عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چگونه طراحی سایت دندانپزشکی موفقی داشته باشیم؟

طراحی سایت دندانپزشکی موفق، آسان­تر از آن ­چیزی است که به نظر می­رسد. البته به شرطی­ که مطابق با دستور العمل­های مناسب و حرفه­ ای طراحی سایت دندانپرشکی پیش رفته باشید. یک وب­سایت دندانپزشکی خوب باید طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهد و هم­چنان تعامل مناسبی با مشتریان و بیماران بالقوه شما داشته باشد. طراحی سایت دندانپزشکی موفق و کارآمد، نباید بیش از حد پیچیده باشد. بلکه باید دسترسی های آسان و راحتی داشته باشد. تصور کنید بیمار شما در حالی به وب سایت دندانپزشکی شما مراجعه می­کند که در ناحیه دهان و دندان خود احساس درد می­کند. در این حالت کاربر وب سایت دندانپزشکی شما، مایل است تا بتواند هرچه سریع­تر و راحت­تر به شما دسترسی داشته باشد.

بعد از دانستن کلیاتی در مورد طراحی سایت  و حتی عوامل موثر بر قیمت آن ، بهتر است بدانیم که چه نکاتی در طراحی سایت دندانپزشکی اهمیت بیشتری دارد. البته لیست این بایدها و نبایدها گاها بسیار طولانی می­ شود. بنابراین همراه با اطلس ساختار داده، مهم­ترین عوامل موثر در افزایش موفقیت یک طراحی سایت دندانپزشکی را مرور میکنیم.

 

1. گرافیک و نحوه کابری حرفه­ای طراحی سایت دندانپزشکی

اولین عامل موفقیت در طراحی سایت دندانپزشکی، گرافیک و نحوه طراحی بصری (UI) وب­سایت است. اشتباهی که اکثر دندانپزشکان برای طراحی سایت خود مرتکب می­شوند، این است که در درجه اول آن­ها به خواست و سلیقه خود اهمیت می­دهند. در صورتی که آنچه بیشترین اهمیت را دارد، تمایلات مراجعان و نحوه ارتباط برقرار کردن آن­ها با وب­ سایت است (UX) . اگر شما اصرار داشته باشید تا کسب­ وکار خود را مطابق با دستورالعمل های خود بسازید،  یعنی به مهم ترین پتانسیل کسب درآمد خود، که همان "مشتریان" شما هستند، توجهی ندارید. (برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید)

بهتر است قبل از شروع طراحی سایت، اطلاعاتی از رفتارشناسی و یا جمعیت شناسی مخاطبان خود داشته باشید. اینکه مخاطبان شما اغلب چند سال دارند؟ بیشتر از چه طریقی درباره خدمات دندانپزشکی جستجو می­کنند؟ از طریق جستجو در گوگل، یا جستجو در شبکه­ های اجتماعی؟ این اطلاعات فوق العاده ارزشمند است! زیرا بر اساس آن­ها می­ توان در گرافیک و نحوه کاربری وب­سایت روش ­های موثرتری برای جذب مخاطب انتخاب کرد. برای مثال، طراحی سایت دندانپزشکی مخصوص کودکان با طراحی سایت دندانپزشکی زیبایی مقایسه کنید. هرکدام از آن­ها خدمات متفاوتی ارائه می­دهند و مخاطبان خاص خود را دارند. (در این مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع میتوانید بخوانید) 

 

2. صفحات ضروری در طراحی سایت دندانپزشکی

صفحه درباره ما، خدمات قابل ارائه و صفحه تماس با ما، صفحات ضروری یک وب سایت دندانپزشکی هستند. 

 

صفحه "درباره ما"

صفحه "درباره ما" در طراحی سایت دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد. زیرا این صفحه، مقدمه اصلی کسب­ وکار شما است. در این جا می­توانید درباره سوابق دندانپزشکی خود و یا سایر همکارانی که در کلینیک شما کار می­کنند توضیح دهید. این صفحه دقیقا همان جایی است که می­ تواند با ایجاد حس اطمینان به کادر پزشکی و تجارب آن­ها، کاربران سایت را به مشتریان واقعی تبدیل کند.

