عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

معرفی برخی از قابلیت های تاثیر گذار بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

 

توضیحاتی در مورد هزینه طراحی سایت داینامیک

هزینه طراحی سایت داینامیک موضوعی است که در حال حاضر بسیار داغ می باشد، زیرا بسیاری از سایت های اینترنتی در حال حاضر به صورت داینامیک طراحی می شوند. البته برخی از سایت ها نیز به صورت استاتیک طراحی می شوند که دارای معایبی نسبت به سایت های داینامیک می باشند. هزینه طراحی سایت داینامیک بیشتر از هر چیزی به امکانات آن بستگی دارد، یعنی طبق دستور مالک سایت هر چه آپشن های سایت افزایش یابند، هزینه طراحی سایت داینامیک نیز افزایش می یابد.

هزینه طراحی سایت داینامیک را معمولا خود مالک سایت می تواند تعیین کند. زیرا طبق دستور مالک سایت می توان یک قابلیت را برای سایت های داینامیک در نظر گرفته و یا از آن صرف نظر کرد. صرف نظر از برخی قابلیت های سایت های داینامیک می تواند گرچه هزینه طراحی سایت داینامیک را کاهش می دهد، اما ممکن است به کیفیت سایت نیز لطمه ای وارد شود. بدین ترتیب بهتر است هزینه طراحی سایت داینامیک به کیفیت آنها ارجحیت پیدا نکند. زیرا این موضوع ممکن است باعث اختلال در استفاده بهینه از سایت های داینامیک بشود.

 

آشنایی با برخی از قابلیت های تاثیر گذار بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

 کنترل پنل مدیریت صفحات و محتوای وب سایت داینامیک

یکی از قابلیت های اصلی که می تواند بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک تاثیر گذار باشد، کنترل پنل مدیریت صفحات و محتوای وب سایت داینامیک می باشد. پنل مدیریت صفحات و محتوای وب را content management system یا CMS نیز می نامند. مدیریت صفحات و محتوای وب را می توان از طریق CMS رایگان و آماده و یا از طریق CMS اختصاصی انجام داد.

یکی از راه های کم کردن هزینه طراحی سایت داینامیک، استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده می باشد. از جمله سیستم های مدیریت محتوای آماده می توان به جوملا و وردپرس اشاره کرد. با وجود برخی از محدودیت ها و مشکلاتی که CMS رایگان دارد، باز هم برای افرادی که اهمیت زیادی به هزینه طراحی سایت داینامیک می دهند، گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل می باشند. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده می توان همه کارهای مربوط به مدیریت صفحات و محتوای وب سایت را با کیفیت مناسب و قابل قبولی انجام داد. هر چند کیفیت سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی به مراتب بالاتر از این نوع CMS ها می باشد.

 

کنترل پنل مدیریت صفحات و محتوای وب سایت داینامیک

امکان ایجاد منو و زیر منو و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

یکی دیگر از قابلیت هایی که می توان به سایت های داینامیک اضافه کرد، امکان ایجاد منو و زیر منو می باشد. معمولا منو و زیر منوها به صورت آبشاری ایجاد می شوند تا برای کاربران جذابیت بسیار بیشتری را به دنبال داشته باشد. منو و زیر منو برای مرتب کردن محتوای سایت ها و راهنمایی بهتر کاربران ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارند. از این رو معمولا حتی سایت هایی که زیاد پیشرفته و تخصصی نیز طراحی نمی شوند نیز از این قابلیت برخوردار می باشند.

هزینه طراحی سایت داینامیک معمولا بر اساس امکانات تعیین می شود. ایجاد منو و زیر منو نیز یکی از امکاناتی به شمار می رود که برای سایت های داینامیک تعریف می شود. بدین ترتیب امکان ایجاد منو و زیر منو می تواند باعث کاهش و یا افزایش هزینه طراحی سایت داینامیک بشود. معمولا چنانچه مالک سایت بخواهد سایتی با ظاهر ساده تر داشته باشد، می تواند در کاهش هزینه های مربوط به طراحی سایت داینامیک تاثیر گذار باشد. برعکس این موضوع نیز وجود دارد، یعنی زمانی که امکانات بسیار زیاد و تخصصی برای یک سایت مورد نیاز باشد، هزینه طراحی سایت داینامیک از حالت نرمال افزایش پیدا می کند.

 

امکان ایجاد منو و زیر منو

تعداد زبان وب سایت و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیراتی بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک داشته باشد، تعداد زبان وبسایت می باشد. برخی از سایت ها تنها به یک زبان برای کاربران منتشر می شوند. برخی دیگر نیز دو یا سه زبانه می باشند. قطعا افرادی که می خواهند در سایت خود یک فعالیت تجاری در بازار های جهانی داشته باشند، نیاز به انتشار محتوا با زبان های مختلف دارند.

