عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه موفق داشته باشیم؟

اگر شما تصمیم گرفته اید فروشگاه اینترنتی مخصوص فروش لوازم خانه و آشپزخانه داشته اید، باید به شما تبریک بگوییم! زیرا بازار بسیار بزرگی در انتظار شماست. همراه با اطلس ساختار داده به بررسی نکات مهم برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی موفق در زمینه لوازم خانگی و آشپزخانه می‌پردازیم.

 


 

انتخاب کنید چه محصولاتی می‌خواهید به فروش برسانید.

1) فروش لوازم خانگی برقی

بدون شک یکی از مهم ترین خدمات قابل ارائه در این زمینه فروش آنلاین لوازم خانگی برقی است. امروزه اینترنت نقش مهم تری در انتخاب و تصمیم کالای مورد نظر خانواده ها دارد.  دربستر فضای مجازی، کالاها به راحتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. خریداران به راحتی می‌توانند نظرات کاربران قدیمی را بررسی کنند، به جزییاتی توجه داشته باشند که شاید در مغازه‌های عمومی ابتدا به نظر نرسند و .... اگر شما در نظر دارید که در این بخش مطرح باشید و کاربران فروشگاه اینترنتی خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید، باید ابتدا تامین کنندگان مناسبی داشته باشید. اگر اولویت شما فروش محصولات داخلی است می‌توانید با تولیدکنندگان آن وارد مذاکره شوید. در نظر داشته باشید در قسمت فروش لوازم خانگی می‌توانید لوازم برقی کوچکتر مانند همزن، آبمیوه‌گیری، گوشکوب برقی و ... را انتخاب کنید و یا به سراغ محصولات سنگین تری مانند یخچال، جاروبرقی، گاز و ... بروید. میزان بودجه مورد نظر برای سرمایه گذاری و یا ارتباطات شما با تهیه کنندگان و واردکنندگان می‌تواند نقش مهمی در این مرحله داشته باشد.

2) فروش لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه حقیقتا گستره بزرگی است. انواع ظرف های پلاستیکی مورد استفاده از آَشپزخانه، قابلمه‌ها و ظروف تفلون و آلومینیومی، آبکش، انواع سطل، انواع بشقاب، جا بشقابی، انواع سبدها، جا قاشقی و ... از جمله اقلامی است که می‌توانید در فروشگاه خود به فروش برسانید.

 

 

مدل فروش خود را انتخاب کنید.

مدل‌های متفاوتی برای نحوه به فروش رساندن کالا در یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد. یکی از متداول ترین روش‌ها، خرید لوازم و تجهیزات، نگهداری در انبار مرکزی و ارسال سفارشات از آن می‌باشد. یکی دیگر از این روش‌ها ایجاد یک فروشگاه اینترنتی  به شیوه مارکت پلیس (marketplace) می‌باشد. در این شیوه، شما می‌توانید فروشنده های مختلف یک کالا را به خریداران نشان دهید تا آنها از میان فروشندگان، یک فروشنده را انتخاب کنند. در این صورت هزینه ‌های سرمایه و انبارداری از هزینه های شما کسر می‌شود. 

 

همیشه رقبای خود را بررسی کنید.

یک نکته بسیار مهم در زمینه فروشگاه آنلاین لوازم خانگی، بررسی و تحلیل همیشگی رقیبان است. در نظر داشته باشید که در مورد خرید لوازم برقی، قیمت یک عامل بسیار مهم برای انتخاب خریداران است و شما باید همیشه در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید. این کار هم‌چنین در انتخاب کالا به شما کمک بسیار بزرگی می‌کند. شما با بررسی میزان محبوبیت کالاهای فروش رفته در وب‌سایت رقیبان تان و یا مطالعه نظرات کاربران، می‌توانید برای دید بهتری برای انتخاب کالاهای فروشگاه  اینترنتی خود داشته باشید.

 

روش‌هایی برای گسترده کردن فروش خود داشته باشید.

برای افزایش میزان فروش یک فروشگاه اینترتی لوازم خانه و آشپزخانه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. بازاریابی در فضای مجازی یا همان دیجیتال مارکتینگ، جایی است که توجه به آن می‌تواند نقطه قوتی برای افزایش فروش فروشگاه شما باشد.

1) برای فروشگاه خود جشنواره های تخفیفی ایجاد کنید.

ایجاد جشنواره‌های تخفیف، مخصوصا در مناسبت‌های مختلف یک راه بسیار عالی برای گسترش فروش و شناخته شدن بیشتر سایت شما در فضای مجازی است.

برای مثال برپایی یک جشنواره تخفیفی قبل از شروع سال نو که همه به دنبال خرید لوازم جدیدی برای خانه هستند، می‌تواند گزینه مناسبی به نظر برسد. در مثالی دیگر، قسمتی از مخطبان شما کسانی هستند که به دنبال تشکیل خانواده و خرید جهیزیه هستند، شما می‌توانید برای این دسته از کاربران‌تان همیشه کدهای تخفیفاتی خوبی در نظر بگیرید و به این ترتیب در سبد فروش خود خریدهایی با تعداد و حجم بالا ایجاد کنید.

 

2) یک وبلاگ قوی داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش ترافیک سایت اینترنتی داشتن یک وبلاگ قوی و هدفمند است.مخصوصا در حوزه لوازم خانگی که می‌توان همیشه محتوایی خلاقانه تولید و منتشر کرد. اگر بخشی از کالاهایی که در فروشگاه خود به فروش می‌رسانید لوازم شیرینی پزی باشد، داشتن یک وبلاگ قوی در زمینه آشپزی، ارائه دستور العمل های پخت و ... باعث جذب علاقه مندان آشپزی به سایت اصلی شما می‌شود. یک وبلاگ که در آن مقلات طراحی داخلی منزل و یا دکوراسیون منتشر می‌شود به همراه لینک هایی از فروشگاه اینترنتی شما، موجب افزایش میزان مراجعه به قسمت لوازم تزیینی است. 

 

یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

تصور کنید فروشگاه اینترنتی شما همان مغازه شما است. یک طراحی سایت حرفه‌ای، دارای ظاهر گرافیکی جذاب است، دسترسی‌های کاربران به درستی و راحتی طراحی شده است، قابلیت ایجاد کوپن‌های تخفیفی در آن تعریف شده است و سرعت بارگذاری سایت بالا است. در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در این بخش جز مهم‌ترین قسمت‌های داشتن یک فروشگاه موفق است. حتی اگر سایت شما دارای بهترین کالاها و بهترین قیمت‌ها باشد، اگر کاربران نتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند آن را ترک می‌کنند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید با متخصصین اطلس ساختار داده تماس بگیرید.

نگار | ۱۳۹۸-۱۲-۱۰

سلام. سايت زيبايي دارين. ممنون ميشم از بخش هاي مختلف سايت من هم ديدن کنيد و نظرتون رو براي بهتر شدن سايتم بدين اتاق خواب,حمام,خواب,دستشویی,دکوراتیو,دکوراسیون اداری, سرو و پذیرایی,فرش,لوازم تزیینی,مبلمان خانگی, نور و روشنایی, کفپوش و دیوارپوش http://www.khanecheen.ir ////////////////////////////////////////////////////////////

0 دیدگاه