عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

آشنایی عوامل موثر در هزینه طراحی سایت

 

توضیحاتی در مورد هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت بی شک یکی از مهمترین مواردی است که باید به ان پرداخته شود. زیرا هر فردی ممکن است بر اساس توانایی مالی و یا شرایط کاری که داشته، نخواهد مبلغ بسیار بالایی را برای طراحی سایت هزینه کند. برخی از افراد نیز ممکن است نیاز به یک سایت حرفه ای داشته باشند و هزینه طراحی سایت برای آنها اهمیت چندانی نداشته باشد و فقط به دنبال کیفیت سایت باشند. بدین ترتیب آشنایی با عوامل موثر بر روی هزینه طراحی سایت می تواند برای هر دو دسته بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

هزینه طراحی سایت یکی از موضوعاتی است که برای همه افرادی که قصد راه اندازی وب سایت دارند، حائز اهمیت می باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت و هزینه طراحی سایت باید با کارشناسان مربوطه مشورت شود تا بتوان آمار و اطلاعات دقیقی را به دست آورد. در این مطلب تصمیم بر ان است تا برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه طراحی سایت را بیان کنیم تا همه افراد با این موضوع آشنایی کامل پیدا کنند و در هنگام سفارش طراحی سایت با سردرگمی در مورد هزینه طراحی سایت مواجه نشوند.

 

معرفی عوامل موثر در هزینه طراحی سایت

داینامیک یا استاتیک بودن سایت

معمولا همه سایت هایی که تا به حال طراحی شده اند یا داینامیک هستند و یا در غیر این صورت استاتیک می باشند. معمولا سایت های داینامیک به خاطر قابلیت های بسیار بیشتری که دارند، دارای طرفداران بسیار بیشتری می باشند. با توجه به اینکه استفاده از سایت های داینامیک برای کاربران بسیار جذاب تر از سایت های استاتیک می باشد، اغلب افراد تمایل دارند سایت مد نظر خود را به صورت داینامیک طراحی کنند. هزینه طراحی سایت داینامیک معمولا نسبت به هزینه طراحی سایت استاتیک کمتر می باشد.

با توجه به اینکه سایت های داینامیک کیفیت بالاتری دارند و می توان استفاده های به مراتب بیشتری از آنها برای تبلیغات و برندینگ داشت، اغلب افراد از شرکت های طراحی سایت درخواست ساخت سایت به صورت داینامیک را دارند. هزینه طراحی سایت داینامیک بستگی به کیفیت سایت و رضایت مشتریان دارد. معمولا سایت های داینامیک قابلیت مانور بیشتری داشته، زیرا طراح سایت و کاربر می توانند عملکرد بسیار بهتر و پر رنگ تری را بر روی سایت مد نظر داشته باشند. این موضوع بر روی محبوبیت سایت های داینامیک تاثیر گذار بوده است. سایت های استاتیک معمولا برای معرفی خدمات یک مجموعه مناسب بوده، این در حالی است که استفاده های بسیار زیادی از سایت های داینامیک می شود.

 

طراحی سایت داینامیک

استفاده از cms در طراحی سایت

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی هزینه طراحی سایت تاثیر بسزایی داشته باشد، استفاده از cms یا سیستم مدیریت محتوای رایگان می باشد. در حال حاضر cms های بسیار زیادی وجود داشته که با استفاده از آنها می توان یک سایت را راه اندازی کرد. اما در بین آنها وردپرس و جوملا دارای طرفداران بسیار بیشتری بوده و در بین کاربران رایج می باشند.

Cms های آماده معمولا هیچ گونه هزینه خاصی را برای طراح سایت به دنبال ندارند، همین موضوع باعث می شود تا به کمک سیستم های مدیریت محتوای رایگان بتوان سایت های بسیار ارزان تری را طراحی کرد. البته قبل از اینکه به هزینه طراحی یک سایت توجه شود، بهتر است به کیفیت و قابلیت های یک سایت توجه شود. بدین ترتیب افرادی که می خواهند سایت های بسیار با کیفیتی را داشته باشند، بهتر است سیستم های مدیریت محتوای رایگان را انتخاب نکنند. زیرا سایت هایی که با چنین شرایطی طراحی می شوند، امکانات بسیار کمتری را برای کاربر در نظر می گیرند.

 

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا رایگان

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی سایت

یکی دیگر از عواملی که می تواند در هزینه طراحی سایت تاثیر بسیار فراوانی داشته باشد، استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی سایت می باشد. معمولا هر سایت در هنگام طراحی نیاز به یک سری کار های ریز و درشت گرافیکی دارد. این کارهای گرافیکی می توانند کیفیت سایت را تا حدود زیادی افزایش دهند. به همین خاطر معمولا بهتر است این کارهای گرافیکی توسط فردی که تخصص این کار را دارد، انجام شوند.

