عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

طراحی سایت چیست؟

به طور خلاصه به روند برنامه ریزی ،طراحی گرافیکی وب سایت و توسعه وب سایت طراحی سایت می گویند. طراحی سایت هم چنین شامل معماری اطلاعات، ساختار بندی وب سایت و هم چنین طراحی یک رابط کاربری (UI) و رابط تجربی (UX) مناسب است. انتخاب فونت نوشتاری و رنگبندی های مناسب به کار رفته در وب سایت، برای داشتن یک طراحی سایت خوب ، امری ضروری و لازم است.

مهم ترین نکته در طراحی سایت این  است که تمامی قسمت های تشکیل دهنده یک وب سایت، باید به درستی کنار هم قرار بگیرند تا در نهایت یک طراحی سایت متناسب با نیاز کاربرد و درخواست مشتری ساخته شود و توسعه یابد.

طراحی سایت چیست؟

قسمت ها (المان ها) تشکیل دهنده یه وب سایت کدامند؟

در یک طراحی سایت حرفه ای، هر صفحه هویت مستقل و منحصر به فرد خود را دارد. استفاده از یک قالب تکراری و یا مشابه برای صفحات تمام وب سایت، نه تنها باعث می شود تا از زیبایی ظاهری وب سایت کم شود، بلکه ممکن است کارآیی آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.  زیرا تمام صفحات یک وب سایت، محتوای یکسانی ندارند.  برای مثال ممکن است در طراحی سایت یک کسب وکار خاص، در فرم تماس با ما نیاز باشد تا رزومه افراد به همراه نام شان ارسال شود و یا فرم دکمه ها، کشویی باشد و یا مثلا در طراحی سایت یک سایت پزشکی، امکانی برای رزرو اینترتی بیماران وجود داشته باشید. پس می بینید که هر وب سایت نیازمند یک طراحی اختصاصی است. مخصوصا اگر طراحی سایت فروشگاهی مد نظر باشد. درگاه های پرداخت، مشخصات محصول ها، نحوه مدیریت حساب مشتریان و ... باید به درستی در جای خود قرار گیرند و هم چنین ارتباط موثری با سرور داشته باشند.
در طراحی سایت، ابتدا یک برنامه ریزی متناسب با نیاز کاربران و مشتریان صورت می گیرد. سپس طراحی سایت  با رعایت نکات رابط محوری و رابط کاربری مناسب صورت گرفته و در نهایت وب سایت ساخته می شود و توسعه می یابد. شما می توانید مراحل انجام کار طراحی سایت اطلس ساختار داده را در اینجا مرور کنید.

المان های مختلف طراحی سایت


طراحی و Frontend (توسعه سمت کاربر) ؛

در طراحی سایت به بخشی از وب سایت که توسط کاربر دیده می شود، فرانت  سایت گفته می شود.
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در یک طراحی سایت حرفه ای مورد توجه قرار بگیرد، رابط کاربری (UI) و رابط تجربی (UX) مناسب است؛


رابط کاربری و رابط تجربی چیست؟

UI  مخفف user interface به معنای رابط کاربری می باشد و در واقع همان شکل نهایی وب سایت و یا اپلیکیشن است که کاربر نهایی آن را می بیند  و UX  مخفف  user experience به معنی تجربه کاربری، همان حس و تجربه ای است که کاربر هنگام کارکردن با سایت ما آن را تجربه می کند.
همان طور که مشخص است در یک طراحی سایت خوب،  داشتن یک رابط کاربری و تجربه کاربری خوب بسیار مهم است و در حین پروسه طراحی سایت، تمام این قسمت ها باید به درستی طراحی و توسعه یابند.


توسعه وب سایت و برنامه نویسی Backend (توسعه سمت سرور) ؛

بعد از طراحی شکل و شمایل وب سایت، و مشخص شدن طرح اولیه آن ، نوبت به برنامه نویسان بک اند است! در مرحله ساخت وب سایت، برنامه نویسان با نوشتن کدهای برنامه نویسی (پایتون و ..) ، سایت را توسعه می دهند و آن را می سازند. حفظ امنیت وب سایت و هم چنین ارتباط با سرور جز وظایف برنامه نویس بک اند است.

تفاوت بک اند و فرنت

نکات مهم برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت

توصیه ما این است که برای یک طراحی سایت حرفه ای از متخصصان این کار کمک بگیرید. 
قیمت های مختلف طراحی سایت به همراه امکانات ارائه شده در آن ها را با هم بررسی کنید و حتما از شرکت، نمونه کار بخواهید. در مورد نیاز ها و درخواست هایتان با شرکت صحبت کنید و مطمئن شوید که وب سایتی مناسب با بودجه شما برای تان در نظر گرفته می شود. 
فراموش نکنید که یک عنصر بسیار مهم و کلیدی در طراحی سایت، پشتیبانی مناسب از وب سایت است. بعد از طراحی سایت و توسعه آن باید آموزش درست کار با وب سایت طراحی شده و نحوه مدیریت وب سایت به مشتریان آموزش داده شود. بعد از بالا آمدن سایت در گوگل نیز پشتیبانی از وب سایت باید ادامه پیدا کند. آنالیز نتایج بازدید از وب سایت، سئو وب سایت طراحی شده و هم چنین کمک به دیده شدن آن در صفحه اول گوگل، دغدغه بسیار مهمی برای صاحبان وب سایت است. ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند تولید محتوای مناسب و یا نحوه حضور در شبکه های اجتماعی نیز از جمله خدمات طراحی سایت یک شرکت طراحی سایت معتبر و دارای تجربه است. به یاد داشته باشیم که در طراحی سایت، به روز رسانی منظم وب سایت و قابلیت طراحی اپلیکشن نیز باید مد نظر شرکت های طراحی سایت و هم چنین مشتریان قرار گیرد.

خدمات ارائه شده توسط اطلس ساختار داده را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

شرکت طراحی سایت

 

0 دیدگاه