عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

اهمیت طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی یک وبگاه و شیوه ارتباطی بسیار مناسب و مفید برای معرفی پزشک، مراکز پزشکی درمانی، کلینیک و... است که روش تسریع کننده ای برای ارتباط بهتر با بیماران، رزرو وقت به شیوه ای آسان و معرفی خدمات مرکز پزشکی و هزینه های آنهاست. می توان گفت طراحی سایت پزشکی یک روش مدرن بازاریابی است.

این روزها با پیشرفت های تکنولوژی در اختیار داشتن یک وبسایت اختصاصی یک امر کاملا ضروری است. با گسترش روز افزون اینترنت و رسانه های جمعی تقریبا هر کسب و کاری برای معرفی خود و خدمات و محصولاتی که ارائه می کند نیاز به یک درگاه ارتباطی دارد. طراحی وبسایت برای مشاغل امروزی از هر شیوه دیگری برای بازاریابی مهم تر و کارا تر است. محیطی که کاربران و مشتریان را از نقاط مختلف و دور به یک هدف متصل می کند و به خواسته های آنها پاسخ می گوید. طراحی سایت پزشکی همانطور که از نامش بر می آید در جایگاه خود اهمیت فراوانی دارد. همانطور که می دانید پزشکی از مشاغل با اهمیتی است که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد.

چرا طراحی سایت پزشکی اهمیت دارد؟

این روزها تعداد زیادی از افراد در محیط اینترنت به دنبال آشنایی با انواع بیماری ها و شیوه های درمانی آن و همچنین داروهای مرتبط و کارایی و اثر آن هستند. علاوه بر این ها طراحی سایت پزشکی در صورتی که کامل و پربار باشد می تواند محتوای گسترده ای را در مورد پزشکی و درمان، همانند کتاب پزشکی به بیماران و افراد علاقه مند ارائه دهد.

یکی دیگر از کاربردهای طراحی سایت پزشکی آن است که از طریق این سایت پزشکان می توانند با بیماران ارتباط بهینه و موثری داشته باشند و پاسخگوی سوالاتشان باشند. به عنوان نمونه پزشک می تواند اطلاعات وسیعی را در حوزه تخصصی مربوط به خود در طراحی سایت پزشکی بارگذاری نماید تا بیماران بیشتر با نوع بیماری خود و روند درمانشان آشنا شوند.

طراحی وبسایت امکانات متفاوتی را برای طراحی سایت پزشکی معرفی می کند و قابلیت هایی مانند مقالات پزشکی، سوالات رایج پزشکی، پرسش و پاسخ، معرفی پزشکان، رزرو وقت و انتقال دیدگاهها و نظرات و.... را فراهم می کند.

با طراحی سایت پزشکی پزشکان می توانند با انتشار مقالات و اخبار متفاوت پزشکی محبوبیت سایت خود را بالا ببرند و از سوی دیگر با بهینه سازی سایت رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برند و محبوبیت و معروفیت سایت بیشتر می شود. در نهایت با طراحی سایت پزشکی یک شیوه بازاریابی مدرن یک سیر طبیعی تبلیغات صورت می گیرد و با معرفی پزشکان، مراجعان بیشتری به مرکز پزشکی مراجعه می کنند. با طراحی سایت پزشکی در بخش معرفی سایت پزشکان می توانند مدارک و تخصص خود را معرفی کنند و اگر گواهینامه، رزومه یا افتخاراتی دارند آن را به نمایش بگذارند. علاوه بر این ساعات کاری کلینیک یا مرکز پزشکی و درمانی و راه های ارتباطی را عنوان کنند.

البته در طراحی وبسایت و بهینه سازی سایت، پزشک می تواند درخواست بخش ها و امکانات بیشتری را بدهد و همه این ها به هدف و توقعی که پزشک از طراحی وبسایت دارد، بر می گردد.

در واقع طراحی سایت پزشکی یک راه حل کارآمد برای معرفی پزشکان عمومی، متخصص قلب و عروق، متخصص اعصاب و روان، متخصص پوست و زیبایی، روانشناسان، متخصصان کودک و حتی پرستاران است. با طراحی وبسایت همه متخصصان و پزشکان و افراد فعال در زمینه خدمات پزشکی می توانند با بیماران و مشتریان تعامل موثری ایجاد کنند.

 

Figure 2طراحی سایت پزشکی

سایت پزشکی چه بخش هایی دارد؟

طراحی سایت پزشکی باید به گونه ای انجام شود که به محض ورود افراد به سایت، خدمات پزشک و خدمات کلینیک، بیمارستان و درمانگاه به طور واضح قابل مشاهده باشد. طراحی وبسایت به گونه ای انجام شود که افراد براحتی بتوانند مواردی را که به دنبال آن هستند بیابند. قسمت مربوط به رزرو وقت پزشک به طور مجزا مشخص شود و کاربری آن آسان باشد. در بخش دیدگاهها بصورت روزانه پاسخ داده شود تا اعتماد بیشتری را جلب کند. بدیهی است که جذابیت های بصری طراحی وبسایت اهمیت زیادی در جذب افراد دارد. استفاده از رنگ هایی که به انسان آرامش می بخشد می تواند انتخاب خوبی برای پیش زمینه سایت باشد. 

