عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

طراحی سایت املاک موفق و درآمدزا چگونه ساخته می‌شود؟

طراحی سایت املاک از جمله اقدامات ضروی مشاورین املاک برای نگهداری و یا گسترش کسب‌وکار فروش و اجاره مسکن، زمین، مغازه و ... می‌باشد. امروزه شما هر کسب‌وکاری داشته باشید برای افزایش بازدهی و فروش خود نیاز به طراحی وب‌سایت نیاز دارید. "چرا باید طراحی سایت املاک داشته باشیم؟" و "چه نکاتی باید طراحی سایت املاک مورد توجه قرار گیرد"؟ همراه با اطلس ساختار داده به بررسی سوالات مطرح شده می‌پردازیم.

 

 


 

 

چرا باید طراحی سایت املاک داشته باشیم؟

 

از تغییرات عقب نمانید و از رقبای خود جلوتر باشید!

شرکت بزرگ و قدیمی نوکیا را به یاد دارید؟ شرکت معتبری که برای مدت‌های زیادی بیشترین میزان فروش تلفن همراه را داشت. آیا اکنون نامی از آن می‌شنوید؟. شاید شما کسب‌وکارهایی را بشناسید که به دلیل عدم توجه به تکنولوژی و پیشرفت از طریق فضای مجازی، از رقابت خارج شده اند. حقیقت این است که امروزه حجم بسیار زیادی از بازار خرید و فروش به سمت دنیای مجازی رفته است و شما به عنوان یک مشاور املاک، برای افزایش میزان فروش به یک طراحی سایت املاک نیاز دارید. مشتریان بسیاری برای صرفه جویی در زمان و هزینه در اینترنت و فضای مجازی به جستجوی منزل مورد نظر خود می‌پردازند، پس برای عقب نماندن از تغییرات بازار و جذب مشتریان جدید شما باید جایی باشید که آن‌ها حضور دارند، یعنی در فضای مجازی! داشتن بک وب‌سایت املاک، درست مانند اضافه کردن یک مغازه جدید است که درب آن در 7 روز هفته و در 24 ساعت شبانه روز همیشه برای خریداران باز است!

 

 

افزایش میزان مراجعان و بازدیدکنندگان

شما به عنوان یک مشاور املاک به چند نفر در روز مشاوره می‌توانید مشاوره بدهید؟ چند منزل را می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید؟ طراحی سایت املاک، این فرصت استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تعداد مراجعان خود را چندین برابر کنید. برخلاف یک مغازه مشاور املاک، وب سایت املاک محدودیتی برای دریافت تعداد کاربران ندارد. در نظر داشته باشید شاید حتی برخی از مشتریان شما محدودیت رفت وآمد به شهر و محله شما را داشته باشند. مثلا از شهر دیگری قصد خرید داشته باشند، در اینصورت وب‌سابت شما می‌تواند  گزینه کاملا موثری در جذب مشتریان راه دور شما باشد.

به علاوه، وقتی یک کاربر وارد وب‌سایت می‌شود، می‌تواند به راحتی و در مدت زمان اندکی چندین ملک مختلف را بررسی و با هم مقایسه کنند. نتیجه این کار، صرفه‌جویی بزرگی در وقت و زمان شما و مشتریان است. این زمان مفید می‌تواند برای شما به معنای افزایش تعداد مراجعان و در نتیجه افزایش میزان فروش باشد.

 

 

افزایش وجه تجاری وحوزه کاری

حتی اگر شما دارای مغازه‌های املاک متعددی هستید که همیشه مشتریان زیادی در آن حضور دارند، طراحی سایت املاک، کمک زیادی به افزایش وجه کاری شما می‌کند. اگر شما مشاور املاک شناخته‌ شده‌ای در محله خاصی هستید، با استفاده از یک وب‌سایت به راحتی می‌توانید حوزه کاری خود را گسترش دهید. البته در ابتدا می‌توانید کار خود را به صورت محدود شروع کنید ولی یک وب‌سایت پتانسیل بسیار بالایی در زمینه گسترش حوزه کاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چه نکاتی باید طراحی سایت املاک مورد توجه قرار گیرد ؟

