عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

بررسی تمام عوامل موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی کیف وکفش


شما می‌توانید کسب وکار اینترنتی خود را با طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی فروش کیف و کفش شروع کنید و یا در کنار داشتن یک فروشگاه اینترنتی مد و لباس، این قسمت را نیز به فروشگاه خود اضافه کنید.
با ما همراه باشید تا به سوال های شما پاسخ دهیم


 
چرا طراحی سایت فروشگاهی کیف وکفش؟

در واقع همیشه یک پاسخ نهایی برای این سوال وجود دارد: درآمد. شاید سال‌ها قبل کسی فکر نمی‌کرد که روزی مشتریان به راحتی از طریق فضای مجازی کالاهای خود را انتخاب کنند و سفارش دهند، اما امروزه شرایط کمی فرق دارد. افزایش روزافزون میزان خریدهایی که از طریق فروشگاه اینترنتی صورت می‌گیرد موجب شده است تا تمایل تولید کنندگان و فروشندگان به سمت طراحی سایت فروشگاهی برود. طراحی سایت فروشگاهی کیف وکفش یک ایده بسیار عالی برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی اینترنتی است. البته برای موفقیت در آن باید به نکات ویژه‌ای توجه داشت. با ما همراه بمانید.


قصد دارید به چه کسانی بفروشید؟

به نظر می‌رسد کاربران اصلی طراحی سایت فروشگاهی کیف وکفش افرادی با میانگین سنی 18-34 سال باشند. افراد بالای سن 50 سال هم معمولا اعتماد کمتری به خرید اینرنتی دارند. خودتان را در مقام مشتریان خود تصور کنید. چه کسانی به دنبال خرید کیف و کفش آنلاین هستند؟ بعد از پاسخ به این سوال است که می‌توانید خدمات خود را متناسب با نیاز مشتریان هماهنگ کنید.


چه مدل کیف و کفشی برای فروش انتخاب کنید؟

حتی اگر بهترین کالا را از لحاظ قیمت و کیفیت عرضه کنید، اما کسی علاقه مند به خرید آن نباشد، شما موفق به فروش نخواهید شد. پس باید بدانید مخاطبان شما اساسا به چه مدل کیف و کفش علاقه دارند. برای این کار می‌توانید از ابزار رایگان google trends استفاده کنید. برای مثال نگاهی به نتایج گوگل ترند در زمینه انواع کفش بیاندازید.
 


این شکل در درجه اول نشان می‌دهد که مدل کفش پاشنه بلند، نسبت به دیگر گزینه ها محبوبیت بیشتری دارد، محبوبیتی که در تمام طول سال دائمی است. هم‌چنین تقاضا برای خرید کفش های نیم بوت که برای فصل های سرد سال مناسب هستند، از ماه آبان شروع شده و در زمستان به اوج خود می‌رسد. البته این روند کاملا طبیعی است زیرا کسی در فصل تابستان نیم بوت نمی‌پوشد. توجه به این آمار و ارقام باعث می‌شود تا بتوانید در نوع و تعداد کالاهای مورد نیاز فروشگاه اینترنتی کیف و کفش خود پیش بینی‌های لازم را داشته باشید و بر تغیرات بازار خود آگاه باشید.
برای محصولات زنانه می‌توانید گروه کالایی زیر را در فروشگاه آنلاین کیف و کفش خود داشته باشید:
کفش: کفش پاشنه دار، کفش تخت، صندل، دمپایی، کفش ورزشی، نیم بوت، بوت و ... 
کیف: کیف دستی و دوشی، کیف بدون بند، کیف اداری، کیف ورزشی، کوله پوشتی و...
برای محصولات مردانه نیز می‌توانید گروه کالایی زیر را در فروشگاه  آنلاین کیف و کفش خود داشته باشید:
کفش: کفش رسمی، کفش ورزشی، نیم بوت، صندل و ...
کیف: کیف دستی، کیف اداری، کیف ورزشی، کیف سفری و چمدان و ...

 


 
چگونه کالاهای ارزان قیمت برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنیم؟

راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، سه راه حل اصلی برای این کار را به صورت عمیق تر بررسی می‌کنیم.


