عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

آشنایی با عوامل تاثیر گذار در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

 

توضیحاتی در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش هایی است که می توان جهت راه اندازی یک کسب و کار آنلاین از آن استفاده کرد. با استفاده از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این امکان فراهم می شود که یک محصول الی بی نهایت محصول را به راحتی بر روی سایت فروشگاهی بارگذاری کرده و پس از پیدا کردن مشتری، اقدام به فروش آنها کرد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند سود دهی شرکت های تولیدی را نیز چندین برابر بکند.

بدین ترتیب می توان به این نتیجه رسید که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند برای اقشار مختلفی از جامعه کاربرد داشته باشد. با استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می توان بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به فروش محصولات مختلف کرد. این موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی در سال های اخیر به دنبال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و استفاده از مزایای آن باشند. اینکه سایت های فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا بتوان از آنها بیشترین بهره را برد، ممکن است برای برخی از افراد مفهوم واضح و روشنی نداشته باشد. بدین ترتیب در این مطلب برخی از ویژگی ها و امکانات مورد نیاز برای هر چه حرفه ای تر شدن سایت های فروشگاهی آشنا می شویم.

 

اهمیت سئوی قدرتمند در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

سئو یا بهینه سازی یکی از مسائلی است که برای همه سایت ها مهم و مورد نیاز می باشد، اما در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بیشتر به چشم می آید. با توجه به اینکه هدف از طراحی فروشگاه اینترنتی کسب درآمد می باشد، لذا نیاز است تا این نوع از سایت ها از نظر موتور های جستجو دارای امتیاز بسیار بالایی باشند. زیرا در صورتی که امتیاز این سایت ها مناسب نباشد، نمی توان در صفحه اول گوگل آنها را مشاهده کرد.

گوگل را می توان مهمترین و بزرگ ترین موتور جستجو در دنیا دانست. به همین خاطر سازگاری سایت با الگوریتم های گوگل باعث می شود تا امتیاز بیشتری دریافت کرده و این امتیاز بالا باعث می شود تا گوگل در جستجو های مرتبط، جایگاه بهتری را برای سایت مذکور در نظر بگیرد. بدین ترتیب در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شخص طراح سایت باید همه قواعد مربوط به سئو را رعایت کند. این کار باعث می شود تا یک سایت فروشگاهی را بتوان روزانه به افراد بسیار زیادی نشان داد. بدین ترتیب در طول شبانه روز افراد بسیار زیادی از سایت فروشگاهی بازدید می کنند. معمولا افرادی که به دنبال خرید محصولی می باشند، محصولات مختلف را سرچ می کنند. بدین ترتیب میزان فروش افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

 

سئو سایت

  تکنولوژی به روز در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

معمولا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی یکی از مواردی است که روزانه با تغییر و تحولاتی روبرو می شود. از این رو نیاز است تا در هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی به نکات و قابلیت های به روز تکنولوژی در این باره توجه خاصی داشت. با رعایت این نکات می توان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را به نحوی انجام داد که همه افراد مراجعه کننده به سایت لذت کافی را برده و مشتریان نیز ترغیب شوند که محصول مورد نظر خود را از این سایت تهیه کنند. زیرا مدرن و به روز بودن یکی از ملاک های مشتریان برای خرید اینترنتی می باشد.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی می تواند یکی از مواردی باشد که مربوط به مدرن بودن و به روز بودن تکنولوژی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی می توان مدیریت سایت را طبق سلیقه مالک طراحی کرد. این کار باعث می شود تا مالک یا مدیر سایت بتواند راحت تر سایت فروشگاهی را مدیریت کند.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی به روز

طراحی زیبا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از ملاک های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، زیبا بودن طراحی بخش های مختلف سایت می باشد. هر چه بتوان بر روی زیبا سازی سایت فروشگاهی کار بیشتری انجام داد، قطعا طراحی سایت فروشگاهی را با موفقیت بیشتری انجام داده ایم. زیرا با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی که زیبایی خاصی نداشته، نمی توان مشتریان را ترغیب به خرید محصول مورد نظر خود از این سایت فروشگاهی کرد. بدین ترتیب در طراحی سایت فروشگاهی باید زیبا سازی سر لوحه کار قرار بگیرد.