انجام دادن کارهای گرافیکی توسط فردی که کارش گرافیک بوده و به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهد، ممکن است برای شرکت های طراحی سایت هزینه های بالاتری را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر معمولا سایت هایی که از نظر گرافیکی قوی تر می باشند، با قیمت بالاتری عرضه می شوند. انجام کارهای گرافیکی که مربوط به یک سایت می باشند، کمک می کند تا کاربران ارتباط بهتری با سایت برقرار نمایند. برقراری ارتباط بهتر با سایت می تواند منجر به افزایش بازدید کنندگان سایت و به دنبال آن افزایش کسب درآمد از طریق سایت های اینترنتی بشود. بدین ترتیب برای سایت های فروشگاهی انجام دادن کارهای گرافیکی سایت به نحو احسنت می تواند با افزایش درآمد سایت همراه باشد.

 

عناصر گرافیکی طراحی سایت

سابقه و اعتبار شرکت طراحی سایت

انتخاب شرکت های طراحی سایت نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی هزینه طراحی سایت داشته باشد. معمولا برخی از شرکت ها دارای قدمت بسیار بالایی بوده و به همین خاطر شناخته شده تر هستند. این گونه شرکت ها معمولا خدمات خود را با قیمت بالاتری به مشتریان ارائه می کنند. بدین ترتیب ممکن است هزینه طراحی سایت را تا حدودی افزایش دهند. بدین ترتیب در انتخاب شرکت های طراحی سایت باید توجه بسیار زیادی بشود.

برخی از شرکت های طراحی سایت ممکن است دارای پرسنل بسیار کمی باشند، این گونه شرکت ها این توانایی را دارند که با هزینه های بسیار کمتری طراحی سایت را انجام بدهند. البته این موضوع را نیز باید مد نظر داشت که طراحی سایت نیاز به افراد مختلف با تخصص های گوناگونی دارد، بدین ترتیب شرکت هایی که یک یا دو پرسنل داشته و خدمات طراحی سایت را ارائه می دهند، هرگز نمی توانند با شرکت های حرفه ای و بزرگ رقابت کرده و سایت های با کیفیت را برای مشتریان خود طراحی کنند. بدین ترتیب شرکت طراحی سایت می تواند تاثیر مستقیمی بر روی هزینه طراحی سایت داشته باشد.

 

تاثیر شرکت طراحی سایت بر روی کیفیت سایت

تعداد زبان های سایت

یکی دیگر از گزینه هایی که می تواند باعث تغییر در هزینه طراحی سایت بشود، تعداد زبان های یک سایت می باشد. معمولا سایت هایی که قصد فعالیت در داخل کشور را دارند، به زبان فارسی طراحی می شوند. این در حالی است که سایت های با هدف فعالیت بین المللی باید دارای یک یا چند زبان باشند. معمولا برخی از شرکت های تولیدی و یا تاجران بین المللی سایت های متعدد با زبان های مختلف طراحی می کنند. در برخی موارد نیز یک سایت با زبان های مختلف طراحی می شود.

معمولا زبان دوم سایت ها می تواند انگلیسی، عربی و یا روسی باشد. انتخاب زبان های دوم و سوم سایت به نوع فعالیت سایت بستگی دارد. برخی از محصولات ممکن است مشتری از سراسر دنیا داشته باشند، در این صورت بهتر است زبان انگلیسی برای سایت انتخاب شود. در مواردی که محصول مورد نظر دارای مشتری خاصی می باشد، بهتر است سایت توانایی تغییر به زبان کشور هدف را نیز داشته باشد. برخی از محصولات صادراتی در کشور های حوزه خلیج فارس دارای مشتری بوده، برای چنین سایت هایی زبان عربی مناسب بوده و برخی از محصولات در کشور هایی مانند روسیه دارای مشتری زیادی می باشند. در این صورت بهتر است زبان روسی برای سایت در نظر گرفته شود. اضافه کردن یک یا چند زبان علاوه بر فارسی بر روی یک سایت، هزینه طراحی سایت را تا حدودی افزایش می دهد.

 

طراحی سایت چند زبانه

انتخاب قالب سایت

قالب سایت از دیگر مواردی به شمار می رود که در هزینه طراحی سایت تاثیر گذار می باشد. طراحی سایت می تواند با استفاده از قالب آماده و یا قالب اختصاصی انجام شود. معمولا قالب های آماده این مزیت را دارند که هزینه طراحی سایت را تا حد زیادی کاهش می دهند. به همین خاطر اغلب افراد تمایل دارند از این نوع قالب ها در طراحی سایت استفاده نمایند.

