عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

آشنایی با برخی از مزایای ساخت سایت ir

 

توضیحاتی در مورد ساخت سایت ir

ساخت سایت ir یکی از اصلی ترین گزینه برای افرادی که در ایران قصد راه اندازی سایت اینترنتی دارند، می باشد. ساخت سایت ir کمک می کند تا افرادی که قصد راه اندازی سایت دارند بتوانند از یک دامنه ملی بهره مند شوند. زیرا دامنه ir ملی بوده و فقط افرادی که در داخل ایران حضور دارند می توانند این نوع دامنه را ثبت نمایند. البته ساخت سایت ir مانع از مشاهده سایت مورد نظر از خارج کشور نمی شود. بدین ترتیب امکان فعالیت جهانی با استفاده از سایت های ir نیز وجود دارد.

ساخت سایت ir دارای فواید بسیار زیادی می باشد، همین موضوع سبب شده تا سایت های دارای دامنه ملی ir محبوبیت بسیار زیادی پیدا کنند. در این مقاله قصد آن را داریم تا برخی از مزایای  ساخت سایت ir و برتری آن به ساخت سایت com را بیان کنیم. این موضوع باعث می شود تا قبل از طراحی سایت بتوان انتخاب مناسب تری در خصوص ثبت دامنه اتخاذ نمود. ثبت دامنه مناسب می تواند تاثیراتی بر روی کیفیت و کارایی سایت های اینترنتی داشته باشد. همه سازمان ها و نهادهای رسمی در داخل کشور موظف به انتخاب دامنه ir برای سایت رسمی خود می باشند.

 

دریافت اطلاعات واقعی از ثبت کنندگان جهت ساخت سایت ir

یکی از مزایای اصلی ساخت سایت ir این است که در هنگام ثبت دامنه ملی نمیتوان اطلاعات فیک و غیر واقعی را وارد کرد. سایت نیک یا nic.ir باری ثبت نام جهت ثبت دامنه ir طراحی شده است. این سایت در هنگام ثبت نام همه اطلاعات فردی اشخاص حقیقی و یا اطلاعات مربوط به نهادهای حقوقی را دریافت می کند. پس از دریافت اطلاعات بررسی های لازم برای تایید این اطلاعات نیز صورت می گیرد. در صورتی که همه اطلاعات واقعی باشند، با درخواست ثبت دامنه ملی موافقت می شود.

ساخت سایت ir دارای مزیت های بسیار بیشتری نسبت به ساخت سایت com می باشد. زیرا در هنگام ثبت دامنه com ممکن است اطلاعات غیر واقعی درج شود. بدین ترتیب ساخت سایت ir در داخل ایران رواج بسیار بیشتری نسبت به ساخت سایت com دارد. هر چند پسوند com بین المللی می باشد و در دنیا نیز بسیار شناخته شده می باشد. ساخت سایت ir کمک می کند تا هر فردی بتواند با اطمینان کامل خرید اینترنتی را نیز انجام بدهد. زیرا امنیت در سایت های ir بیشتر از امنیت سایت com می باشد.

 

دریافت اطلاعات واقعی

تاثیر ثبت دامنه ملی فقط برای مالک حقیقی در ساخت سایت ir

یکی دیگر از مزایای ساخت سایت ir این است که دامنه ملی را فقط مالک آن می تواند ثبت کند. بدین ترتیب هر فردی بدون داشتن صلاحیت نمیتواند دامنه ای با نام شهر، روستا و یا هر نهاد منتصب به دولت ثبت نماید. بدین ترتیب اگر نام انتخاب شده در هنگام ساخت سایت ir نام یک روستا از توابع یکی از شهر های کشور باشد، هر چقدر هم که این روستا دور افتاده باشد، اجازه ثبت دامنه داده نمی شود مگر به دهیاری همان روستا و البته با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از سوی دهدار روستا به مراجع ذیربط، بدین ترتیب ساخت سایت ir از اصول و قواعد بسیار مناسبی پیروی می کند.

همین امر باعث شده تا محبوبیت ساخت سایت ir از ساخت سایت com در سال های اخیر افزایش یابد. ساخت سایت ir توانسته است در چند سال اخیر کمک کند تا بتوان یک سایت معتبر و بهینه را با هزینه های نه چندان بالا طراحی کرد. همین امر در محبوب شدن و استقبال از ساخت سایت ir تاثیر بسیار زیادی داشته است. بدین ترتیب در حال حاضر اغلب سایت های اصلی شهرها، روستاها، نهادهای دولتی و... دارای پسوند ir می باشند.

 

امکان ثبت فقط برای مالک حقیقی

امکان مشاهده مشخصات مالک سایت برای عموم در صورت ساخت سایت ir

یکی دیگر از مزایای ساخت سایت ir این است که هر فردی که علاقه مند باشد مالک سایت را بشناسد، می تواند با یک Whois از سایت nic.ir همه اطلاعات مربوط به مالک سایت را مشاهده کند. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و همچنین شماره تلفن و آدرس مالک سایت می باشند. بدین ترتیب استقبال از ساخت سایت ir در سال های اخیر از ساخت سایت com نیز بیشتر بوده است. با اینکه در دنیا حدود 75 درصد از سایت ها با دامنه com ثبت شده اند.

