عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

معرفی برخی از ملاک های طراحی سایت حرفه ای

 

توضیحاتی در مورد طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای را می توان یکی از مهمترین و اصلی ترین خدمات یک شرکت طراحی سایت دانست. طراحی سایت حرفه ای می تواند به عنوان شناسنامه شرکت طراحی سایت و یک تبلیغ رایگان برای شرکت مذکور باشد. بدین ترتیب طراحی سایت حرفه ای هم برای شرکت های معتبر طراحی سایت و هم برای مشتریان آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بدین ترتیب نیاز است همه افراد با برخی از پارامتر های مورد نیاز برای اینکه طراحی یک سایت را حرفه ای بدانیم، آشنا شوند.

طراحی سایت حرفه ای نیاز به یک سری ابزار نیز دارد، از جمله مهمترین ابزار های طراحی سایت حرفه ای که شرکت های مربوطه باید تهیه نمایند، می توان به طراح سایت اشاره کرد. هر چه طراحان سایت حرفه ای تری در یک شرکت استخدام شوند، قطعا رسیدن به طراحی سایت حرفه ای نیز راحت تر خواهد شد. بدین ترتیب هر کدام از شرکت های طراحی سایت که قصد دارند رضایت مشتری را جلب کرده و در کسب و کار خود از رقبا پیش بیفتند، می بایست از طراحان حرفه ای و متخصص برای طراحی سایت حرفه ای کمک بگیرند.

 

آشنایی با پارامتر های مهم برای طراحی سایت حرفه ای

تاثیر طراحی گرافیک مدرن و اختصاصی بر روی طراحی سایت حرفه ای

معمولا طراحی گرافیک از ویژگی ها و ملاک های بارز طراحی سایت حرفه ای به شمار می رود. کاربران در اولین چشم انداز به سایت با گرافیک سایت روبرو می شوند. بدین ترتیب اگر طراحی گرافیک سایت به صورت مدرن و حرفه ای انجام بشود، می توان گفت که طراحی سایت حرفه ای انجام شده است.

استفاده از استاندارد های UI و UX در طراحی تم سایت نیز می تواند به ارتقاء گرافیک سایت کمک بسیار زیادی بکند. این استاندارد ها می توانند کار با سایت را برای کاربر به بهترین شکل ممکن در آورده و موجبات راحتی و رضایتمندی کاربران را فراهم نماید. بدین ترتیب اولین کاری که طراح سایت باید به صورت حرفه ای انجام بدهد تا بتواند یک سایت حرفه ای را طراحی کند، طراحی گرافیک سایت می باشد. معمولا بسیاری از سایت های موفق که توانسته اند یک کسب و کار را از رقبای خود جلو تر بیاندازند، دارای طراحی گرافیک قدرتمند می باشند.

 

طراحی گرافیک وب سایت

مهندسی محتوا و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین موارد برای اینکه طراحی سایت حرفه ای انجام بشود، مهندسی محتوا می باشد. شاید بسیاری از افراد با مهندسی محتوا به خوبی آشنا نباشند. به همین خاطر در اینجا به صورت مختصر و مفید مهندسی محتوا برای عموم افراد توضیح داده می شود. مهندسی محتوا بدین معناست که اولا هدف سایت مشخص شود. یعنی این سایت قرار است جهت فروش، اطلاع رسانی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و... راه اندازی شود. بدین ترتیب در هنگام طراحی سایت باید هدف طراحی سایت را بدانیم تا بتوانیم یک سایت حرفه ای را طراحی کنیم.

مرحله بعدی که در مهندسی محتوا باید به آن پرداخته شود، نوع محتوا می باشد. محتوا را اغلب افراد فقط متن می دانند. در حالی که محتوای قابل انتشار بر روی سایت ها می تواند متن، فیلم، عکس و صوت باشد. حجم محتوا و زمان انتشار آن نیز باید به نحوی انتخاب شود که با کمترین هزینه، بیشترین راندمان را برای مالک سایت داشته باشد. در غیر این صورت مهندسی محتوا دارای مشکل بوده و نمی توان سایت طراحی شده را حرفه ای دانست. بدین ترتیب با رعایت نکات و اصول مربوط به مهندسی محتوا می توان طراحی سایت حرفه ای و با کیفیت را انجام داد.

 

مهندسی محتوا

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

قطعا افراد یا شرکت هایی که طراحی سایت حرفه ای را انجام می دهند باید با سئو یا بهینه سازی سایت به خوبی آشنا باشند. زیرا سئو سایت و طراحی سایت دو مقوله جدا از هم نمی باشند و باید هم زمان انجام شوند تا بتوان بهترین نتیجه ممکن از طراحی سایت را به دست آورد. سئو یا بهینه سازی سایت سلسله اعمالی است که باید از همان ابتدای طراحی سایت تا همیشه به صورت پیوسته انجام شوند تا بتوان یک سایت را به رتبه های نخست در موتور های جستجو از جمله گوگل رساند.

