عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

معرفی برخی از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

 

توضیحاتی در مورد طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از خدماتی است که شرکت های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در اینترنت داشته، در نظر گرفته اند. طراحی فروشگاه اینترنتی از طراحی سایت های غیر فروشگاهی کمی دشوار تر می باشد. زیرا امکاناتی که سایت های فروشگاهی نیاز دارند، بسیار بیشتر از سایر سایت ها می باشد. جهت فروش هر محصولی نیاز به یک فروشگاه می باشد که در فضای اینترنت طراحی فروشگاه اینترنتی توانسته است بسیاری از مشکلات خرید و فروش آنلاین را برطرف کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی را اگر افراد متخصص و کار بلد انجام بدهند، باعث می شود تا کاربران از سایت های فروشگاهی رضایت بسیار بالایی داشته باشند. معمولا با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می توان یک کسب و کار پر سود را راه اندازی نمود. زیرا در حال حاضر اغلب افراد وقت زیادی را در اینترنت سپری می کنند و قاعدتا برای پیدا کردن مشتری باید جایی رفت که حضور داشته باشد. بدین ترتیب با طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای می توان میزان سود خود از یک کسب و کار را تا بی نهایت افزایش داد. زیرا کسب و کار های اینترنتی بسیاری از محدودیت هایی که کسب و کار های سنتی داشته را ندارند.

 

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

فعالیت 24 ساعته

یکی از مزایای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی امکان فعالیت 24 ساعته می باشد. قطعا همه فروشگاه هایی که در سطح شهر موجود می باشند، در یک بازه زمانی خاص فعالیت دارند، زیرا مشتریان در ساعات خاصی از شبانه روز از خانه جهت خرید خارج می شوند. در حالی که امکان دسترسی به اینترنت در طول روز مهیا می باشد. بدین ترتیب افرادی که قصد خرید محصولی را داشته باشند، می توانند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز سفارش خود را ثبت کنند.

 

دسترسی 24 ساعته

دسترسی آسان

یکی دیگر از مزایای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی راحتی دسترسی مشتریان می باشد. معمولا برای خرید هر محصولی باید چند ساعت از بهترین اوقات شبانه روز را صرف کرده تا بتوان خود را به بازار رسانده و خرید خود را انجام داد. با توجه به شاغل بودن افراد و گاهی دو شغله بودن آنها، شاید صرف زمان برای خرید یک محصول منطقی به نظر رسد. این در حالی است که با طراحی فروشگاه اینترنتی، کاربران می توانند از محل کار و یا از منزل خود اقدام به خرید یک محصول کنند. بدین ترتیب طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده بسیار مفید باشد.

 

دسترسی آسان

کاهش هزینه ها

یکی دیگر از مزایای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی، کاهش هزینه ها برای مشتریان می باشد. قطعا افرادی که قصد خرید دارند، می بایست مقداری هزینه بابت کرایه ماشین و یا هزینه های استهلاک خودروی شخصی انجام بدهند. این هزینه ها شاید در ابتدا به چشم نیایند، اما زمانی که چندین بار در طول یک ماه این هزینه ها انجام بشوند، با یک حساب و کتاب ساده می توان متوجه آنها شد. طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند تا هر فردی که قصد خرید محصولی را داشته باشد، بتواند بدون صرف هزینه اضافی، محصول خود را تهیه نماید. بدین ترتیب طراحی فروشگاه اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی بسیار مفید می باشد.

مشاهده و مقایسه محصولات متنوع

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی امکان مشاهده محصولات متنوع می باشد. معمولا با ورود به یک فروشگاه در سطح شهر می توان مقدار کمی از اجناس مورد نظر را مشاهده کرد، به همین خاطر گاهی برای یک خرید ساده نیاز به جستجو در فروشگاه های بسیاری در سطح شهر می باشد. این کار می تواند وقت و انرژی بسیار زیادی را از افراد هدر بدهد. طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند تا هر فردی با ورد به سایت فروشگاهی مد نظر بتواند همه محصولاتی که مورد نیاز بوده را مشاهده کند. با مقایسه آنها می تواند به راحتی یک خرید با کیفیت و بدون دغدغه را انجام بدهد. بدین ترتیب طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

 

مشاهده و مقایسه محصولات مختلف

کاهش هزینه های بازاریابی

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی، کاهش هزینه های بازاریابی میباشند. معمولا برای اینکه یک فروشگاه در شهر بتواند به صوت محدود بازاریابی از طریق بیلبورد، تراکت، بنر و... را انجام بدهد، نیاز به صرف هزینه های بسیار زیادی می باشد. اما با طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و سئو سازی آن به صورت اصولی، می توان در صفحه نخست موتور های جستجو از جمله گوگل قرار گرفت. با توجه به استقبال روز افزون از گوگل برای پیدا کردن محصولات مختلف، سایت های فروشگاهی موفق می توانند روزانه توسط مشتریان بی شماری مورد بازدید قرار بگیرند. بدین ترتیب طراحی سایت فروشگاهی می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش درآمد تاثیر گذار باشد.