راه اول) خرید عمده کیف و کفش

خرید عمده کیف و کفش از تولیدکنندگان آن‌ها یک روش مطمئن است که طبیعتا سوددهی بالایی نیز دارد. بعد از شناسایی محصولات مورد نظر خود، باید به سراغ تامین کنندگان و یا وارد کنندگان آن‌ها بروید و برای خرید در پایین قیمت با آن‌ها وارد مذاکره شوید.
مزایا : بر روی چگونگی ارسال و بسته بندی آن نظارت دارید. هم چنین می‌توانید تعداد محصولات و موجودی هایی که در سایت می‌گذارید را مطابق بر برنامه های بازاریابی خود تعیین کنید.
معایب: یک انبار بزرگ برای ذخیره همه کالای خود در اختیار داشته باشید. اگر در فروش یک محصول موفق نباشید، آنچه در انتظار شما است، تعدا زیادی از کالاهای بدون خریدار است.
نکات مهم:
قبل از خرید نمونه های کوچکتری دریافت کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید. سعی کنید تا از خریدهای کوچک شروع کنید. اکثر تولید کنندگان برای حدااقل میزان سفارش خود عدد مشخص کرده اند، سعی کنید برای کاهش آن با تولید کنندگان وارد مذاکره شوید. شیوه پرداخت خود را از نقدی به سمت غیر نقدی پیش ببرید.


راه دوم) استفاده از کالاهای فروشندگان دیگر

شما برای این کار کافی است لیستی از کالاهای موجود در انبار دیگران را به همراه قیمت آن را داشته باشید. در این صورت بعد از فروش آن ها در فروشگاه خود، می‌توانید آنها را از دیگران خریداری و برای مشتریان ارسال کنید.
مزایا: شما نیاز به داشتن انبار برای فروشگاه خود ندارید. همچنین سرمایه شما کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد. 
معایب: ممکن است کالایی را به فروش برسانید که دیگر در انبار فروشندگان دیگر وجود نداشته باشد و در نتیجه شاید مجبور باشید برای خرید آن مبلغ بیشتری بپردازید. در ضمن، حاشیه سود شما در این روش کمتر است.
نکات مهم: برای پیشرفت بیشتر دراین روش و جلوگیری از مشکلات احتمالی، باید همیشه لیست خود را به روز نگه دارید.


راه سوم) کیف وکفش هایی که در بیشترین بازه تخفیفاتی قرار دارند را خریداری کنید.

همان طور که قبلا به آن اشاره شد برخی از کالاهای این دسته مانند کفش های نیم بوت دارای حداکثر تقاضا در برخی بازه های زمانی هستند. برخی از تولید کنندگان نیز بنا بر ضرورت های کاری خود برخی از اقلام را در فروش فوق العاده و یا حراج‌های پایان فصل به سایر همکاران و خریداران خود عرضه می‌کنند. در مورد تولید کنندگان دارای برندهای جهانی مانند (آدیداس، نایک، ریباک و ... ) این اقلام در فروشگاه هایی به نام outlet موجود هستند. کالاهایی که در زمان مناسب فصل، به هر دلیلی فروش کافی نداشته اند. 
مزایا: حاشیه سود شما در این روش بالاتر است. و ممکن است گاهی در مورد کالاهای با برندهای جهانی،  سودآوری بالاتر هم باشد.
معایب: ممکن است فروش این محصولات به کندی صورت گیرد. در این روش شما هم چنان به یک انبار نیاز دارید. همچنین برای فروش برخی از محصولات باید چند ماه صبر کنید.
نکته مهم : در این روش باید شناخت خوبی به بازار فروش خود داشته باشید.


 
داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و بازاریابی موفق درفضای دیجیتال

برای موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی، علاوه بر داشتن کالاهای مناسب و ارزان، باید طراحی سایت متفاوت و حرفه ای نیز داشته باشید. برای دریافت بیشتر درباره یک طراحی سایت فروشگاهی موفق می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره درباره خدمات طراحی سایت و روش‌های موفقیت در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با متخصصین اطلس ساختار داده تماس بگیرید.