در طراحی سایت پزشکی می بایست عناوین مقالات و محتواهایی که بیشتر ذهن بیماران را مشغول می کند در صفحه اصلی سایت گنجانده شود. سعی کنید در طراحی سایت پزشکی از بارگزاری مطالب تکراری و حاشیه ای که همه افراد از آن اطلاع دارند خودداری کنید. این مطالب باعث می شود کاربران بعد از چند دقیقه خسته شوند و سایت شما را ترک کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید به اهداف خود در طراحی سایت پزشکی برسید باید کمی دقیق تر و جذاب تر عمل کنید. کاربرد عکس های با کیفیت و جذاب هم کار شما را خیلی آسانتر می کند.

گاهی در طراحی سایت پزشکی بخش ارتباط با ما، به سختی قابل رویت است و بیماران برای ارتباط با کلینیک و بیمارستان دچار سردرگمی می شوند. سعی کنید عناوین اصلی را در دسترس بگذارید این کار مخاطبان بیشتری را به سایت شما سرازیر می کند.

قابلیت ها در طراحی سایت پزشکی

یکی از امکانات بسیار مهمی که در طراحی سایت پزشکی می توان ایجاد کرد، قابلیت رزرو وقت و انتخاب پزشک همراه با توضیحات است. فراهم کردن امکان رزرو وقت پزشک به صورت آنلاین،  باعث می شود جذب بیماران در سایت به طور خودکار بیشتر شود. این قابلیت به بیماران کمک می کند تا بدون معطلی به خواسته خود برسند بنابراین به طور مداوم از درگاه اینترنتی شما استفاده خواهند کرد.

این روزها همه افراد در اینترنت پیوسته به دنبال فراگیری علوم مختلف و پاسخگویی به نقاط مبهم موجود در ذهن شان هستند. شما به عنوان یک پزشک برای اینکه با طراحی سایت پزشکی با جامعه هدف خود ارتباط بگیرید باید همیشه به روز باشید و تلاش کنید خدمت رسانی سهل تری را برای مشتریان فراهم کنید.

افراد در اینترنت به دنبال این هستند که کارهای روزمره خود را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. با طراحی سایت پزشکی شما این امکان را به آنها می دهید که با شما و رزومه کاری تان بیشتر آشنا شوند و بهتر بتوانند اعتماد کنند. همانطور که مطلع هستید تعداد بیشمار پزشکان و متخصصان مختلف باعث شده است که افراد در انتخاب پزشک معالج دچار سردرگمی شوند.

طراحی وبسایت و بهینه سازی سایت با امکانات مشخص و تعریف شده خدمات درمانی و همچنین محتوای وسیع پزشکی دید گسترده تری به کاربران می دهد. افراد پزشک را از طریق چهره و سابقه پزشکی می شناسند و با آگاهی کامل پزشک را انتخاب می کنند. عدم نیاز به حضور فیزیکی در طراحی سایت پزشکی علاوه بر اینکه کار بیماران را راحت می کند باعث می شود بیمار به مرکز درمانی احساس وابستگی پیدا کند و به بیمار ثابت دکتر تبدیل شود.

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت پزشکی این است که با انتقال مقالات و تجربیات خود با همکاران و پزشکان تازه کار تعامل برقرار می کنید و به این ترتیب تعداد بازدید از سایت به طور رایگان بالا می رود و سایت شما در صدر جستجوها قرار می گیرد.

 

Figure 3طراحی سایت پزشکی

اگر فردی در ارتباط با بیماری خود مطلب جذابی را در سایت شما مطالعه کند قطعا آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند و به این ترتیب به تدریج بازدید کنندگان سایت شما به مراجعه کنندگان تبدیل خواهند شد.این روزها وبسایت ها تبدیل به فضایی برای ارتباط پزشکان و بیماران تبدیل شده است و پزشکان به طور اینترنتی از وضعیت بیمار آگاه می شوند و مشاوره های لازم را می دهند.

از جمله امکانات دیگر که طراحی سایت پزشکی در اختیار بیماران می گذارد این است که افراد از طریق گوگل مپ موجود در سایت شما در قسمت ارتباط با ما مطب را پیدا می کنند. یکی از قسمت های جالب توجه در سایت می تواند بخش پرسش و پاسخ باشد. می توانید بخشی را به سوالات متداول اختصاص دهید. با برقرای ارتباط بیمار و پزشک از طریق چت اعتماد بیماران به پزشک بیشتر می شود.

در این صورت بیمارانی که راضی هستند تجربیات خود را با افرادی که آشنایی کافی با پزشک ندارند به اشتراک می گذارند و این بهترین شیوه تبلیغاتی برای سایت و حرفه شما می باشد. مواردی که عنوان شد تنها گوشه ای از مزایای راه اندازی یک وبسایت پزشکی است اما دلایل برای آنکه به این نتیجه برسید که طراحی سایت پزشکی و بهینه سازی سایت کاملا ضروری است کافی می باشد. 

