عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

چرا پزشکان و دندانپزشکان باید وب‌سایت داشته باشند؟

طراحی سایت برای پزشکان و دندانپزشکان، از جمله راه‌کارهای بسیار موثر برای افزایش تعداد مراجعان و افزایش آگاهی بیماران است. بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان معتقدند که با وجود تعداد زیادی مراجعه کننده نیازی به داشتن یک وب‌سایت ندارند. همراه با اطلس ساختار داده به مرور دلایل ضروری داشتن وب‌سایت پزشکی حرفه‌ای می‌پردازیم.

 


 

1) بیماران حق انتخاب بیشتری پیدا کرده اند.

وجود بیمه های مختلف و مراکز درمانی متعدد به بیماران اجازه حق انتخاب وسیع تری می دهد. بیماران نسبت به گذشته آگاه‌تر شده اند و مایلند تا هرچه بیشتر درباره بیماری خود بدانند و به پزشکی اعتماد می کنند که با آنها تعامل بهتری دارند و تنها یک وقت اتاق عمل برای آن ها تنظیم نمی کنند!

حتی اگر شما یک پزشک متخصص هستید، باید اجازه دهید تا بیماران بدانند شما در دسترس هستید ، چه خدماتی ارائه می دهید و در کدام مراکز بهداشتی و یا بیمارستانی می توانند از شما وقت ملاقات بگیرند. داشتن تعامل بیشتر و بهتر با کاربران موجب می‌شود تا با آگاهی بیشتری شما را به عنوان پزشک معالج خود انتخاب کنند.

 

2) با روند جدید انتخاب پزشک همراه شوید.

شاید در گذشته تنها معیار افراد برای انتخاب پزشک، توصیه افراد دیگر و یا استفاده از تنها پزشکان موجود در مراکز درمانی بوده است، اما بیماران جوان امروزه از راه‌های دیگری برای یافتن پزشک مورد نظر خود استفاده می‌کنند. آن‌ها به دنبال پزشکانی هستند که با جدیدترین منابع آشنایی داشته باشند و همواره به دنبال روش‌های نوین درمان بیماری باشند. برای این‌کار لازم نیست شما پزشک جوانی باشید! بلکه کافی است از ابزارهای نوین استفاده کنید. حضور پزشکان در فضای مجازی به این معنی است که آن‌ها با روش‌های کارآمد و به‌روز دنیا همگام هستند.

 

3) ایجاد حس اعتماد به درمان و پزشک موردنظر بیماران 

در مقام یک پزشک شما به بهبود و درمان بسیاری از بیماران کمک کرده‌اید. بسیاری از این بیماران قدرشناس زحمات شما هستند و همواره سعی می‌کنند تا اطرافیان خود را از تجربه و مهارت بالای شما آگاه کنند. داشتن یک وب‌سایت فرصت بی‌نظیری است تا بیماران قبلی شما تجربه‌ها و نظرات خود از مراحل درمان را با دیگران به اشتراک بگذارند. انتشار تجربیات و نتایج بیماران قبلی، برای کسانی که نسبت به درمان و یا پزشک خود اعتماد لازم را ندارند یک فضای استثنایی است.

 به خاطر داشته باشیم الگوی یافتن پزشک مناسب با استفاده از توصیه دیگر بیماران، از بین نرفته است! بلکه تنها شکل آن تغییر کرده است.  یکی از قسمت‌های مهم طراحی سایت پزشکان، ایجاد فضای مناسب برای نقل قول‌هایی از بیماران قبلی است. همچنین به عنوان یک پزشک، داشتن آرشیوی از نظرات بیماران برای شما قطعا سودآور است.

 

4) روابط جدید و تاثیرگذار ایجاد کنید.

دنیای جدید دنیای اطلاعات است. درست است که بیماران به نظر و تشخیص پزشک خود اعتماد دارند. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر از بیماری احتمالی خود و راه‌های مختلف درمان، به دنیای مجازی و اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنند. داشتن یک وب‌سایت پزشکی که در زمینه تولید محتوا فعال و قوی عمل می‌کند عامل مهمی برای جذب اعتماد کاربران جدید است. این کاربران در واقع همان مشتریان بالقوه‌ای هستند که در آینده می‌توانند تبدیل به مراجعان شما شوند.

 

5) در فضای رقابتی حضور پررنگ‌تری داشته باشید.

گستره پزشکی بسیار وسیع است و فصای رقابتی در آن هر روز شدید تر می شود. در فضایی که بسیاری از پزشکان حرفه ای وب سایت های خوبی دارند و حتی در شبکه های اجتماعی نیز حضور فعالی دارند، جای شما نباید خالی بماند. مخصوصا در تخصص های که به زیبایی مربوط می شوند داشتن یک وب سایت حرفه ای جدا لازم است.

همین طور در نظر داشته باشید که داشتن یک وب‌سایت، نشان دهنده وجهه حرفه‌ای شما است. اگر شما در شهر خود پزشک ماهر و ومعتبری هستید اجازه دهید تصویر بیماران از حرفه‌ای بودن شما کامل شود.

 

 

گاهی پزشکان به لزوم داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و تاثیرات آن بر روی کسب‌وکار خود آگاهی دارند اما باور خاصی در مورد طراحی سایت دارند. این‌که طراحی سایت امری زمان‌بر و دشوار است. برای اطمینان از داشتن یک روند منظم و گرفتن نتیجه نهایی مورد نیاز خود، می‌توانید از شرکت‌های طراحی سایت که دارای تجربه و نمونه کار قبلی هستند کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر از روند طراحی سایت پزشکی، می‌توانید مروری بر مراحل طراحی سایت خانم دکتر ماندانا شعبان و طراحی سایت کلینیک افق سلامت داشته باشید. این وب‌سایت‌ها توسط تیم اطلس ساختار داده طراحی و توسعه یافته است. برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.