید آن‌ها دارد. دقت کنید ما در این مرحله از نقطه نظر طراحی سایت به آن نگاه می‌کنیم، البته کیفیت محصول و خدمات پس از فروش نیز در تکمیل این فرایند بسیار مهم است.
 

نکته دوم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: زمینه کاری خود را مشخص کنید:

آیا شما می‌خواهید تمامی لوازم ورزشی تمامی رشته‌های ورزشی را در فروشگاه خود به فروش برسانید؟ بدون شک تقسیم بندی بازار و ارائه خدمات تخصصی تر هر حوزه منجر به افزایش بازدهی و فروش شما می‌شود.
شما می‌توانید تمام طراحی سایت های ورزشی را به 4 مدل مختلف تقسیم کنید:
طراحی سایت ورزش‌های تهاجمی : مانند طراحی سایت برای ورزش‌هایی مانند بوکس، کشتی، بیس بال و ...
طراحی سایت ورزش‌های هیجان انگیز : مانند فوتبال، والیبال؛ بسکتبال، چتربازی، پاراگلایدر، بدنسازی، شنا و ...
طراحی سایت ورزش‌های آرام بخش : مانند یوگا، شطرنج، گلف، بیلیارد و ...
شما باید مشخص کنید در کدام دسته می‌خواهید بیشتر فعالیت کنید. پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا بدانید می‌خواهید چه پیام و چه حسی به کاربران خود منتقل کنید. احساس آرامش، احساس هیجان، احساس قوی بودن و یا هر پیامی که به صورت اختصاصی در نظر دارید تا آن را منتقل کنید. این روش کمک بزرگی است تا بدانید در طراحی سایت  فروشگاهی لوازم ورزشی خود چه تم ها و رنگ هایی را باید انتخاب کنید.


نکته سوم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: رنگ ها درستی انتخاب کنید.

با توجه به نکاتی پیشتر مطرح شد، استفاده از رنگ‌های زیر برای هر زمینه ورزشی توصیه می‌شود:
طراحی سایت فروشگاهی لوازم ورزشی ورزش‌های تهاجمی : رنگ‌های سیاه، قرمز، قرمز تیره، نارنجی. 
به طور کلی قرمز رنگ قدرت و انرژی را در ذهن تداعی می‌کند و به کاربردن آن در این مدل سایت ها به شدت توصیه می‌شود.
طراحی سایت فروشگاهی لوازم ورزشی ورزش‌های هیجان انگیز: رنگ‌های آبی، سبز، زرد و گاها مشتقات تیره ای از آن‌ها
طراحی سایت ورزش‌های آرام بخش : رنگ‌های سبز، آبی، خاکستری روشن
معمولا رنگ‌های سبز و آبی موجب تسکین بخشی و حس آرامش در کاربران می‌شود.


 
 

نکته چهارم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی : از خطوط شیب‌دار استفاده کنید.

یک ترفند دیگر در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی، استفاده از خطوط شیب‌دار است. این خطوط معمولا  به معنای حرکت و عمل هستند و توجه کاربران را به سمت موضوع خاصی جلب می‌کنند. به سمت فروش یک محصولات دارای تخفیف، محصولات جدید و ... . ضمن اینکه بر مورد برخی ورزش‌ها مانند ورزش کوهنوردی و یا پارکور، می‌تواند تداعی کننده شیب زمین نیز باشد.
نکته چهارم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: از تصاویر قدرتمند مرتبط با رشته های ورزشی استفاده کنید.
استفاده از تصاویر قدرتمند، هیجان انگیز و خیره کننده منجر به درگیر شدن احساسات کاربران و درنتیجه فروش بیشتر محصولات شما می‌شود. آلبومی از این تصاویر برای فروشگاه خود ایجاد کنید و حتما در پیش زمینه صفحات اصلی و یا محصولات خود از آن‌ها کمک بگیرند.


نکته پنجم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: از فونت‌های ساده کمک بگیرید.

 همیشه این فرض وجود دارد که استفاده از فونت‌های برجسته ، موجب متمایز کردن و تاکید بیشتر یک متن برای کاربران است. درطراحی سایت فروشگاهی لوازم ورزشی باید به این نکته توجه داشت که المان‌های تصویری و رنگ‌های متناسب بار اصلی جلب توجه کاربران را به دوش می‌کشند. استفاده از فونت‌های ساده در این مرحله به شما کمک می‌کند تا کاربر بتواند بر روی ویژگی های دیگر سایت تمرکز کند.


 
نکته ششم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: توضیحات کاربردی ارائه دهید.

در مورد لوازم ورزشی گاها نیاز است تا خصوصیات فنی لوازم را در قسمت توضیح محصولات اضافه کنیم. بیایید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم. مشتریان شما واقعا به دنبال این هستند که بدانند این محصول برای آنها چه کاربری دارد. برای مثال توضیح اینکه جنس زیره یک کفش کوهنوردی از جنس پلی یورتان است، شاید به تنهایی برای کاربران شما مفید نباشند. ولی اگر در ادامه توضیح دهید که این خاصیت موجب عدم سرخوردن کفش هنگام سنگ‌نوردی می‌شود، خرید آن برای کاربر جذاب‌تر خواهد بود.


نکته هفتم در طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی: از ویدئوهای جذاب استفاده کنید.

بدون شک استفاده از ویدئوهای آموزشی و هیجان انگیز موجب افزایش ترافیک فروشگاه اینرنتی شما و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد بود. به طور کلی دیدن ویدئو در یک سایت موجب افزایش مدت زمان ماندگار کاربر در سایت شما است و درآینده گوگل نیز، با دادن رتبه بهتر در موتورهای جستجو پاداش خوبی به شما می‌دهد.
اگر در مورد طراحی سایت فروشگاهی لوزام ورزشی خود و هم چنین مراحل انجام کار نیاز به دریافت مشاوره تخصصی داشتید، می‌توانید به راحتی با اطلس ساختار داده تماس بگیرید و پرسش‌های خود را با  ما مطرح کنید.