عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

هزینه طراحی سایت پزشکی چه قدر است؟

هزینه طراحی سایت پزشکی یکی از مهم ترین پرسش های پزشکانی است که به دنبال داشتن یک طراحی سایت اختصاصی هستند. در دنیای امروز، وب سایت پزشکی یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار برای افزایش میزان مراجعان مطب و هم چنین بالابردن وجه پزشکی شخص است. طراحی سایت پزشکی به شما کمک میکند تا بتوانید ارتباط موثرتری با بیماران خود داشته باشید و هم چنین بتوانید کارایی خود را بهبود ببخشید. اگر هنوز برای داشتن وب سایت پزشکی خود مطمئن نیستید، به شما خواند این مقاله را توصیه می کنیم. 
هزینه طراحی سایت پزشکی به طور کلی بستگی به میزان مبلغی دارد که قصد دارید برای این کار سرمایه گذاری کنید. روش های مختلفی برای طراحی سایت پزشکی وجود دارد. طراحی سایت پزشکی با استفاده از قالب های آماده و یا طراحی سایت اختصاصی از جمله گزینه های پیش روی شما هستند. خروجی هر دو کارممکن است در نگاه اول یکسان به نظر برسد، ولی  نکته ای که باید در نظر گرفته شود، این است که مطمئن باشید که میزان بازگشت سرمایه شما ارتباط مستقیمی با کیفیت سایت شما خواهد داشت. کیفیت بالای طراحی گرافیکی، استفاده از ویژگی های یکتا و از پیش تعیین شده، راحتی جستجو در سایت و هم چنین کیفیت محتوایی که داخل سایت پزشکی شما قرار می گیرد، همگی بر روی جذب مخاطبان و وفادار سازی آنان تاثیر بزرگی خواهد گذاشت. اگر مایل هستید درباره ارتباط میان قیمت طراحی سایت و سرمایه بازگشتی تان مطالعه بیشتری داشته باشید، خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

هزینه طراحی سایت پزشکی چه قدر است؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا از خود یک سوال اساسی بپرسید : شما چه توقعی از وب سایت خود دارید؟ فرض کنید شما می خواهید یک خانه برای خود بسازید. هزینه ساخت آن چه قدر خواهد بود؟ قطعا عوامل زیادی در تعیین هزینه نهایی آن تاثیر خواهد داست. مکان خانه، متراژ آن، طرح و نقشه اختصاصی آن، محوطه سازی، مواد و متریال به کار رفته در آن و ... از جمله این عوامل هستند.
هزینه طراحی سایت پزشکی نیز در واقع توسط فاکتور های مختلفی تعیین می شود که در ادامه به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد. اگر در ابتدای کار به صورت دقیق نمی دانید که انتظار شما از یک وب سایت چیست، نگران نباشید. همراه با اطلس ساختار داده به بررسی تمامی موارد خواهیم پرداخت. هم چنین شما می توایند هر زمان که مایل بودید برای دریافت اطلاعات بیشتر به راحتی با متخصصان ما تماس بگیرید.


هزینه طراحی سایت پزشکی به چه عواملی بستگی دارد؟

همه سایت های پزشکی قرار نیست شبیه هم باشند و در واقع نباید هم باشند. با دیدن نمونه سایت های مختلف این حوزه می توانید به سرعت شباهت ها و تفاوت های آنان را بررسی کنید. برای اینکه بدانید یک  سایت پزشکی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.
یک وب سایت پزشکی، باید علاوه بر زیبایی عملکرد خوبی نیز داشته باشد. طراحی سایت شما باید با معیارهای جهانی مطابقت داشته باشد و بتواند رابطه کاربری خوبی با بازدید کنندگان داشته باشد. هم چنین این سایت باید بتواند شما از رقیبان تان متمایز کند و در نهایت بتواند چندین برابر هزینه طراحی سایت پزشکی، برای شما سود آوری داشته باشد. برای آنکه بتوانید سایتی با چنین خصوصیات داشته باشید باید به جزئیات توجه داشته باشید.
هزینه طراحی سایت پزشکی در واقع هزینه ای است که صرف عوامل سازنده آن می شود. به طور کلی عوامل زیر در تعیین میزان نهایی هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر دارند.

  • محتوای سایت
  • طراحی گرافیکی سایت
  • ویژگی ها
  • بازاریابی اینترنتی SEM و SEO
  • رسانه های اجتماعی
  • وبلاگ
  • شرکت طراحی سایت

در ادامه به بررسی جزئیات آن خواهیم پرداخت.
 