معمولا برخی از افراد بر این گمان هستند که طراحی سایت برای همه سایت های اینترنتی یکسان است و رسیدن سایت ها به رتبه های نخست گوگل و سایر موتور های جستجو به کارهایی که پس از طراحی سایت انجام می شوند، بستگی دارد. این در حالی است که می توان در هنگام طراحی سایت حرفه ای کدها و دستوراتی را مورد استفاده قرار داد تا بتوان بهینه سازی سایت را به بهترین شکل از همان ابتدا انجام داد. این کار می تواند اثر بخشی سئو سایت در آینده را چندین برابر کند.

 

سئو یا بهینه سازی سایت

کاربر پسند بودن و راحتی استفاده از سایت و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

شاید برای شما نیز تا به حال اتفاق افتاده باشد که وارد یک سایت اینترنتی بشوید و نتوانید از گشت و گذار درون آن سایت لذت ببرید. قطعا پس از مشاهده چنین سایتی، ترک سایت اولین و راحت ترین گزینه به شمار می رود. بدین ترتیب سایت هایی که نتوانند راحتی استفاده از سایت را برای کاربر فراهم نمایند و در اصل کاربر پسند نباشند، از نظر سئو یا بهینه سازی سایت دچار مشکل می شوند. زیرا ترک سایت در مدت زمان کوتاهی این مفهوم را برای موتور های جستجو دارد که این کاربر از سایت مورد نظر رضایت نداشته و تصمیم به ترک آن گرفته است.

طراحی سایت حرفه ای زمانی انجام شده است که یک سایت بتواند راحتی استفاده از سایت را برای کاربر و ادمین یا مدیر سایت فراهم نماید. مدیر سایت اگر بتواند به راحتی کارهایی مانند به روز رسانی و درج محتوا را بر روی سایت انجام بدهد، قطعا از طراحی سایت رضایت بالاتری خواهد داشت. بدین ترتیب طراح سایت باید هم مدیر یا مالک سایت را در نظر بگرد و هم کاربران سایت در آینده تا بتواند به موفقیت های بیشتری دست یابد.

 

کاربر پسند بودن سایت

وحدت نمایش در مرورگرهای مختلف و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

همانطور که مطلع می باشید مرورگر های بسیار زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که از جمله آنها می توان به گوگل کروم، فایر فاکس، اپرا، سافارای و یا اینترنت اکسپلورر اشاره کرد. هر کدام از این مرور گر ها دارای مزیت هایی بوده و البته برخی از آنها نیز متعلق به سال ها پیش بوده و در حال حاضر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، اما در عین حال مبنای طراحی سایت حرفه ای این است که بتوان یک سایت را با انواع مرورگر ها مشاهده کرد.

معمولا برای اینکه بتوان یک سایت را از نظر قابلیت استفاده بر روی مرور گر های مختلف بررسی نمود باید به موارد مختلفی توجه کرد. از جمله این موارد می توان به نحوه نمایش اعداد و حروف از نظر راست چین و یا چپ چین بودن اشاره کرد. در حال حاضر کروم یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین نمونه از مرورگر ها در دنیا به شمار می رود که کمپانی بزرگ گوگل ارائه دهنده آن می باشد. اغلب افراد برای ورود به سایت های اینترنتی مرورگر کروم را گزینه ای مناسب و کاربردی می دانند.

 

نمایش در مرورگر های مختلف

اهمیت ریسپانسیو بودن در طراحی سایت حرفه ای

شاید افرادی که آشنایی با طراحی سایت نداشته باشند، با واژه ریسپانسیو به نوعی بیگانه باشند، اما قطعا افرادی که با طراحی سایت حرفه ای آشنایی دارند، یکی از واژه هایی که از آن زیاد استفاده می کنند، ریسپانسیو می باشد. ریسپانسیو به حالتی اطلاق می شود که یک سایت به طور اتوماتیک بر روی موبایل و یا تبلت نیز مانند کامپیوتر و لپ تاپ به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود تا نیاز به اسکرول کردن برای رفتن به نقاط مختلف سایت نباشد.

با توجه به استفاده روز افزون از موبایل و تبلت، قابلیت ریسپانسیو برای سایت ها یک گزینه کاملا کاربردی می باشد. گوگل نیز در سال های اخیر همه سایت را ملزم به استفاده از قابلیت ریسپانسیو کرده و سایت هایی که از قبل طراحی شده اند و در بروزرسانی های اخیر از قابلیت ریسپانسیو برخودار نشده اند را جریمه کرده و جایگاه های آن ها را نزول داده تا مجبور به استفاده از این قابلیت شوند. بدین ترتیب در طراحی سایت حرفه ای عدم استفاده از قابلیت ریسپانسیو بدون معنی بوده و همه سایت ها باید ریسپانسیو باشند.