یکی از مواردی که می توان زیبایی سایت را چندین برابر کرد، طراحی قالب سایت می باشد. قالب سایت را هر چه حرفه ای تر و زیبا تر طراحی کنیم، قطعا بر روی زیبا سازی سایت نیز تاثیر گذار می باشد. یکی دیگر از مواردی که می تواند بر روی زیبا سازی سایت های فروشگاهی تاثیر گذار باشد، امکان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به نحوی می باشد که بتوان متن های ثابت سایت را ویرایش کرد. با رعایت این نکات می توان جلوه های بصری سایت را تا حدود بسیار زیادی ارتقاء داد.

 

طراحی سایت فروشگاهی زیبا

اهمیت سرعت بارگذاری بالا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از ملاک هایی که می تواند نشان دهنده طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای باشد، سرعت بارگذاری بالای سایت می باشد. هر چه یک سایت سریع تر بارگذاری شود، قطعا بازدید کننده کمتر معطل خواهد شد. اتلاف وقت جهت بارگذاری سایت می تواند باعث دلسردی کاربران شده و این موضوع می تواند تاثیر منفی در میزان فروش یک سایت اینترنتی داشته باشد. بدین ترتیب در طراحی سایت فروشگاهی و حتی پس از طراحی و طی سالیان متمادی باید سرعت سایت بررسی شده تا بتوان آن را در بهترین حالت ممکن نگه داشت.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اگر طوری انجام شود که سرعت بارگذاری سایت بالا باشد، تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت نیز دارد. زیرا جریمه های سنگینی از طرف گوگل برای سایت هایی که سرعت بارگذاری پایین دارند، در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب شرکت های طراحی سایت در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تلاش خود را انجام می دهند تا این سایت ها از بالاترین سرعت ممکن برخوردار شوند. افزایش سرعت بارگذاری سایت باعث می شود تا یک سایت فروشگاهی بتواند موفق تر عمل کند. زیرا سئو سازی سایت بهتر شده و در نتیجه میزان مشتریان سایت افزایش می یابند. بدین ترتیب طراحی فروشگاه اینترنتی با سرعت بارگذاری بالا، یکی از نشانه های حرفه ای بودن در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد. باندل کردن فایل های CSS و JS و همچنین فشرده سازی تصاویر موجود در سایت به صورت اتوماتیک از جمله روش های افزایش سرعت بارگذاری سایت می باشند.

 

سرعت سایت فروشگاهی

اهمیت کاربرد پذیری در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از ملاک هایی که می توان تشخیص داد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای انجام شده یا نه، کاربرد پذیری آن می باشد. کاربرد پذیری شاخه های بسیار مختلف و متنوعی دارد که هر کدام از آنها می تواند مزایای مربوط به خودش را داشته باشد. یکی از کارهایی که می تواند مربوط به کاربرد پذیری سایت فروشگاهی باشد، امکان نمایش کالاهای مشابه در صفحه اختصاصی هر محصول می باشد. شاید تا به حال در سایت های فروشگاهی به این موضوع برخورد کرده باشد.

مقایسه محصولات و لیست علاقه مندی ها از دیگر امکاناتی به شمار می روند که می توانند بر روی کاربرد پذیری یک سایت فروشگاهی تاثیر گذار باشد. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود کاربرد پذیری طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بهتر شود، امکان پرداخت بدون اینکه در سایت ثبت نام انجام شود، می باشد. از دیگر قابلیت هایی که باعث افزایش کاربرد پذیری سایت می شود، می توان به امکان سفارش مجدد خرید های قبلی می باشد.

 

کاربرد پذیری سایت فروشگاهی

اهمیت امنیت بالا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

اهمیت در طراحی فروشگاه اینترنتی حرف اول را می زند. اگر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بدون ایجاد امنیت کامل انجام شود، قطعا در آینده مشکلات بسیار زیادی برای مالک سایت به وجود خواهد آمد. بدین ترتیب هیچ گونه شکاف یا روزنه امنیتی را نباید در هنگام طراحی سایت فروشگاهی ایجاد کرد. کوچک ترین اشتباه در حوزه امنیت سایت های فروشگاهی می تواند آخرین اشتباه باشد و باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری بشود.

محدود کردن دسترسی به پنل مدیریت یکی از کارهایی است که باید در هنگام طراحی سایت های فروشگاهی انجام شود. زیرا همه تغیرات انجام شده بر روی سایت از طریق پنل کاربری انجام می شوند. حفاظت Honeypot برای فرمهای ورود اطلاعات از دیگر کارهایی به شمار می رود که می توان برای افزایش امنیت سایت فروشگاهی از آن استفاده کرد. کد گذاری (Encryption) داده ‎های حساس از دیگر مواردی است که باعث امنیت بیشتر در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می شود. فعال سازی و مدیریت حفاظت CAPTCHA برای فرمهای ورود اطلاعات نیز از دیگر مواردی است که می توان با استفاده از آن امنیت یک سایت را افزایش داد.