معمولا هزینه طراحی سایت داینامیک با دو زبان بیشتر از هزینه طراحی سایت داینامیک با یک زبان می باشد. همچنین هزینه طراحی سایت داینامیک با سه زبان مختلف بیشتر از هزینه طراحی سایت داینامیک با دو زبان می باشد. زبان های یک سایت ممکن است فارسی و همچنین زبان هایی از جمله انگلیسی، عربی و یا روسی باشند. طراحی سایت با زبان های متعدد کمک می کند تا بتوان در صادرات و واردات موفق تر عمل نمود. بدین ترتیب با پرداخت هزینه های بالاتر برای طراحی سایت داینامیک با زبان های متعدد، می توان درآمد مربوط به یک سایت را نیز افزایش داد.

 

تعداد زبان وب سایت

مدیریت فایل ها و تاثیر آن در هزینه طراحی سایت داینامیک

معمولا در سایت های اینترنتی فایل های بسیار متعدد و گوناگونی می باشد. معمولا برای اینکه بتوان مدیریت سایت را به راحتی انجام داد، باید بتوان از مدیریت فایل پیشرفته در سایت نیز استفاده کرد. معمولا برای سایت های معمولی و غیر حرفه ای نیاز به مدیریت فایل نمی باشد. اما سایت هایی که کمی تخصصی تر می باشند، باید از این قابلیت پشتیبانی کنند. اضافه کردن مدیریت فایل به سایت های اینترنتی می تواند بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک تاثیر گذار باشد.

برخی از فایل ها ممکن است ویدیویی باشند و بعضی از آنها تصویری، هر کدام از آنها باید به طور دقیق مدیریت شوند تا بتوان آنها را در مواقع مورد نیاز به راحتی پیدا کرده و از آنها استفاده نمود. همچنین ممکن است برخی از فایل ها صوتی باشند که در بعضی از صفحات سایت مورد نیاز می باشند. بدین ترتیب با استفاده از مدیریت فایل ها می توان همه این فایل ها را به صورت طبقه بندی شده نگهداری کرده تا در مواقع نیاز بتوان به راحتی آنها را پیدا نمود.

فروشگاه الکترونیکی پیشرفته و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

یکی از قابلیت هایی که می توان به سایت های داینامیک اضافه کرد، فروشگاه الکترونیکی پیشرفته می باشد. معمولا سایت های فروشگاهی در سال های اخیر با استقبال بسیار گسترده ای نسبت به قبل مواجه شده اند. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی نسبت به راه اندازی سایت های فروشگاهی اقدام نمایند. هزینه طراحی سایت داینامیک با اضافه شدن فروشگاه الکترونیکی پیشرفته افزایش می یابد. اما قابلیت هایی که فروشگاه الکترونیکی پیشرفته به سایت می افزاید را نیز نباید نادیده گرفت.

از جمله امکانات فروشگاه الکترونیکی پیشرفته که بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک تاثیر گذار بوده می توان به  قابلیت ارسال دیدگاه و نظرات کاربران درباره محصولات، امکان خرید همزمان چند محصول، امکان طبقه بندی محصولات بر اساس برند، نمایش وضعیت کالا (موجود ، نا موجود و یا بزودی موجود خواهد شد)، قابلیت افزودن، ویرایش و حذف تعداد نامحدود دسته بندی برای کالا ها، مدیریت محتوا (افزودن، ویرایش و حذف صفحات داخلی)، تعریف روش های حمل کالا با هزینه های مختلف با توجه به نوع روش ارسال، بدون نیاز به برنامه نویسی (ورود اطلاعات از طریق بخش مدیریت سایت)، مرتب سازی نمایش دسته و زیر دسته های محصولات، کنترل مقدار موجود در انبار، ارسال ایمیل به مشتری پس از هر خرید، پیگیری وضعیت سفارش توسط کاربر و... اشاره کرد. فروشگاه الکترونیکی پیشرفته می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک داشته باشد.

 

فروشگاه الکترونیکی پیشرفته

انتخاب یک قالب ظاهری وب سایت و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

یکی از لازمه های طراحی سایت انتخاب یک قالب ظاهری می باشد. معمولا همه جنبه های ظاهری که در یک سایت اینترنتی قابل مشاهده می باشند، مربوط به قالب وب سایت می باشند. بدین ترتیب انتخاب قالب مناسب می تواند بر روی ظاهر یک سایت و هزینه طراحی سایت داینامیک تاثیر بسزایی داشته باشد. مناسب سازی ظاهر یک سایت می تواند بر افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت تاثیر گذار باشد.