نقش محتوای سایت در تعیین هزینه طراحی سایت پزشکی :

اولین فاکتور تعیین کننده هزینه طراحی سایت پزشکی، محتوای آن است. شما در ابتدا باید بدانید که قصد دارید چه مطالبی در سایت خود عنوان کنید و برای ساخت سایت خود به چند صفحه نیاز دارید. این صفحات شامل چه اطلاعاتی می شود؟ ممکن است شما بخواهید صفحه اختصاصی درباره معرفی شخصی خود داشته باشید. هم چنین شاید تخصص شما مربوط به حوزه زیبایی و سلامت باشد و  نقطه مهم سایت شما گالری تصاویر مراجعان باشد. مطمئنا صفحاتی که محتوای کمتری در خود داشته باشند در مدت زمان کمتری ساخته می شوند و هزینه طراحی سایت پزشکی را کاهش می دهند. در حالیکه صفحاتی که شامل عکس ها و ویدئوهای متعدد باشد نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

پس نیازسنجی کارفرما و هم چنین کاربران، اولین اقدام برای ساخت وب سایت است. بخشی از هزینه طراحی سایت پزشکی در واقع صرف همین موضوع می شود. شاید شما در ابتدای کار درک درستی از نیازهای خود و یا کاربران نداشته باشید. در اینجا تجربه شرکت طراحی سایت پزشکی به کمک شما می آید و شما می توانید طی جلسات حضوری و یا تلفنی به بررسی نیازهای و الزامات کار خود بپردازید. متخصصان شرکت اطلس ساختار داده، آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشند.
 


نقش طراحی گرافیکی سایت در هزینه طراحی سایت پزشکی :

طراحی گرافیکی سایت یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه طراحی سایت پزشکی است. مثال ساختن خانه را به خاطر دارید؟ هرچه طرح آن پیچیده تر باشد، مسلما هزینه نهایی ساخت آن نیز بالاتر می رود. به همین ترتیب هرچه طراحی سایت پیچیده تر و یکتا باشد، زمان و هزینه بیشتری برای اجرای آن نیاز است. برای مثال شاید شما در نظر داشته باشید تا از در سایت خود از ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید. در این صورت باید نکات زیادی را در طراحی گرافیکی سایت در نظر گرفت. قرار دادن تعداد زیاد ویدئو ممکن است موجل سردرگمی کاربران هنگام بازدید شود. در نتیجه باید صفحات ساده باشند و در عین حال کاربر را به سمت خواسته های خود هدایت کند.
هم چنین نکته مهم دیگری که بر روی هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر می گذارد، نحوه طراحی و چینش صفحات سایت و طراحی نحوه کاربری بازدید کنندگان با سایت است. اینکه بازدید کنندگان بتوانند به سادگی و در کمترین زمان ممکن به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، نکته بسیار مهمی است. شاید تاکنون برای شما نیز پیش آمده باشد که وقتی نتوانسته باشید مطلب مورد نظر خود را به راحتی در سایتی پیدا کنید، دلسرد شوید و سایت را ترک کنید. در نهایت می توان گفت طراحی سایت پزشکی باید:

  • رابط کاربری ساده ای داشته باشد.
  • از عناصر ساده و مشترک با سایر وب سایت ها استفاده کند.
  • طراحی هر صفحه به صورت کاملا هدفمند باشد.
  • برای طراحی صفحات از رنگ ها و المان های از پیش تعیین شده استفاده کند.
  • برای ایجاد یکپارچگی بین صفحات از تایپو گرافی استفاده کند.

به طور خاص در همین موارد، اگر شما تصمیم داشته باشید تا از فونت خاصی استفاده نمایید به هزینه طراحی سایت پزشکی شما افزوده می شود. همان طور که قبل تر گفتیم، بخشی از هزینه طراحی سایت پزشکی به تصمیمات شما بستگی دارد.
 


نقش ویژگی های سایت در هزینه طراحی سایت پزشکی :

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، نیاز سنجی اولین گام برای تعیین هزینه طراحی سایت پزشکی است. در اینجا منظور ما از ویژگی، مواردی است که شما قصد دارید به صورت خاص در سایت خود داشته باشید. انجام این موارد نیازمند برنامه نویسی مجزا است که مطمئنا در هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر خواهد گذاشت. برخی از ویژگی هایی که می تواند در هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر گذار باشد موارد زیر است:
امکان رزرو آنلاین  نوبت : ممکن است شما در قصد داشته باشید تا در سایت پزشکی خود سیستم رزروآنلاین داشته باشید. در این صورت نیاز است تا مراجعان شما بتوانند با وارد نمودن برخی از اطلاعات نوبت خود را به صورت اینترنتی رزرو کنند.
 امکان پرداخت اینترنتی : اگر شما قصد داشته باشید تا فضایی برای پرداخت اینترنتی در سایت خود ایجاد کنید، لازم است تا چنین ویژگی در سایت شما برنامه نویسی شود.
 


