عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

معجزه‌ای به نام طراحی سایت آموزشگاه!

 

طراحی سایت آموزشگاه بدون شک یکی از بهترین روش‌های افزایش درآمد  آموزشگاه‌ها، مخصوصا آموزشگاه‌های شهرهای بزرگی مانند تهران است. امروزه همه می‌دانند که برای افزایش درآمد خود باید بر روی افزایش دانش و مهارت خود سرمایه گذاری کنند. گسترس تعداد وتنوع آموزشگاه ها باعث می‌شود تا هنرجویان برای انتخاب آموزشگاه مورد نظر خود دچار سردرگمی شوند. همراه با اطلس ساختار داده به تمامی سوالات مطرح در زمینه طراحی سایت آموزشگاه پاسخ خواهیم داد. 

 

 


 

برای کدام آموزشگاه‌ها طراحی سایت لازم است؟

طراحی سایت برای تمامی آموزشگاه ها سودمند است. طراحی سایت برای آموزشگاه رانندگی، آموزشگاه کنکور، آموزشگاه هنرهای تجسمی، آموزشگاه زبان، آموزشگاه موسیقی، آموزشگاه فنی و به طور کلی تمامی آموزشگاه هایی که در حوطه آموزش فعالیت می‌کنند مفید و سودآور است.

 

 

چرا باید برای آموزشگاه خود وب‌سایت داشته باشم؟

به طور کلی داشتن یک وبسایت نقش موثری در افزایش موفقیت کسب‌وکار شما دارد.  مخصوصا در شرایط اقتصادی پیش رو، کسب‌وکارهایی مانند آموزشگاه‌ها  باید بیشتر از قبل و به طور اساسی به فکر گسترش حوزه کاری خود باشند و از تمام پتانسیل‌های بازار برای افزایش فروش خود استفاده کنند.

در یک بررسی دقیق‌تر، دلیل طراحی سایت آموشگاهی می‌تواند رسیدن به اهداف زیر باشد:

اگر شما آموزشگاه شناخته شده‌ای دارید و درحوزه کاری خود نام معروفی دارید، طراحی سایت منجر به افزایش وجه کاری شما می‌شود. هرچند جایگاه شما در بازار محکم باشد بازهم بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که رقبای شما دست از تلاش بر نمی‌دارند. با داشتن وب‌سایت اختصاصی، می‌توانید در فضای رقابتی حضور پرررنگ تری داشته باشید و شناخته شده بمانید.

شاید هم آموزشگاه شما به تازگی تاسیس شده است و یا افزایش میزان فروش، دغدغه اصلی شما است. طراحی سایت آموزشگاهی منجر به شناخته شدن شما در حوزه کاری، افزایش تعداد مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش آموزشگاه می‌شود.

در نهایت، صرف نظر از نوع و میزان بزرگی آموزشگاه، داشتن یک وب‌سایت موجب صرفه جویی در منابع مالی آموزشگاه و امور مربوط به ثبت‌نام، افزایش تعداد فراگیران و در نهایت میزان سود شرکت می‌شود.

 

 

چه چیزی باید در یک طراحی سایت آموزشگاهی وجود داشته باشد؟

شما تقریبا می‌توانید تمامی فعالیت‌های مربوط به ثبت‌نام، اطلاع رسانی و حتی آموزش را به وب‌سایت خود منتقل کنید. البته مطمئن باشید یک وب‌سایت حرفه‌ای حتی قابلیت‌های بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. از جمله این پتانسیل‌های بی‌نظیر راه اندازی آموزش آنلاین است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

1) امکان معرفی دوره‌های آموزشی ارائه شده در ترم جاری و برنامه‌های ترم‌های آتی

همه می‌دانیم که امکان توضیح تلفنی برنامه کامل یک ترم برای فراگیران امری دشوار و گیج کننده است. تعداد مراجعان حضوری نیز به مراتب کمتر از میزان کسانی است که از طریق تماس سعی دارند تا اطلاعات لازم را به دست بیاورند. با داشتن یک طراحی سایت آموزشگاهی، شما نه تنها می‌توانید مراجعان خود را به راحتی به وب‌سایت خود ارجاع دهید، بلکه می‌توانید از طریق جستجو گوگل، تعداد آن‌ها را نیز بیشتر کنید.

