عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی فروش دوربین عکاسی و لوازم جانبی موفق باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در درجه اول باید بدانیم که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق و درآمد زا نیاز در زمینه دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن به داشتن سرمایه بسیار بالایی نداریم. البته وارد شدن به حوزه فعالیت‌های آنلاین، به خصوص فروشگاه‌های اینترنتی کار ساده‌ای نیست.  ولی با طی کردن مراحل لازم و داشتن یک برنامه ریزی منسجم، می‌توانیم به اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم برسیم. برای مرور برخی از پاسخ های متداول و طرح ایده‌های جدید، با اطلس ساختار داده همراه باشید.

 


 

درک کنید که مخاطبان شما به چیزی نیاز دارند؟

در درجه اول شما باید مخاطبان خود را بشناسید. فروش اینترنتی دوربین، لوازم عکاسی، تجهیزات آتلیه، نور و نورپردازی به نوبه خود یک بازار تخصصی شناخته می‌شود و بدون شک برای حضور موثر در این فضا شما نیاز دارید تا دانش لازم برای حضور در این حرفه را داشته باشید. به طور حتم، شما می‌توانید از صاحب نظران این حوزه نیز استفاده کنید و سایت خود را از لحاظ فنی و دانش عکاسی در سطح بالایی قرار دهید. به طور خلاصه می‌توان گفت در یک فروشگاه اینترنتی فروش دوربین و لوازم عکاسی نکات زیر باید مد نظر قرار گیرد:


تولید محتوا :

شاید مخاطبان کسانی باشند که چندین سال است در این حرفه هستند و یا کسانی باشند که به تازگی تصمیم گرفته اند تا وارد صنعت عکاسی شوند. در هر صورت آن‌ها نیاز دارند تا بدانند از فروشگاهی خرید می‌کنند که در این زمینه حرفه ای هستند. نشر و تولید محتوای تخصصی می‌تواند نکته مهمی برای جلب اعتماد کاربران شما باشد. بررسی تخصصی دوربین‌ها و نکات مثبت و منفی هر کدام، بررسی تخصصی برندهای دوربین، تازه‌های دنیای عکاسی، بررسی روش‌های عکاسی، بررسی تخصصی انواع لنزهای عکاسی و موارد مصرف هرکدام از آن‌ها می‌تواند از جمله مقاله هایی باشد که برای قسمت وبلاگ سایت خود در نظر بگیرید. 


امکان مشاوره تخصصی: 

یکی دیگر از امکاناتی که می‌توانید برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید، امکان دادن مشاوره تخصصی برای خرید دوربین و یا لنز مورد نظر کاربران است. شما می‌توانید قسمت عمده‌ای از کاربران سرگردان خود را به سمت یک خرید حرفه‌ای و مطمئن راهنمایی کنید. این راهنمایی ومشاوره می‌تواند در حوزه خرید دوربین و لوازم جانبی آن و یا حتی در سطوح بالاتر انتخاب رشته تخصصی افراد باشد. برای مثال اگر شما  نتیجه مشورت شما به یک کاربر احداث یک آتلیه عکاسی باشد، در ادامه  می‌توانید به راحتی خرید از تجهیزات آتلیه‌ای فروشگاه خود را به او پیشنهاد دهید.


 

خدماتی برای تعمیر دوربین و لنز ارائه دهید:

بنا بر دلایلی که پیشتر به آن اشاره کردیم، تعمیرات لنز و دوربین بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. یک روش دیگر برای افزایش ترافیک سایت و جلب اعتماد کاربران برقراری ارتباط با تعمیرکنندگان دوربین و ارائه خدماتی از این دست به مشتریان است. شاید تعمیر یک دوربین منجر به خرید مستقیم کالا از سایت شما‌ نشود ولی با داشتن برنامه ریزی و استراتژی درست، می‌توانید از این کار نیز در جهت سودآوری بیشتر فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. ضمن اینکه در نظر داشته باشید ارائه خدماتی مانند این کار، موجب افزایش قدرت نام تجاری شما می‌شود و کمک می‌کدن تا بتوانید هر چه بیشتر در میان مخاطبان خود و جامعه عکاسان شناخته شوید.


از ظرفیت شبکه های اجتماعی استفاده کنید:

ماهیت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک بر پایه به اشتراک گزاری تصاویر است. یعنی دقیقا همان چیزی که شما با آن سروکار دارید. شما می‌توانید با استفاده از تصاویر جذاب و هم‌چنین بیان نکات آموزنده، کاربران شبکه‌های مجازی خود را به سمت فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید. برگزاری مسابقات متعدد عکاسی، اسپانسر شدن برخی از عکاسان مطرح و ... می‌تواند از جمله روش‌های افزایش محبوبیت شما و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان صفحه شما در شبکه‌های مجازی باشد.


تسهیلاتی ویژه برای خرید در نظر بگیرید:

بالا رفتن قیمت لوازم و تجهیزات عکاسی یک دلیل بسیار مهم برای کاهش تعداد خرید دوربین و لوازم جانبی آن است. یکی از امکاناتی که می‌تواند موجب تمایز فروشگاه اینترنتی شما شود، ارائه خدماتی در قالب خرید قسطی می‌باشد. شما می‌توانید این طرح را در قالب دریافت تعهدهای لازم و مقررات از پیش تعیین شده اجرا کنید.


 
یک سایت حرفه‌ای و به روز داشته باشید:

یکی از مهم ترین نکات داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق و جذاب، داشتن یک سایت حرفه‌ای است. گرافیک طراحی سایت فروشگاهی شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران را به سرعت جذب خود کند. برای اینکه مطمئن باشید سایت شما دارای تمام ویژگی های مورد نظر شما است و هم‌چنین سلیقه کاربران نیز در آن رعایت شده است، می‌توانید از خدمات شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات طراحی سایت استفاده کنید. شرکت اطلس ساختار داده آماده ارائه هرگونه خدمت مشاوره ای در زمینه طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافی است با ما تماس بگیرید.
یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، به روز نگه داشتن همیشگی قیمت ها است. به دلیل نوسانات قیمتی، گاهی قیمت کالاها در طی چند روز تغییراتی می‌کنند که غیرقابل پیش بینی است. به روز نگه داشتن قیمت‌های داخل سایت، به مخاطب این اطمینان را می‌دهد که شما به طور مستقیمی با بازار در ارتباط هستید و صرفا فروشنده ای نیستید که با واسطه های زیادی کالا را به دست مشتری می‎‌رسانید. ضمن اینکه مشخص بودن قیمت‌ها، باعث می‌شود تا کاربران برای تصمیم نهایی در خرید بهتر تصمیم بگیرند.

لوازم جانبي دوربين | ۱۳۹۸-۰۶-۳۰

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید لوازم جانبي دوربين https://www.rabokala.ir/product-category/کالاي-ديجيتال/لوازم-جانبي-دوربين/

0 دیدگاه