 

صفحه "خدمات قابل ارائه"

در این صفحه شما باید لیست کاملی از خدمات خود را ارائه دهید. خدماتی مانند: پرکردن ریشه، عصب کشی، اپیملنت کردن و ... . توصیه ما این است که برای هر کدام از خدمات خود یک صفحه جداگانه بسازید و با دقت به توصیف هر کدام از آن­ها بپردازید. برای مثال در مورد پرکردن دندان، می­توانید تفاوت پرکردن دوکانال و یا سه کانال را توضیح داده و در صورت امکان تصاویر جذاب و گویا برای آن انتخاب کنید. چرا؟ چون این کار باعث می­شود تا ­کاربران راحت تر بتوانند خدمات مورد­نظر خود را جستجو کنند. به خاطر داشته باشید باشید کاربران همیشه به دنبال منابعی هستند که به کمک آن آگاهانه­ تر تصمیم­گیری کنند. در نتیجه توضیحات شما و راحتی دسترسی که برای آنان ایجاد می­کنید، به آنان حس ارزشمندی قابل­ توجهی می­دهد.

 

صفحه تماس با ما

معمولا در این صفحه، تنها شماره تلفن و یا آدرس مطب ذکر می ­شود. اما یک صفحه "تماس با ما" کارآمد، حقیقتا تمامی مسیرهای ارتباطی را به کاربران نشان می­دهد. آدرس صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام، ساعت­های کاری مطب و حتی مسیرهای دسترسی به آن را نیز می­ توانید در این صفحه قرار دهید.

(برای اطلاعات بیشتربه مقاله "معماری اطلاعات در طراحی سایت" مراجعه کنید)

 

3 . نقطه تمرکز وب­ سایت دندانپزشکی

از بزرگترین نشانه­ هایی که می­توانید با استفاده از آن متوجه شوید که آیا وب سایت دندانپزشکی شما به خوبی عمل می­کنند یا نه، توجه به نقطه اصلی تمرکز و جریان کلی وب­سایت است.

به عنوان یک دندانپزشک شما دوست دارید تا بیماران بعد از ورود به وب­سایت شما، به دنبال رزروکردن وقت ملاقاتی با شما باشند. این کار شدنی است! کافی است یک وقت رایگان مشاوره و یا یک تخفیف جذاب مانند سفید کردن دندان را به صورت پیشنهادی در وب­سایت خود قرار دهید. آمارها نشان می­دهد برنامه های تخفیفاتی نقش بسیار موثری برای جذب مشتری جدید و یا وفاداری سازی مشتریان قدیمی دارد.

 یک پیشنهاد عملی دیگر برای افزایش تعامل کاربران با وب سایت، طراحی یک تقویم نوبت­ دهی آنلاین است. در این صورت مراجعان بالقوه­ ای که دنبال تعیین وقت هستند، می توانند به صورت آنلاین، روزها و ساعات خالی تقویم را چک کنند و هرچه سریع­تر یک وقت ملاقات برای خود رزرو کنند.

 

ایجاد تمایز

شما باید سعی کنید تا خدمات وب­سایت دندانپزشکی خود را برجسته کنید. برای این­که بتوانید طراحی سایت دندانپزشکی متمایزی داشته باشید، باید نشان دهید که با بقیه دندانپزشکان تفاوت دارید. وب­سایت دندانپزشکی شما می­تواند منعکس کننده منش رفتاری، عملکرد حرفه ای و هم­چنین شخصیت منحصر به فرد شما باشد. استفاده از لوگوی اختصاصی، انتشار تصاویری از مطب و کارکنان و هم چنین مطالب آموزنده برای کاربران، از جمله پیشنهاداتی است که شما می­توانید برای متمایز سازی وب­سایت دندانپزشکی خود از آن استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در مورد نکاتی دیگری که در مورد طراحی سایت دندانپزشکی باید در نظر گرفته شود، می­توانید از متخصصین شرکت اطلس ساختار داده کمک بگیرید.