 

امنیت سایت فروشگاهی

اهمیت بازاریابی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای، بازاریابی صحیح و اصولی می باشد. معمولا بازاریابی می تواند کمک کند تا یک فروشگاه اینترنتی به رشد و تعالی مورد نظر برسد. بازاریابی کمک کمی کند تا افراد بسیار زیادی از کسب و کار مربوط به سایت فروشگاهی مورد نظر مطلع شده و از محصولات آن خریداری کنند. بدین ترتیب در طراحی فروشگاه اینترنتی باید توجه ویژه ای به شیوه های مختلف بازاریابی بشود.

یکی از بهترین روش های بازاریابی برای سایت های فروشگاهی معرفی لینک از طریق شبکه های اجتماعی می باشد. امروزه افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بسیار زیاد می باشد. بدین ترتیب با ورود به شبکه های اجتماعی و تبلیغات مناسب، می توان مشتریان بسیار زیاد و واقعی را جذب کرد. اشتراک در خبرنامه ها از دیگر مواردی بوده که از طریق آن می توان بازاریابی را انجام داد. اهمیت بسیار بالای بازاریابی باعث شده تا همه سایت های فروشگاهی از همان ابتدای فعالیت خود از این امکانات استفاده نمایند.

 

بازاریابی در سایت های فروشگاهی

اهمیت ارتباط با مشتری در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از ملزومات هر فروشگاه اینترنتی حرفه ای، ارتباط با مشتری از طریق راه و روش های مختلف می باشد. معمولا در هنگامی که مشتری وارد سایت فروشگاهی می شود، پس از انتخاب محصول به دنبال روش مناسب برای ارتباط با مدیر یا مالک سایت می باشد. بدین ترتیب باید در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فرم تماس با ما را طراحی کرد. در این فرم می توان شماره تلفن یا موبایل و همچنین آدرس ایمیل را ثبت نمود. این موضوع باعث می شود تا مشتری بتواند به راحتی برای سفارش محصول و یا هر مورد دیگری با مدیر سایت ارتباط برقرار نماید.

امکان ارسال و دریافت پیام خصوصی نیز یکی از روش های ارتباط با مشتری می باشد. در این پیام ها می توان راهنمایی های لازم در خصوص محصول مورد نظر و یا روش های مختلف خرید و ارسال محصول را انجام داد. ایجاد نظر سنجی های مختلف از دیگر روش های ارتباط با مشتری می باشد. این نظر سنجی ها می تواند در خصوص محصولی خاص و یا میزان رضایت از نحوه ارسال محصولات باشد. این نظر سنجی ها می توانند کمک بسیار زیادی به بهبود خدمات رسانی از طریق سایت های فروشگاهی بکنند. در طراحی سایت فروشگاهی می توان از روش های متعدد ارتباط با مشتری استفاده کرد. زیرا برخی از افراد ممکن است محدودیت هایی برای استفاده از همه روش های ارتباطی داشته باشند. با رعایت این نکات نسبتا ساده و آسان می توان کمک کرد تا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به بهترین شکل ممکن انجام بشود.

 

ارتباط با مشتری

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

در هنگام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ممکن است برخی از افراد تازه کار به دنبال استفاده از خدمات ساخت سایت فروشگاهی رایگان باشند. خدمات ساخت سایت فروشگاهی رایگان کمک می کنند تا هزینه های هزینه های مربوط به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشند. کاهش هزینه ها باعث می شود تا سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کمتر باشد. این کار باعث می شود تا افراد بیشتری بتوانند از کسب و کار اینترنتی استفاده کرده و به درآمد بسیار مناسبی برسند.

ساخت سایت فروشگاهی رایگان برای افرادی که تجربه بالایی نداشته و قصد راه اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. ساخت سایت فروشگاهی رایگان بهتر است با بهترین و جدید ترین متد روز دنیا در طراحی سایت انجام بشود. معمولا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بهتر است به نحوی انجام شود که سرعت سایت بالا باشد تا لود شدن سایت در کمترین زمان ممکن انجام بشود. اغلب کاربران تمایل دارند در کمتر از 3 ثانیه سایت مورد نظرشان لود شود. بدین ترتیب در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی کیفیت و سرعت بالا، ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارد.