عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

طراحی سایت داروخانه، نیازمندی ها، مراحل و هزینه آن

طراحی سایت داروخانه می تواند یک جهش بزرگ برای رشد و توسعه حرفه شما باشد. به دلیل افزایش درخواست برای دریافت خدمات درمانی و دارویی، تعداد داروخانه های شهر هر روز افزایش می یابد و گزینه های انتخابی مشتریان هر روز بیشتر و بیشتر می شود. شما به عنوان شخصی که دارای داروخانه هستید آیا می توایند حضور خود را به همه اعلام کنید؟ آیا می خواهید مشتریان شما تنها افراد نزدیک به مکان داروخانه شما باشند یا مایل هستید مشتریانی از تمامی سطح شهر داشته باشید؟
طراحی سایت داروخانه به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کار خود را رونق بیشتری ببخشید. البته با توجه به رشد و گسترش هر روزه فناوری شاید بتوان گفت حضور آنلاین دیگر یک مزیت رقابتی به حساب نمی آید، بلکه مرحله ای است که باید برای حفط و بقا کسب و کار خود انجام دهیم. اگر هنوز برای داشتنن طراحی سایت داورخانه تردید دارید با ما همراه باشید.
 


چرا به طراحی سایت داروخانه نیاز داریم؟


جذب مشتریان جدید:

حقیقت این است که بسیاری از داروخانه های مستقل، طراحی سایت داروخانه مخصوص خود را ندارند. این امر ممکن است موجب از دست رفتن خریداران جدید و یا گمراهی مشتریان قبلی شما شود. کاربران آنلاین زیادی ممکن است در جستجوی محصولات و یا خدمات شما باشند، بدون طراحی سایت داورخانه احتمال امکان معرفی شما به آن ها کم است. البته ممکن است نام داروخانه شما در میان لیست های آنلاین داروخانه وجود داشته باشد ولی برای تمکیل این اطلاعات نیاز به طراحی سایت داروخانه دارید.
با استفاده از طراحی سایت داروخانه می توانید به راحتی مشتریان خود را تا چندین برابر میزان فعلی افزایش دهید. توجه داشته باشید که شما باید جایی حضور داشته باشید که مشتریان شما آن جا هستند، فضای آنلاین! تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه یا لب تاب خود به دنبال استفاده از خدمات دارویی هستند روز به روز در حال افزایش است. نبود شما در این عرصه منجر به قوی تر شدن رقیبان تان خواهد شد. اطمینان داشته باشید طراحی سایت داروخانه گام موثری برای افزایش مشتریان جدید و گسترش کسب وکار شما خواهد بود.
 

حفظ و نگداری مصرف کنندگان قبلی :

در حالتی دیگر مشتریان همیشگی خود را در نظر بگیرید که مدت ها است به شما اعتماد دارند و مایلند تا از داروخانه شما خرید داشته باشند. اگر آن ها درباره ساعت های کاری شما و یا وجود دارو و یا مکمل های بهداشتی در داروخانه شما سوالاتی داشته باشند چه طور باید آن را مطرح کنند؟
 آیا شما به صورت تلفنی قادر به پاسخ گویی آن ها خواهید بود؟ آیا باید مشتریان شما باید حتما به صورت حضوری در داروخانه شما حضور داشته باشند و بعد از صرف وقت و انرژی متوجه شوند که برای مثال داروی خاصی در داروخانه شما وجود ندارد؟
آیا می توانید به مشتریان قبلی خود تاریخ تمدید نسخه هایشان را یاد آوری کنید؟ آیا آن ها به راحتی از جشنواره های تخفیفاتی شما اطلاع می یابند؟
قطعا راه موثری برای حفظ مصرف کنندگان قدیمی و جذب مشتریان جدید وجود دارد!
طراحی سایت داورخانه راه حل این کار است.


افزایش بهره وری و کارآیی:

طراحی سایت داروخانه هم چنین موجب افزایش بهره وری و کارآیی شما می شود. حتما شما هزینه زیادی صرف خرید داروها و انبار کردن آن ها کرده اید. ولی آیا داروخانه شما در تمامی ساعت ها و ایام هفته باز است و آماده خدمت رسانی به مشتریان است؟ حقیقت این است که شما با طراحی سایت داروخانه در واقع یک شعبه دیگر به داروخانه خود اضافه کرده اید. یک شعبه که در تمامی ایام هفته به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان است. شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز ثبت سفارش داشته باشید و تحویل دارو را به روز بعد بسپارید. البته اگر داروخانه شما به صورت شبانه روزی باشد، امکان ارسال دارو به صورت فوری نیز برای مشتریان موثر است.
در نهایت می توان گفت طراحی سایت داروخانه کمک بزرگی به افزایش بهره وری شما می کند. هزینه های افزودن یک شعبه حضوری دیگر را به داروخانه خود در نظر بگیرید. هزینه کارکنان، هزینه اجاره مکان جدید، هزینه خرید لوازم و تجهیزات و ....  هزینه طراحی سایت داروخانه مطمئنا کمتر از این احداث یک شعبه جدید است، در عین حال که ممکن است درآمد بیشتری نیز برای شما داشته باشد.