این موضوع توانسته است اعتبار بیشتری به سایت های ir ببخشد و همین امر باعث شده تا افراد بسیار بیشتری جهت ساخت سایت ir اقدام نمایند. اعتماد سازی از این روش توانسته است محبوبیت سایت های ir را افزایش بدهد. بدین ترتیب افرادی که قصد خرید اینترنتی را دارند نیز به سایت های ir اعتماد بیشتری دارند. بدین ترتیب با ساخت سایت ir می توان میزان فروش یک فروشگاه اینترنتی را به راحتی افزایش داد.

 

مشاهده مشخصات مالک سایت

عدم امکان سرقت دامنه یا ثبت غیر مجاز نام موسسه شما با ساخت سایت ir

یکی از مشکلات ساخت سایت com، امکان سرقت دامنه و یا ثبت غیر مجاز دامنه موسسه شما با ارائه مدارک غیر مجاز و جعلی میباشد. ساخت سایت ir می تواند تا حدود زیادی به رفع چنین مشکلاتی کمک بکند. ساخت سایت ir امکان پیگیری های لازم در صورت سرقت و یا ثبت غیر مجاز را به مالک همه سایت ها می دهد. بدین ترتیب افرادی که می خواهند از به سرقت رفتن دامنه خود در امان باشند، بهتر است از خدمات ساخت سایت ir استفاده کنند.

ساخت سایت ir یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رو برای افرادی می باشد که قصد ورود به بازار آنلاین را دارند. زیرا سایت هایی که دارای دامنه ir می باشند توانایی بیشتری در حفظ امنیت سایت را دارند. ساخت سایت ir کمک می کند تا هر شخصی با هر میزان سرمایه ای بتواند نسبت به راه اندازی سایت اینترنتی اقدام نماید. ساخت سایت ir هم برای مالک سایت و هم برای سایر افرادی که در داخل کشور حضور دارند بسیار مفید می باشد. زیرا سایت های ir دارای امنیت بسیار بالایی می باشند.

 

امنیت سایت ir

ساخت سایت ir نمایانگر ملیت سایت

معمولا در کشورهای مختلف دامنه های ملی همان کشور وجود دارند. این نوع از دامنه ها می توانند نمایانگر ملیت یک سایت باشند. در کشور ایران نیز ir که مخفف iran می باشد به عنوان دامنه ملی موجود می باشد. معمولا هنگامی که از دامنه ملی برای یک سایت استفاده می شود، در هر نقطه از دنیا که وارد سایت مورد نظر شوند، با نگاهی به آدرس سایت، متوجه ملیت سایت می شوند. بدین ترتیب افرادی که قصد راه اندازی یک سایت کاملا ایرانی را دارند، بهتر است از خدمات ساخت سایت ir به جای ساخت سایت com استفاده کنند.

کشورهای دیگری نیز در دنیا وجود دارد که دارای دامنه ملی می باشند. روسیه، ترکیه و... از دیگر کشور هایی به شمار می روند که دارای دامنه ملی می باشند. rus متعلق به کشور روسیه و tr دامنه ملی کشور ترکیه به شمار می رود. ساخت سایت ir در ایران توانسته کمک کند تا بتوان سایت هایی کاملا امن و مطمئن هم برای مالک سایت و هم برای مراجعه کنندگان به سایت طراحی کرد. بدین ترتیب اغلب سازمان های دولتی و مهم در داخل ایران ساخت سایت ir را برای وب سایت اصلی خود گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل می دانند.

 

دامنه ملی

مقرون به صرفه بودن ساخت سایت ir

یکی از بهترین مزایای ساخت سایت ir مقرون به صرفه بودن آنها می باشد. معمولا همه دامنه ها برای یک بازه زمانی باید خریداری شوند و درصورت تمایل میتوان آن را تمدید کرد، در صورتی که در موعد مقرر تمدید انجام نشود، دامنه آزاد شده و شخص دیگری می تواند آن دامنه را ثبت نماید. بدین ترتیب ساخت سایت ir نیز مانند ساخت سایت com نیاز به پرداخت هزینه ای برای هر سال استفاده از دامنه دارد. البته هزینه های مربوط به دامنه ir بسیار کمتر و در حدود یک دهم سایت های دارای دامنه های بین المللی مانند com می باشد.

معمولا کیفیت از هزینه مربوط به ساخت سایت ir مهم تر می باشد، اما با استفاده از خدمات ساخت ir می توان کیفیت بالا و قیمت مناسب را تجربه کرد. این موضوع توانسته است در سال های اخیر تمایل تاجران و تولیدکنندگان را به ساخت سایت ir بیشتر کند. این موضوع باعث می شود تا بتوان با صرف هزینه کمتر، درآمد بسیار بیشتری را کسب کرد. بدین ترتیب در حال حاضر بسیاری از سایت هایی که دارای فعالیت منظم بوده و بازدید کنندگان بسیار زیادی دارند، دارای دامنه ملی ir می باشند.

 

مقرون به صرفه بودن

راحت تر بودن انتخاب نام دامنه در صورت ساخت سایت ir

یکی دیگر از مزایای ساخت سایتir، راحت تر بودن انتخاب نام دامنه نسبت به سایت های بین المللی می باشد. معمولا در هنگام ساخت دامنهcom به خاطر بین المللی بودن، افرادی که قبلا ممکن است نام مورد نظر را انتخاب کرده باشند، 8 میلیون نفر می باشند. این موضوع احتمال انتخاب نام مورد نظر شما را افزایش می دهد. بدین ترتیب ممکن است در هنگام ساخت سایت com برای انتخاب نام دامنه، مشکلاتی به وجود بیاید.

این در حالی است که در هنگام ساخت سایت ir افرادی که ممکن است قبل از شما نام مد نظرتان را انتخاب کنند، 80 میلیون می باشند. بدین ترتیب در هنگام ساخت سایت ir راحت تر می توان نام دلخواه خود را برای سایت مد نظر انتخاب کرد. بدین ترتیب افرادی که نامی خاص برای سایت خود در نظر گرفته اند، با استفاده از خدمات ساخت سایت ir می توانند به راحتی آن نام را برای سایت مورد نظر انتخاب کنند. با توجه به اهمیت نام سایت در کیفیت سایت و حتی بهینه سازی سایت، می توان این موضوع را بسیار جدی تر گرفته و ساخت سایت ir را به ساخت سایت com ترجیح داد.


https://www.atttlas.com/NewAtlas/public/uploads/1398/09/29865-.jpg-400.jpg

تاثیر ساخت سایت ir در سئو سایت

ساخت سایت ir ممکن است به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر نداشته باشد، اما معمولا تاثیرات بسیار زیادی در سئو محلی دارد. معمولا در سال های اخیر سئو محلی نیز تبدیل به یکی از ملاکهای امتیاز دهی موتورهای جستجو به سایت های اینترنتی شده است. سئو محلی کمک می کند تا افرادی که از نظر مکانی نزدیک تر به محل کسب و کار می باشند، پس از سرچ کلمات کلیدی مرتبط، بتوانند سایت مورد نظر را در نتایج نخست مشاهده نمایند.

در هنگامی که ساخت سایت ir انجام می شود، افرادی که از سایت نیز بازدید می کنند دارای آی پی ایرانی می باشند، گوگل امتیاز بیشتری از نظر سئو محلی به سایت می دهد. این موضوع می تواند در گرفتن جایگاه در گوگل تاثیراتی داشته باشد. البته این تاثیرات ممکن است در اغلب مواقع ناچیز باشد. زیرا انتخاب دامنه به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر گذار نمی باشد.

 

سئو سایت

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

ساخت سایت فروشگاهی رایگان کمک می کند تا با هزینه های بسیار کمی بتوان از خدمات ساخت سایت ir بهره مند شد. ساخت سایت فروشگاهی رایگان به افرادی که سرمایه ای بالا نیز ندارند این امکان را می دهد تا بتوانند سایت اینترنتی مد نظر خود را طراحی کنند. ساخت سایت فروشگاهی رایگان توسط سایت ساز های بسیار زیادی امکان پذیر میباشد. معمولا وردپرس یکی از سایت سازهایی بوده که می توان ساخت سایت فروشگاهی رایگان را به کمک آن انجام داد.

ساخت سایت شخصی

یکی از مواردی که می توان از خدمات ساخت سایت ir استفاده کرد، ساخت سایت شخصی می باشد. ساخت سایت شخصی هنگامی مورد نیاز می باشد که یک شخص بخواهد برای معرفی خود سایتی را طراحی نماید. ساخت سایت شخصی هر چه دارای ظاهری ساده و شیک باشد، حرفه ای تر به نظر می رسد. با توجه به اینکه حرفه ای بودن یکی از ملاک های اصلی طراحی سایت به شمار می رود، نباید ظاهر سایت های شخصی شلوغ باشد.

ساخت سایت شخصی بهتر است توسط شرکت های بزرگ و معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام شود. زیرا اهمیت ساخت سایت شخصی بسیار زیاد می باشد و عدم رعایت نکات ریز مربوط به طراحی سایت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به سایت وارد نماید. ساخت سایت ir برای سایت های سایت های شخصی نیز گزینه بسیار مناسب و کاربردی به نظر میرسد. بدین ترتیب در سال های اخیر سایت های شخصی بسیار زیادی با دامنه ir راه اندازی شده اند.