نداشتن محدودیت جغرافیایی

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی، عدم محدودیت های جغرافیایی می باشد. معمولا فروشگاه هایی که در شهر تهران قرار دارند، برای افرادی که در سایر شهر ها قرار داشته قابل دسترس نمی باشند مگر اینکه هزینه های زیادی صرف شود. این در حالی است که با طراحی فروشگاه اینترنتی می توان کمک کرد تا هر فردی از هر نقطه جغرافیایی که دسترسی به اینترنت داشته باشد، بتواند از محصولات فروشگاه اینترنتی خریداری کند.

 

عدم محدودیت جغرافیایی

حذف دلال

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی حذف واسطه یا دلال از معاملات می باشد. بدین ترتیب مشتری می تواند محصول مورد نظر را تولید کننده و یا وارد کننده به صورت مستقیم خریداری کند. این موضوع می تواند در کاهش هزینه ها برای مشتری نیز تاثیر گذار باشد. زیرا اضافه شدن هر واسطه، باعث افزایش چند درصدی قیمت یک محصول می شود. بدین ترتیب قطعا حذف واسطه ها در کاهش قیمت محصولات مختلف تاثیر گذار می باشد. طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می شود تا بتوان یک محصول را با کمترین قیمت ممکن و به راحت ترین شکل ممکن خریداری کرد.

 

حذف واسطه ها

ورود به بازار های جهانی

امکان فروش بین المللی یا صادرات از دیگر مزیت های طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. معمولا با وارد کردن محصولات مختلف داخل سایت و سئو سازی سایت، هر فردی در هر کشوری که این محصولات را سرچ کند، در صورتی که امتیاز سایت برای آن محصول از نظر سئو بالا باشد، می تواند آن را در صفحه نخست گوگل مشاهده کند. این موضوع کمک می کند تا افرادی که از خارج کشور به دنبال چنین محصولاتی می باشند نیز بتوانند آن را مشاهده کنند و در صورت نیاز نسبت به سفارش محصول اقدام نمایند.

 

ورود به عرصه صادرات

افزایش اطلاعات مشتریان از طریق تولید محتوا

افزایش اطلاعات مشتریان در مورد محصول می تواند یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار برود. معمولا برای هر محصولی که در فروشگاه اینترنتی قرار می گیرد، می توان مطالب بسیار زیادی را منتشر کرد. این مطالب می توانند جهت معرفی، تبلیغات، آموزش و... باشد. مشتریان می توانند از این اطلاعات استفاده کنند و اطلاعات خود را در مورد محصول مورد نظر افزایش دهند. این در حالی است که فروشگاه های موجود در سطح شهر معمولا دارای یک یا چند فروشنده با اطلاعات محدود بوده و گاهی نیز به دلایل مختلف از پاسخ گویی به سوالات مشتریان امتناع می کنند. بدین ترتیب طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند باعث افزایش آگاهی و اطلاعات مشتریان در مورد محصولات مختلف بشود.

 

افزایش اطلاعات مشتریان

جلوگیری از سرقت کالاها

عدم سرقت کالا نیز یکی از ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار می رود که جهت رفاه حال مالک سایت بسیار مفید و سودمند می باشد. قطعا فروشگاه های مختلفی را دیده اید که به خاطر جلوگیری از دزدیدن محصولات از دزدگیر و گیت های فوشگاهی مخصوص استفاده می کنند. طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند تا بتوان به راحتی از دزدیده شدن محصولات جلوگیری کرد. با توجه به افزایش قیمت کالاهای مختلف، طراحی فروشگاه اینترنتی می توان گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل به نظر برسد.

دسته بندی محصولات در سایت

دسته بندی و مرتب سازی محصولات مختلف می تواند یکی دیگر از قابلیت های طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار برود. معمولا با طراحی فروشگاه اینترنتی می توان بسیاری از محدودیت های شبکه های اجتماعی از جمله عدم امکان دسته بندی محصولات را برطرف کرد. دسته بندی کمک می کند تا محصولات مرتبط با هم در یک دسته قرار گرفته و مشتری بتواند راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشد. با توجه به زیاد بودن محصولات فروشگاه های اینترنتی، دسته بندی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. طراحی سایت فروشگاهی کمک می کند تا بدون اتلاف وقت بتوان محصول مورد نظر را پیدا کرد.