قالب های اختصاصی کمک می کنند تا بتوان قابلیت های خاصی را به یک سایت اضافه کرد. بدین ترتیب افرادی که می خواهند سایت آنها دارای قابلیت های خاصی باشد، باید به شرکت طراحی سایت سفارش طراحی یک قالب اختصاصی را بدهند. این نوع قالب ها معمولا با قیمت های مختلفی انجام می شود. قالب های اختصاصی کمک می کنند تا بتوان استفاده های بسیار بیشتری را از یک سایت داشت. بدین ترتیب سفارش قالب اختصاصی در سال های اخیر با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

بهینه سازی یا سئو سایت

هزینه طراحی سایت داینامیک ممکن است نسبت به سایت های استاتیک کمی بیشتر باشد، اما با توجه به اینکه با استفاده از پنل مدیریتی می توان بهینه سازی سایت را به راحتی و به صورت کاملا پیوسته انجام داد، طراحی سایت های مختلف اغلب به صورت داینامیک انجام می شود. هزینه طراحی سایت داینامیک ممکن است در ابتدا بر روی هزینه های مربوط به راه اندازی سایت تاثیر گذاشته و آن را افزایش دهد، اما با بهینه سازی سایت و رسیدن به رتبه های نخست گوگل می توان میزان فروش یک سایت اینترنتی را تا حد زیادی افزایش داد.

بهینه سازی سایت یا سئو سایت کمک می کند تا بتوان به راحتی امتیاز سایت در شبکه های اجتماعی را افزایش داد. افزایش اعتبار سایت در موتورهایی مانند گوگل باعث می شود تا کاربر پس از سرچ کلمه کلیدی مرتبط، سایت شما را در صفحه نخست گوگل مشاهده کند. این موضوع باعث می شود تا بازدیدکنندگان سایت بیشتر شوند. افزایش بازدید کنندگان سایت باعث می شود تا مشتریان هدف نیز افزایش یابد. این افزایش مشتری باعث می شود تا بتوان از طریق سایت اینترنتی به درآمد بسیار بیشتری دست یافت.

 

بهینه سازی سایت

هزینه طراحی سایت حرفه ای

هزینه طراحی سایت حرفه ای معمولا بیشتر از سایت های معمولی می باشد. سایت های حرفه ای معمولا کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به سایت های معمولی دارند، بدین ترتیب هزینه طراحی سایت حرفه ای بیشتر می باشد. معمولا شرکت های طراحی سایت معتبر توانایی طراحی سایت حرفه ای و با کیفیت را دارند. سایت های حرفه ای معمولا به صورت اختصاصی کد نویسی می شوند. بدین ترتیب برای طراحی این نوع از سایت ها نیاز به cms رایگان نمی باشد. زیرا این نوع از cms قابلیت های بسیار کمتری دارند و این موضوع باعث می شود رضایت کاربران از سایت کمتر بشود.

هزینه طراحی سایت حرفه ای با این وجود که بالاتر می باشد، اما به خاطر قابلیت های بالای سایت و افزایش بازدید کنندگان در مدت زمان بسیار محدودی جبران می شود. بدین ترتیب افرادی که هزینه طراحی سایت حرفه ای را پرداخت می کنند، در ادامه از این کار رضایت داشته و هرگز از صرف چنین هزینه هایی پشیمان نخواهند شد. با توجه به این توضیحات اغلب افراد بدون در نظر گرفتن هزینه طراحی سایت حرفه ای، سفارش خود برای سایت کاملا حرفه اتی را ثبت می کنند.

 

هزینه طراحی سایت حرفه ای

برآورد هزینه طراحی سایت

معمولا برآورد هزینه طراحی سایت یکی از مراحل بسیار مهم طراحی سایت به شمار می رود. برآورد هزینه طراحی سایت داینامیک ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشد. برآورد هزینه طراحی سایت های مختلف اگر به درستی انجام شود، کمک می کند تا بتوان در کمترین زمان ممکن سایت طراحی شده را دریافت نمود. برآورد هزینه طراحی سایت داینامیک ممکن است در زمان طولانی تری نسبت به برآورد هزینه طراحی سایت استاتیک انجام شود. زیرا سایت های داینامیک نیاز به انجام کارهای بسیار بیشتر و پیچیده تری دارد. بدین ترتیب بهتر است بر اساس نیاز، نوع سایت انتخاب شود.

در برآورد هزینه طراحی سایت می بایست توجه بسیار ویژه ای به مراحل مختلف طراحی سایت بشود. چنانچه سایت مد نظر به صورت چند زبانه، داینامیک، قالب اختصاصی و... طراحی شود، هزینه طراحی سایت را افزایش می دهد. برآورد هزینه طراحی سایت کاری حرفه ای و قابل تامل می باشد. زیرا به راحتی می توان قیمت واقعی یک سایت را به دست آورد. سایت های اینترنتی معمولا نیاز به هزینه هایی مانند خرید هاست و دامنه دارند. این نوع از هزینه ها ممکن است در برآورد هزینه طراحی سایت مورد توجه قرار نگیرند. این در حالی است که بر عکس هزینه های مربوط به راه اندازی سایت بسیار زیاد می باشد. بدین ترتیب برآورد هزینه طراحی سایت های مختلف قابل مهم و ضروری می باشد.