عضویت در سایت : عضویت بیماران در سایت می تواند برای برای دریافت خبرنامه های سایت شما و یا وارد نمودن جزییات پرونده های پزشکی آنان باشد. در این صورت شما می توانید به راحتی به سوابق بیماران خود دسترسی داشته باشید و هم چنین این روند را برای بیماران نیز تسهیل نمایید.
امکان ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ : یکی از مهم ترین دلایل مراجعه کاربران به اینترنت، جستجو درباره علائم بیماری است. امکان ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ می تواند از جمله نقاط قوت سایت شما باشد. هم چنین ساخت چنین ویژگی در سایت در هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر دارد.
دانلود فرم ها و گزارش ها : یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند در هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر گذار باشد. فراهم نمودن فضایی برای دانلود فرم های بیمار و یا ثبت مشخصات اوست.
با نگاهی به نمونه های کارهای شرکت اطلس ساختار داده می توانید از سایر ویژگی های به کار رفته در طراحی سایت پزشکی مطلع شوید.

 

نقش بازاریابی اینترنتی SEM و SEO در هزینه طراحی سایت پزشکی :

حتی اگر بهترین طراحی سایت را نیز داشته باشید، برای موفقیت بیشتر باید در گوگل دیده شوید و یا به اصطلاح رتبه خوبی در نمایش گوگل داشته باشید. بخشی از این کار در ابتدای کار به عهده طراحی سایت است. سفارشی سازی سئو سایت پزشکی از جمله موارد دیگری است که می تواند در هزینه طراحی سایت پزشکی تاثیر داشته باشد.
بعد از طراحی سایت نیز شما باید بتوانید با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، وب سایت خود را در میان رقیبان مطرح کنید. همکاری با شرکت های طراحی سایت که  درکنار طراحی، خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز ارائه می دهند می تواند موجب پیشرفت کار شما و به نوعی کاهش هزینه طراحی سایت پزشکی شما در طولانی مدت شود.
 


نقش تجربه و تخصص شرکت طراحی سایت در هزینه طراحی سایت پزشکی :

شاید وقتی در مورد هزینه طراحی سایت پزشکی در اینترنت به جستجو بپردازید با هزینه های مختلفی روبرو شوید. حقیقت این است که تجربه و تخصص شرکت های طراحی سایت نقش مهمی در هزینه طراحی سایت پزشکی ایفا می کند. هزینه طراحی سایت پزشکی در شرکت هایی که دارای برند خوش نامی هستند و سالها در این حوزه تلاش کرده اند بالاتر از شرکت های تازه تاسیس است. اما آیا این ویژگی تاثیری در ویژگی نهایی دارد؟ پاسخ این است که نمی توان با قطعیت در مورد آن نظر داد. البته این نکته مهم است که کار نهایی ارائه شده به شما باید دارای کیفیت های لازم و استاندارد خود باشد، ولی این به معنی این نیست که سایر شرکت هایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند خدمات تخصص ارائه نخواهند داد. 
نکته ای که باید در مورد هزینه طراحی سایت پزشکی در نظر داشته باشید، این است که شما تنها هزینه طراحی و کدنویسی سایت را پرداخت نمی کنید، بلکه بخشی از هزینه طراحی سایت پزشکی، شامل هزینه های پشتیبانی آن نیز می شود. برای مثال فرض کنید مشکلی در برخی قسمت های سایت به وجود بیاید و یا شما تصمیم بگیرید بخش جدیدی به سایت خود اضافه کنید. استفاده از شرکت های طراحی سایت مطمئن به شما این اطمینان را می دهد که در صورت لزوم برای ایجاد هرگونه تغییرات بتوانید تنها با پرداخت مبلغ کمی این کار را انجام دهید. هم چنین با بررسی نمونه کارهای سابق شرکت می توانید به تجربه شرکت برای نیازسنجی بهتر و ارائه ویژگی های بهتر پی ببرید. برای دیدن نمونه کارهای اطلس ساختار داده می توانید به این قسمت مراجعه نمایید.
 

سخن آخر درباره هزینه طراحی سایت پزشکی :

حقیقت این است که برای اینکه سایتی داشته باشید که شما را از رقیبان تان متمایز کند و برای شما کارآیی فراوانی داشته باشد، باید بتوانید نیازهای خود و کاربران تان را بشناسید. هم چنین باید مطالعه نسبی هم بر سایت های رقیب داشته باشید. مهم ترین قدم برای تعیین هزینه طراحی سایت پزشکی این است که بدانید چه مقدار بودجه قصد دارید برای این کار صرف کنید. شما می توانید بقیه کار را به متخصصان اطلس ساختار داده بسپارید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید نیاز های خود را به درستی شناسایی کنید و ویژگی های مورد نظر خود را با توجه به بودجه ای که دارید تنظیم کنید.