 

دسته بندی محصولات

نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری واقعی

نرخ تبدیل بالای بازدید کنندگان به مشتری نیز از دیگر مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار می رود. معمولا شبکه های اجتماعی مکانی برای تفریح به شمار می روند و اغلب افراد ممکن است جهت سرگرمی به صفحه مجازی یک کسب و کار بروند. این در حالی است که اغلب مراجعه کنندگان به سایت های فروشگاهی به دنبال محصول خاصی جهت خرید می باشند. بدین ترتیب در صورت مشاهده آن محصول، اقدام به خرید می کنند. این موضوع باعث شده تا نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در فروشگاه اینترنتی بیشتر باشد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند کمک کند تا میزان فروش افزایش چشمگیری داشته باشد.

نقد بودن معاملات

نقد بودن معاملات در فروشگاه های اینترنتی نیز می تواند یکی از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی برای مالک این نوع از سایت ها به شمار برود. شاید تا به حال با مشکلات بسیار عمده ای که در معاملات نسیه به وجود آمده، مواجه شده باشید. با طراحی سایت فروشگاهی این امکان به وجود می آید که بتوان همه معاملات را به صورت نقدی انجام داد. البته در صورت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید جهت اعتماد سازی مشتریان نیز اقدامات لازم صورت بگیرد. زیرا تا اعتماد مشتری جلب نشود، تمایل به معامله از طریق اینترنت پیدا نمی کند.

 

نقد بودن معاملات

پتانسیل بالای رشد فروشگاه های اینترنتی

از دیگر مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی می توان به پتانسیل رشد فروشگاه اینترنتی اشاره کرد. معمولا فروشگاه های اینترنتی با هیچ گونه محدودیت خاصی مواجه نمی باشند. بدین ترتیب با طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می توان انواع و اقسام محصولات را جهت فروش عرضه کرد. این ویژگی باعث می شود تا یک فرد بتواند پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی، به درآمد بسیار بالایی از فروشگاه اینترنتی برسد. بدین ترتیب طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای راه اندازی کسب و کار پر سود باشد.

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

یکی از مزایای ساخت سایت فروشگاهی رایگان امکان تجربه راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون صرف هزینه های بسیار زیاد می باشد. بدین ترتیب افرادی که قصد دارند با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را داشته باشند، می توانند از خدمات ساخت سایت فروشگاهی رایگان استفاده کنند. ساخت سایت فروشگاهی رایگان می تواند همه امکانات یک سایت حرفه یا را در اختیار کاربر قرار بدهد تا بتواند قبل از صرف هزینه های بالا، مدیریت فروشگاه اینترنتی را تجربه نماید. ساخت سایت فروشگاهی رایگان می تواند برای افرادی که تازه کار می باشند، گزینه ای بسیار مناسب و کاربردی باشد. زیرا این افراد نیاز دارند تا ابتدا به صورت آزمایشی یک سایت فروشگاهی را اداره نموده و در صورت رضایت کامل و بررسی توانایی های خود، به فعالیت در این زمینه ادامه بدهند.

تاثیر سئو بر روی طراحی فروشگاه اینترنتی 

یکی از نکاتی که در طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد، سئو سایت می باشد. معمولا سایت های فروشگاهی نیاز به سئوی بسیار قوی و قدرتمند دارند. در صورتی که سئو سایت فروشگاهی قوی باشد، با سرچ کردن محصولاتی که در سایت فروشگاهی بارگذاری شده اند، سایت مورد نظر در صفحه نخست گوگل نمایش داده می شود. در این شرایط معمولا تعداد افرادی که از فروشگاه اینترنتی بازدید می کنند افزایش می یابد. با افزایش یافتن تعداد بازدید کنندگان، میزان فروش یک سایت فروشگاهی نیز بیشتر می شود.

در هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی باید به سئو و بهینه سازی سایت توجه بسیار زیادی بشود. زیرا پایه ریزی سئو سایت در هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی انجام می شود و سایر فعالیت های مربوط به سئو جهت تکمیل آن انجام می شوند. طراحی فروشگاه اینترنتی اگر به صورت سئو و بهینه سازی شده انجام نشود، نمی توان آن سایت را به رتبه های برتر موتور های جستجو رساند. بدین ترتیب در هنگامی که طراحی سایت فروشگاهی انجام می شود، طراح سایت باید توجه ویژه ای بر روی سئو سایت داشته باشد.

بهینه سازی سایت می تواند یکی از کارهایی به شمار برود که ارزش و اهمیت یک سایت را افزایش می دهد. بدین ترتیب بهتر است که از همان ابتدای طراحی فروشگاه اینترنتی به سئو سایت توجه ویژه ای بشود. طراحی فروشگاه اینترنتی بدون سئو سازی مناسب می تواند باعث ضرر و زیان های زیادی بشود. زیرا سایت هایی که بهینه نباشند، امتیاز بالایی ندارند و این موضوع باعث می شود تا در رتبه های بسیار پایین قرار بگیرند. قطعا سایت های با امتیاز کم که در صفحات نخست گوگل قرار ندارند، بازدید بسیار کمی دارند و فاقد ارزش و اعتبار می باشند.