2) امکان برگزاری دوره‌های آنلاین

یکی از بی‌نظیرترین فرصت‌های افزایش فروش و بازاریابی که طراحی سایت آموزشگاهی در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان برگزاری دوره‌های آنلاین است. در شهرهای شلوغی مانند تهران که زمان رفت‌وآمد و همین‌طور هزینه‌ آن برای مخاطبان اهمیت بسیاری دارد، دوره‌های آنلاین یک راه حل استثنایی هستند. حتی افراد بسیاری در سراسر کشور هستندکه قادر به حضور در آموزشگاه شما نیستند ولی آرزو دارند تا از آموزش‌های شما استفاده کنند. درضمن، کاهش هزینه‌های دایرسازی حضوری کلاس، موجب می‌شود تا هزینه‌های دوره آنلاین نسبت به دوره‌های حضوری کاهش چشم‌گیری داشته باشد. علاوه بر این، برخلاف کلاس‌های حضوری محدودیتی نیز برای تعداد فراگیران وجود ندارد. با استفاده از دوره‌های آنلاین ، به راحتی می‌توانید تعداد مخاطبان و میزان فروش خود را افزایش دهید. می‌بینید چه بازار بزرگی در انتظار شماست؟ 

 

 

3) امکان ثبت نام آنلاین

یکی دیگر از امکاناتی که طراحی سایت آموزشگاهی در اختیار شما می‌گذارد امکان ثبت‌نام آنلاین و پرداخت هزینه کلاس‌ها می‌باشد.

4) معرفی آموزشگاه و مربیان

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت به راحتی درباره سابقه و تجربه آموزشگاه خود و همچنین مربیان، با مخاطبان‌تان صحبت کنید.

5) فروش محصولات جانبی

حتما فراگیران شما در طول دوره آموزش خود نیاز دارند تا محصولات آموزشی متناسب با نیاز خود تهیه کنند. با داشتن طراحی سایت فروشگاهی درکنار طراحی سایت آموزشگاهی می‌توانید محصولات جانبی آموزشی مانند کتاب‌ها، جزوه‌ها و حتی انواع ادوات را به راحتی به فروش برسانید.

6) امکان قراردادن محتوا

یکی از مهم‌ترین دلایل دیده شدن وب‎سایت توسط گوگل، قراردادن محتوای مناسب و جذاب بری مخاطبان است. در یک وب‌سایت آموزشگاهی فرصت‌های بسیاری برای درج مطالب جذاب و گوناگون در حوزه آموزش وجود دارد. ویدئوهای آموزشی رایگان، معرفی کتاب‌های مرجع و مهم، بررسی نکات مورد افزایش بازدهی آموزش و ... ازجمله این مطالب است.

7) شخصی سازی 

حتکا علاوه بر موارد گفته شده، هر آموزشگاهی خواسته های منحصر به فرد خود را دارد. وب‌سایت اختصاصی آموزشگاهی همیشه به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید قسمت‎‌های جدیدی به سایت خود اضافه کنید و و متمایز باشید! برای مثال می‌توانید گواهینامه پایان ترم فراگیران را در سایت خود نیز قرار دهید. 

 

مثال‌های کاربردی تر این حوزه:

اگر شما یک آموزشگاه زبان دارید، به راحتی می‌توانید تست‌های سطح بندی را به صورت آنلاین انجام دهید و در وقت و منابع خود صرفه جویی کنید.

اگر یک آموزشگاه رانندگی دارید می‌توانید به صورت آنلاین مخاطبان خود را ثبت نام کنید و زمان حضور و نام تعلیم دهنده را ثبت کنید.

در قسمت وبلاگ طراحی سایت آموزشگاه موسیقی، می‌توانید موسیقی‌های محبوب جهان و موسیقدانان برتر را معرفی کنید.

راه اندازی دوره‌های آنلاین مهارت‌هایی مانند: آموزش فوتوشاپ، موجب افزایش تعداد هنرجویان آموزشگاه‌ هنرهای تجسمی می‌شود.

قرار دادن انواع نمونه سوالات امتحانی، ویدئوهای آموزشی نکات درسی، سوالات کنکور و .... برای دانشجویان یک آموزشگاه کنکور بسیار مفید است. 

فروش کالاهای پرمصرفی مانند کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی در آموزشگاه‌های کنکور و آموزشگاه‌های زبان بسیار درآمد زاست.

قراردادن انواع دستورهای آشپزی پخت کیک، غذا و ... در سایت آموزشگاه آشپزی بسیار جذاب است.

 

 

بدون شک موارد بسیار زیادی برای اضافه کردن به این لیست وجود دارد. برای مشورت و راهنمایی در مورد طراحی سایت آموزشگاهی خود می‌توانید با تیم اطلس ساختار داده تماس بگیرید.