امروزه موفقیت پزشکان و کلینیک ها در گرو این است که تا چه حد با اینترنت آشنا هستند و از مزایای بی انتهای آن بهره می برند. شما چه بخواهید و چه نخواهید بیماران و مراجعان این سرویس ها را از شما طلب می کنند. در واقع این جامعه بزرگ پزشکان برای معرفی خود و ارائه خدمات پزشکی که می توانند ارائه دهند نیاز به طراحی سایت پزشکی قوی و جذاب دارند.

سایت پزشکی چه اهمیتی برای افراد دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی های زندگی خواسته یا ناخواسته انسانها با بیماری ها و اختلالات جدیدی روبرو هستند. همه افراد جامعه باید آگاهی کافی از انواع بیماریهایی که در معرض آن هستند داشته باشند.  بیماران قلبی عروقی و دیابتی فراوانی در بین ما زندگی می کنند که برای ارتقاء کیفیت زندگی خود باید دانسته هایشان را روز به روز افزایش دهند. بنابراین همه افراد روزانه نیاز به محتواهای تازه و به روز شده ای دارند که بر آگاهی آنها بیفزاید. طراحی سایت پزشکی یک گام قدرتمند در جهت بالا بردن سطح سلامت و ایمنی بخشی جامعه است. تولید محتوا و انتقال پیام های پزشکی از طریق بهینه سازی سایت از اصلی ترین راههای افزایش سواد پزشکی جامعه است.

 

Figure 4طراحی سایت پزشکی

امکاناتی که طراحی سایت می دهد

*امکان مشاوره آنلاین در هر زمانی که بخواهید

*امکان تعریف منشی برای هر پزشک در پنل اختصاصی

*دریافت گزارش کاملی از اقدامات انجام شده 

*مشاهده نتایج آزمایشات

*رزرو وقت و ثبت نوبت بیماران

*امکان پرداخت هزینه ویزیت بصورت آنلاین

*ایجاد حساب کاربری برای بیمار و پزشک معالج

*تسریع در انتشار مطالب به بیماران و کاربران

*کاهش اتلاف وقت و هزینه

*اعتمادسازی و ایجاد اعتبار برای پزشک

*ایجاد فضایی صمیمی و ارتباط بیمار با پزشک

*شناخته شدن پزشکان در فضای مجازی

*بارگذاری فیلم و تصاویر

*سیستم رزرو وقت آنلاین

*درگاه اینترنتی فعال

*مشخص کردن خدمات و تخصص ها به صورت مجزا

*طراحی فضایی برای مقالات پزشکی

*ایجاد فضایی برای تعامل با مخاطبان

 

Figure 5طراحی سایت پزشکی

خدمات سئو در طراحی وبسایت

همه عواملی که به آن اشاره کردیم در جذب مخاطبان بیشتر به سایت شما اهمیت دارند اما کافی نیستند. طراحی سایت پزشکی و قرار دادن محتوا و پیوندها در آن، اولین قدم است اما برای بهینه سازی سایت اقدامات بیشتری باید انجام دهید. این مسئله اهمیت دارد که مخاطبان شما هنگامی که عبارتی را جستجو می کنند به سایت شما برسند. این مرحله در واقع همان بهینه سازی سایت یا سئو مربوط است.

با اعمال روش های بهینه سازی سایت، با جستجوی کاربران برای عبارات پزشکی سایت شما در صدر قرار می گیرد. پس از طراحی سایت پزشکی برای اینکه بهترین رتبه را در میان سایت های مختلف داشته باشید باید پیوسته مفاهیم علمی سایت را بهینه سازی کنید تا رباتهای گوگل بهترین رتبه را به سایت شما بدهند.

 

Figure 6طراحی سایت پزشکی

باید بدانید که این روزها همه چیز تغییر کرده است. پزشکان در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند. بنابراین برای اینکه از این فضا عقب نمانید باید آستین ها را بالا بزنید و با طراحی سایت پزشکی محلی برای معرفی فعالیت های حرفه ای خود دست و پا کنید. شاید شما هم از آن دست پزشکانی باشید که می گویید طراحی سایت پزشکی به چه درد می خورد از زمانهای قدیم افراد برای مراجعه به پزشک وقت می گرفتند و الان هم همین کار را می کنند و لزوم سایت و فضای مجازی چیست؟

در جواب شما باید بگوییم که همه چیز این روزها تغییر کرده است و اغلب پزشکان در فضای مجازی پایگاهی دارند و با طراحی سایت پزشکی به معرفی برند و خدمات خود می پردازند. افراد هم برای پیدا کردن پزشک معالج خوب در اینترنت جستجو می کنند و همیشه هم در فضای مجازی و اینترنت به نتیجه دلخواه هم می رسند. بنابراین لزوم طراحی سایت پزشکی قطعی است. پس آستین ها را بالا بزنید و در طراحی وبسایت بهترین ها را ارائه دهید و مخاطبانتان را برای بازدید از سایت ترغیب کنید.

این را به خاطر داشته باشید که در طراحی سایت پزشکی بروز رسانی اطلاعات و محتوای سایت و پاسخ به دیدگاهها تاثیر زیادی در افزایش مخاطبان شما دارد.