افزایش تعداد بازدید کنندگان یک سایت می تواند به افزایش درآمد آن سایت مربوط باشد. بدین ترتیب افرادی که می خواهند درآمد بیشتری از سایت طراحی شده داشته باشند، می توانند قالب مناسب تری را انتخاب نمایند. قالب های اختصاصی معمولا می توانند کیفیت بالاتری نسبت به قالب های آماده داشته باشند. زیرا قالب های اختصاصی معمولا طبق نظر و سلیقه مالک سایت طراحی می شود. البته قالب های اختصاصی باعث افزایش هزینه طراحی سایت داینامیک می شوند. بدین ترتیب برای این که بتوان هزینه طراحی سایت داینامیک را تا حدودی کاهش داد، می توان از قالب های آماده استفاده نمود.

 

قالب ظاهری وب سایت

فرم ثبت نام و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

برخی از سایت ها ممکن است نیاز به یک فرم ثبت نام داشته باشند. هزینه طراحی سایت داینامیک معمولا برای سایت هایی که نیاز به فرم ثبت نام دارند، بیشتر می باشد. فرم ثبت نام را می توان با توجه به سلیقه مالک سایت طراحی نمود. اضافه کردن و یا حذف بخش هایی از فرم ثبت نام امکان پذیر می باشد. معمولا افرادی که قصد طراحی سایت دارند، تمایل دارند تا فرم ثبت نام نیز بر روی سایت قرار بگیرد.

یکی از مزایای اصلی فرم ثبت نام جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از جامعه هدف و یا مشتریان یک کسب و کار می باشد. معمولا در این فرم ثبت نام می توان اطلاعات فردی، اطلاعات تماس و هر گونه اطلاعاتی از بازدید کننده که مورد نیاز بوده را به دست آورد. اطلاعات ثبت شده در فرم ثبت نام به صورت محرمانه در اختیار مالک یا مدیر سایت قرار می گیرند. بدین ترتیب اطلاعاتی که در فرم ثبت نام وارد می شوند، برای عموم بازدید کنندگان یک سایت قابل مشاهده نمی باشند. این موضوع باعث شده تا افراد بیشتری از فرم ثبت نام موجود بر روی سایت های اینترنتی استفاده نمایند.

 

فرم ثبت نام

ریسپانسیو بودن و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

در سال های اخیر ریسپانسیو بودن تبدیل به یکی از قابلیت های بسیار ضروری برای سایت های اینترنتی شده است. زیرا معمولا موتورهای جستجو از جمله گوگل ارزش و اهمیت بسیار زیادی برای سایت های ریسپانسیو قائل بوده و امتیاز بسیار بالایی برای آنها در نظر می گیرند. ریسپانسیو بودن به قابلیت نمایش سایت بر روی دیوایس های مختلف با ابعاد گوناگون می باشد. بدین ترتیب بهتر است بدون توجه به هزینه طراحی سایت داینامیک، سایت را به قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا مجهز نمود.

ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که سایت های معمولی یا غیر ریسپانسیو فقط بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ قابل مشاهده می باشند. پاسخ این سوال منفی است زیرا سایت های غیر ریسپانسیو نیز بر روی تبلت و موبایل قابل مشاهده می باشند. این در حالی است که برای دیدن قسمت های مختلف سایت ممکن است نیاز به زوم کردن و یا طی کردن اسکرول به بخش های مختلف سایت باشد. سایت های ریسپانسیو به صورت کامل بر روی هر نوع دستگاهی با هر ابعاد و اندازه ای قابل مشاهده می باشند. بدین ترتیب با توجه به گسترش استفاده از موبایل در سال های اخیر، گوگل همه سایت ها را ملزم به استفاده از قابلیت ریسپانسیو کرده است. بدین ترتیب بدون توجه به هزینه طراحی سایت داینامیک، می توان قابلیت ریسپانسیو بودن را به سایت اضافه نمود.

 

سایت ریسپانسیو

سئو و بهینه سازی سایت و تاثیر آن بر روی هزینه طراحی سایت داینامیک

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از پارامتر های بسیار مهم در طراحی سایت می باشد. معمولا هزینه طراحی سایت داینامیک به صورت بهینه سازی شده افزایش می یابد اما این افزایش هزینه طراحی سایت داینامیک در طولانی مدت می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. سئو یا بهینه سازی سایت می تواند از همان لحظات ابتدایی طراحی سایت تا سال ها پس از طراحی سایت ادامه داشته باشد.

معمولا تولید و درج محتوا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می تواند یکی از روش های سئو یا بهینه سازی سایت پس از طراحی باشد. این کار سال ها ادامه داشته و این کار می تواند توسط مالک سایت نیز انجام شود. البته زمانی مالک سایت می تواند تولید و درج محتوا را انجام بدهد که از یک سیستم مدیریت محتوا بر روی سایت استفاده شده باشد و سایت به صورت داینامیک طراحی شده باشد. بدین ترتیب پرداخت هزینه طراحی سایت داینامیک می تواند باعث ارتقاء رتبه سایت در ادامه مسیر باشد.

 

سئو یا بهینه سازی سایت