عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

7 روش آسان و کاربردی برای طراحی سایت رایگان

طراحی سایت رایگان مناسب افرادی است که به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستند و یا هنوز در ساختن وب‌سایت اختصاصی مطمئن نیستند. امروزه تمامی کسب‌وکارها از اهمیت طراحی سایت در موفقیت و فروش بیشتر آگاهی دارند. اما گاهی کسب‌وکارهایی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌‌اند و یا اشخاصی که نیاز به طراحی سایت شخصی دارند، تمایل دارند تا وب سایت کاملا رایگانی برای خود بسازند.

در نظر داشته باشید قبل از طراحی سایت، شما باید دامین و هاست مورد نظر خود را تهیه کنید. در این مقاله می‌توانید اطلاعات اولیه‌ای درباره نحوه انتخاب دامین و هاست مناسب به دست آورید.

همراه با اطلس ساختار داده به بررسی وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات رایگان طراحی سایت (website builder)  می‌پردازیم.

 


 

1) وردپرس

وردپرس یک نرم‌افزار فوق‌العاده محبوب تحت وب که استفاده از آن دارای مزیت‌های زیادی است. وب‌سایت‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا با استفاده از وردپرس طراحی شده و توسعه یافته اند. قالب‌ها (تم) های بسیار متنوع و رایگانی از وردپرس وجود دارند که با انواع وب‌سایت ها (استاتیک، داینامیک و فروشگاهی) کاملا متناسب است. بعد از انتخاب قالب مورد نظر و متناسب با اهداف کسب‌وکارتان و توجه به نکاتی که برای انتخاب قالب باید در نظر داشته باشید، نوبت به نصب قالب است.  نصب و طراحی سایت با وردپرس، کار بسیار ساده‌ای است. در این مقاله می‌توانید قدم به قدم با نصب و راه اندازی یک وب‌سایت کاملا رایگان با  استفاده از وردپرس آشنا شوید. فراوانی منابع مطالعاتی (متن و ویدئو) برای آموزش نحوه کارکردن با ورپرس و هم‌چنین قالب‌های فوق‌العاده متنوع و کاربردی، وردپرس را به بهترین گزینه برای طراحی سایت رایگان و حرفه‌ای تبدیل کرده است.

 

2) وب‌سایت Wix

یکی دیگر از مطرح‌ترین و قدرتمند ترین وب‌سایت‌هایی که خدمات طراحی سایت را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، وب‌سایت TWix با حدود 100 میلیون نفر کاربر است. این وب‌سایت دارای قالب‌های متنوع حرفه‌ای و چندمنظوره‌ای است که کارکردن با آن‌ها بسیار ساده با روش "کشیدن و رها کردن" (drag-and-drop) طراحی شده است. از مزیت‌های طراحی سایت رایگان با وب‌سایت Wix، توانایی اتصال به گوگل آنالیتیکس (google analytics) و حتی داشتن تنظیمات شخصی در این وب‌سایت است. بزرگ‌ترین معضل استفاده از نسخه رایگان طراحی وب سایت این وب‌سایت، تبلیغات مختلفی است که در تمامی صفحه‌ها به شکل قابل توجهی ظاهر می‌شود. با پرداخت مبلغ اشتراک، می‌توانید از نسخه بدون تبلیغات(ad-free) استفاده کنید.

 

3) وب‌سایت Weebly

ارائه خدمات هاست، دامین و طراحی سایت از جمله خدمات این وب‌سایت است. وب‌سایت های طراحی شده با Weebly، کاملا واکنش گرا هستند، با روش "کشیدن و رهاکردن" طراحی می‌شوند و رابطه بسیار خوبی با بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و هم چنین گوگل آنالیتیکس دارند. ایجاد درگاه‌های پرداخت با قابلیت احتساب مالیات، کرایه ارسال و همین‌طور کوپن‌های تخفیف از جمله ویژگی هایی است که موجب شده است تا  Weebly یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی سایت رایگان و حرفه‌ای کسب‌وکارهای نوپا (startup) باشد. برخلاف وب‌سایت wix نسخه طراحی سایت رایگان وب‌سایت  Weeblyبدون تبلیغات است.

 

4) وب‌سایت WebNode

WebNode یک انتخاب مناسب در طراحی سایت رایگان برای برندهای شخصی و حرفه‌ای است. استفاده از این وب‌سایت آسان است و شما به راحتی می‌توانید منطبق براهداف کسب‌وکارتان، وب‌سایتی با زبان‌های گوناگون و یا پلتفرم‌های مختلف بسازید. هم‌چنین، از طریق این وب‌سایت شما می‌توایند طراحی سایت رایگان فروشگاهی داشته باشید و مطمئن باشید که وب‌سایت تان در تمامی دستگاه‌ها (اندورید، IOS، Mac و ...) به درستی نشان داده می‌شود.

 

5) وب‌سایت Jimdo

طراحی وبسایت رایگان با این وب‌سایت گزینه مناسبی برای شرکت‌های بین المللی است. طراحی سایت با 9 زبان مختلف، سازگاری کامل با تمام دستگاه‌ها، اختصاص حدود 500 مگابایت حافظه برای هر صفحه، امکان رمزگذاری HTTPS/SSL، امکان یکپارچه سازی با وب‌سایت با شبکه‌های اجتماعی و ... از جمله ویژگی‌های بارز استفاده از این وب‌سایت است. البته یک نکته بسیار مهم نیز وجود دارد! وب‌سایت‌های رایگان ساخته شده با Jimdo در موتور جستجو گوگل نشان داده (index) نمی‌شوند.

 

6) وب‌سایت Mozello

یکی از بزرگ‌ترین امتیازات Mozello، امکان ساخت رایگان یک سایت چندزبانه است. امکانی که سایر وب‌سایت‌ها در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. وبلاگ، فروشگاه اینترنتی، گزینه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و فضای ذخیره‌سازی 500 مگابایتی از دیگر امکانات طراحی سایت رایگان Mozello است. در مقابل تنها یک تبلیغ کوچک در قسمت پایینی سایت وجود دارد که شاید اکثر بازدیدکنندگان نیز متوجه آن نشوند. تنها ایرادی که شاید بتوان به Mozello وارد کرد این است که سیستم طراحی "کشیدن و رهاکردن" آن به سادگی وب‌سایت‌های دیگر نیست و گزینه‌های شخصی‌سازی طراحی سایت آن نیز به نسبت کمتر است.

 

7) وب‌سایت WebStarts

WebStarts دارای مجموعه گسترده‌ای از قالب‌های متنوع و قابلیت طراحی با روش "کشیدن و رهاکردن" است. طراحی رایگان سایت با WebStarts واقعا ساده و کاربردی است و از همه مهم‌تر، شما دقیقا همان وب‌سایتی را تحویل می‌گیرد که انتظارش داشته‌اید. 

 

 

برای بررسی سایر وب‌سایت هایی که خدمات طراحی سایت رایگان ارائه می‌دهند، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مانند Webflow، IM Creator، Strikingly و Duda  نیز مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید هر کسب‌وکار و یا وب‌سایت شخصی، نیازمندی‌های مختص به خود را دارد. شاید یافتن قالب منطبق با نیازهای شما در بین هزاران قالب رایگان و متنوع، کاری بسیار دشوار، زمان‌بر و حتی ناممکن باشد. استفاده از خدمات طراحی سایت اختصاصی راهکار مفیدی برای صرفه جویی در زمان و در نتیجه هزینه است.