 

طراحی ریسپانسیو

طراحی چند رسانه ای یا مالتی مدیا و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

یکی از بهترین قابلیت های طراحی سایت حرفه ای، عدم استفاده از فلش و جایگزین کردن کتابخانه های جاوا اسکریپت از جمله CSS3، JQuery و HTML5 می باشد. با توجه به محدودیت و مشکلات استفاده از فلش، در حال حاضر استفاده از آن به کمترین حد ممکن رسیدن و در حال محو شدن به صورت کامل می باشد. چند رسانه ای بودن باعث می شود تا تنوع در سایت افزایش یافته و مخاطب بیشتری جذب مطالب سایت بشود.

فیلم، عکس، صوت و... از جمله رسانه های مختلفی می باشند که می توان از آنها در سایت های اینترنتی استفاده کرد. معمولا محتواهایی که در سایت بارگذاری می شوند، اگر جذابیت بیشتری داشته باشند، باعث جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه سود آوری بیشتر می شوند. بدین ترتیب طراحی چند رسانه ای یا مالتی مدیا یکی از قابلیت هایی به شمار می رود که باعث می شود طراحی سایت حرفه ای به کمال برسد. معمولا همه سایت های طراحی شده به صورت حرفه ای از این قابلیت برخوردار می باشند، زیرا عدم پشتیبانی از رسانه های مختلف یک ضعف برای سایت های اینترنتی به شمار می رود و باعث محدودیت استفاده از این سایت ها می شود.

 

طراحی چند رسانه ای

برنامه نویسی امن و تاثیر آن بر روی طراحی سایت حرفه ای

امنیت یکی از مهمترین ارکان تشکیل دهنده یک سایت می باشد. برخی از سایت ها دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی بوده و رقیبان آنها ممکن است به فکر ضربه زدن به آن باشند. هکر ها افرادی هستند که روزنه های نفوذ به سایت های مختلف را به خوبی پیدا می کنند. بدین ترتیب وجود هر گونه روزنه امنیتی باعث می شود تا راهی برای نفوذ هکر ها به وجود بیاید.

عدم استفاده از کامپوننت های مشکوک یکی از راهکارهایی است که می توان برنامه نویسی ایمن را تحقق بخشید. با عدم استفاده از کامپوننت های مشکوک، راه برای نفوذ به یک سایت بسته می شود. انجام تست های مختلف روی کدهای توسعه یافته پیش از آن که انتشار و بررسی های دوره ای امنیت سایت یکی دیگر از راه های رسیدن به برنامه نویسی ایمن می باشد. با رعایت نمودن این اصول و قواعد می توان به راحتی راه نفوذ را بر روی هکر ها بست. بدین ترتیب طراحی سایت حرفه ای می تواند یکی از گزینه ها برای رسیدن به یک سایت امن باشد.

 

طراحی ایمن

هزینه طراحی سایت حرفه ای

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام طراحی سایت حرفه ای که ممکن است برخی از افراد توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند، هزینه طراحی سایت حرفه ای می باشد. هزینه طراحی سایت حرفه ای به امکانات و قابلیت های سایت بستگی دارد. یکی از گزینه هایی که می تواند بر روی هزینه طراحی سایت حرفه ای تاثیر گذار باشد، امنیت یک سایت می باشد. هر چه بتوان نفوذ به سایت را غیر ممکن تر کرد، قطعا هزینه طراحی سایت حرفه ای نیز افزایش می یابد.

از دیگر پارامتر های موثر در هزینه طراحی سایت حرفه ای، سرعت لود صفحات می باشد. هر چه سرعت لود صفحات بیشتر باشد، موتور های جستجو امتیاز بیشتری برای سایت در نظر می گیرند. هزینه طراحی سایت حرفه ای اگر چه ممکن است از هزینه طراحی یک سایت بی کیفیت بیشتر باشد، اما قطعا قابلیت ها و امکانات سایت های حرفه ای این اختلاف هزینه را جبران می کنند. طراحی سایت حرفه ای معمولا به صورت داینامیک انجام می شود تا در آینده مدیر یا مالک سایت بتواند با اختیارات بیشتری سایت را مدیریت کند. شاید سایت های داینامیک در ابتدا نیاز به صرف هزینه بالاتری داشته باشند، اما در طولانی مدت از سایت های استاتیک مقرون به صرفه تر می باشند. طراحی سایت حرفه ای یکی از خدماتی است که نیاز به تخصص بالایی دارد. از این رو بهتر است طراحی سایت حرفه ای به شرکت های معتبر فعال در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ سپرده شود.