 

1) تصاویری جذاب و گویا از خانه‌ها، زمین‌ها و املاک درخواستی

همان‌طور که اشاره شد، مراجعان شما به طور معمول زمان بازدید از چند مورد ملک در روز را ندارند. قراردادن تصاویر با کیفیت از منزل‌ها و املاک تاثیر بسیار مثبتی در روند بررسی ملک توسط کاربران را دارد. با مرور سریع تصاویر بیرون و یا داخل منزل، مشتریان به راحتی می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام موارد مورد پسند آن‌ها نیست و برای کدام موارد باید وقت بیشتری بگذارند. برای تهیه تصاویر مورد نیازتان می‌توانید از صاحبان املاک بخواهید این کار را برای شما انجام دهند و یا خودتان یک دوربین ساده برای این کار اختصاص دهید.

 

2) قابلیت فیلترکردن بسیار دقیق

یکی دیگر از امکانات سایت املاک، امکان فیلتر کردن ویژگی‌های مورد نظر کاربران است. برای مثال در مورد خرید ملک مسکونی، جستجو و فیلترکردن ویژگی‌هایی مانند "تعداد اتاق خواب"، "متراژ بنا"، "بازه قیمتی"، "پارکینگ"، "محله" و... می‌تواند گزینه‌هایی در اختیار کاربران قرار دهدکه کاملا با نیازهای آنان مطابق باشد. ارائه اطلاعات کافی و گزینه‌های مناسب، در کنار راهنمایی های شما باعث می‌شود تا روند تصمیم‌گیری مشتریان با سرعت و اطمینان بیشتری طی شود.

 

 

3) انتشار اطلاعات ارزشمند

مشتریان همواره به دنبال افزایش آگاهی خود هستند. طراحی سایت املاک، مکان بسیار مناسبی برای قراردادن اطلاعات مفید و کاربردی به کاربران است. "نکاتی که خریداران باید هنگام خرید ملک رعایت کنند"، "نکاتی که در قراردادهای باید مورد توجه قرار گیرد"، "راهنمایی برای حقوق بین موجر و مستاجر" ،"جدیدترین اخبار حوزه خرید و فروش مسکن" و مواردی از این دست از جمله اطلاعاتی است که می‌تواند به عنوان یک محتوای ارزشمند در اختیار کاربران وب‌سایت مشاورین املاک قرار گیرد. قراردادن محتوای با کیفیتی که واقعا برای کاربران کاربردی و راهگشا باشد، موجب افزایش اعتماد آن‌ها به شما می‌شود.

 

4) ارائه مشاوره تخصصی 

یکی دیگر از خدمات مهمی که می‌توانید در وب‌سایت املاک خود ارائه دهید، مشاوره تخصصی در مورد خرید ملک است. همه مراجعان به یک وب‌سایت املاک به دنبال خرید ملک و یا اجاره آن برای زندگی کردن نیستند. خرید ملک به عنوان سرمایه گذاری می‌تواند یکی از دلایل مهم مراجعه به وب‌سایت املاک باشد.

شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای تجربه فراوانی ازهزاران معامله انجام شده در طی سالیان کاری خود دارید. در مقام یک مشاور تخصصی املاک می‌توانید به مشتریانی که قصد خرید ملک دارند راهنمایی‌های مفید و ارزشمندی داشته باشید. مهم نیست که شما این ملک را برای مراجعان خود پیداکرده‌اید یا نه، مهم این است که بتوانید توجه خریدار را به نکاتی جلب کنید که ممکن است به آن توجهی نداشته باشد. بررسی مشکلات حقوقی ملک، میزان رشد قیمت منطقه و ... از جمله نکاتی است که برای مشتریان مهم است و می‌توانند در این زمینه با شما مشورت داشته باشند.

 

اگر هنوز هم در مورد ساخت سایت املاک تردید دارید و یا به دنبال دریافت راهنمایی هستید، می‌توانید با مشاوران اطلس ساختار داده تماس بگیرید.