 

طراحی سایت داروخانه هم چنین موجب افزایش سرعت شما در ارائه خدمات می شود. شما بتوانید در هر ساعت از کار داروخانه خود تنها به 50-100 نفر از مشتریان خود خدمات قابل قبولی ارائه دهید. اما با استفاده از طراحی سایت داروخانه، می توانید بدون شلوغی داروخانه و احساس نارضایتی در مشتریان، این رقم تا چندین برابر افزایش دهید. 

 

معرفی بهتر خدمات و محصولات :

یکی دیگر از دلایلی که شما را به داشتن طراحی سایت داروخانه تشویق می کند، امکان معرفی بهتر کالاها و خدمات شما است. شما ممکن است هزاران کالا در داروخانه خود داشته باشید که نیاز دارید به مراجعان خود معرفی کنید. انواع مکمل های ورزشی، انواع داروهای تقویتی، انواع لوازم بهداشتی و شوینده ها، لوازم و تجهیزات کمک کننده بیماران و ... همگی جز اقلام غیر دارویی هستند که شما با صرف هزینه بالا آن ها را خریده اید و در قفسه های داروخانه خود قرار داده اید.
تصور کنید فردی برای خرید یکی از این اقلام به داروخانه شما مراجعه می کند، او توقع دارد که بتواند برندهای مختلف را با هم مقایسه کند و خصوصیات هر محصول را با دیگری مقایسه کند. شاید ارائه توضیحات مربوط به هرکالا به صورت حضوری کاری سخت و زمان بر باشد، ولی با استفاده از طراحی سایت داروخانه این کار به راحتی امکان پذیر است. 
طراحی سایت داروخانه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید:

  • با استفاده از تصاویر واضح و با کیفیت به معرفی تک تک محصولات خود بپردازید.
  • عوارض احتمالی دارو ها را با مراجعین مطرح کنید.
  • درباره تاریخ انقضا و نحوه نگهداری داروها اطلاع رسانی کنید.
  • درباره اطلاعات تکمیلی دارو ها و میزان اثر بخشی آن ها صحبت کنید.
  • اطلاعات بیشتری در مورد تداخلات دارویی احتمالی ارائه دهید.
  • با دسته بندی درست محصولات پیشنهادهایی مرتبط به آن ها ارائه دهید.
  • انواع شرکت های سازنده دارو را معرفی کنید.
  • امکان مقایسه داروها را فراهم کنید.
  • با دریافت اطلاعات بیمار، به آن ها مشاوره شخصی ارائه دهید.

 

استفاده روش بازاریابی موثرتر:

احتمالا شما برای معرفی و بازاریابی داروخانه خود بودجه ای مشخص کرده اید و روش های مختلفی را نیز در نظر دارید. تقسیم بندی موثر بودجه با هدف مورد نظر شما یکی از الزامات یک بازاریابی درست و سود ده است. بازار یابی اینترنتی امروزه جز موثرترین روش های بازاریابی تلقی می شود. بیشترین بازدهی با کمترین میزان سرمایه گذاری از جمله ویژگی های بازاریابی اینترنتی است. شاید شما بودجه لازم برای اجاره یک بیلبورد تبلیغاتی یا ساخت یک تیزر تبلیغاتی را نداشته باشید ولی با استفاده بازاریابی آنلاین می توانید به همان اندازه برای مخاطبان خود اثر بخش باشید. 
استفاده موثر از فضای رسانه های اجتماعی یکی دیگر از فرصت های شما برای حضور در این عرصه است. طراحی سایت داروخانه زیربنا و پایه تمامی بازاریابی های شما در فضای اینترنت خواهد بود.


ایجاد فضایی موثر برای رقابت بهتر :

چرا شما باید طراحی سایت داروخانه داشته باشید؟ چون رقیبان شما دارند! در واقع یکی از مهم ترین دلایل طراحی سایت داروخانه افزایش تعداد وب سایت های خرید آنلاین داروخانه است. اگر شما مایل هستید تا در فضای رقباتی ایجاد شده بتوانید سهم موثرتری داشته باشید، طراحی سایت داروخانه ضروری است. 
امروزه مشتریان به نوعی از شما توقع دارند تا شما نیز مانند سایر همکاران خود طراحی سایت داروخانه داشته باشید. درج نام وب سایت در بروشورها و یا سر در داروخانه برای مخاطبان شما اطمینان بخش است و  به نوعی موجب افزایش و اعتبار نام داروخانه شما می گردد. طراحی سایت داروخانه کمک می کند تا مخاطبان شما بدانند که شما برای افزایش رضایت مندی آن ها با تحولات روز همگام بوده اید. 
 

مراحل طراحی سایت داروخانه چگونه است؟

اکنون به بررسی دلایل طراحی سایت داروخانه پرداختیم می توانیم به مراحل آن اشاره کنیم.


شناسایی نیازها:

اولین مرحله برای طراحی سایت داروخانه، شناسایی نیازهای کاربران و کارفرما است. شما باید بدانید قصد دارید چه خدماتی به مخاطبان خود ارائه دهید. پاسخ به پرسش های زیر به شما کمک می کند تا بتوانید درک درستی از اهداف خود داشته باشید:

  • آیا هدف شما از طراحی سایت داروخانه این است که تنها به معرفی داروخانه خود بپردازید یا قصد دارید فروش آنلاین نیز داشته باشید؟
  • در فروشگاه اینترنتی شما تنها داروهای بدون نسخه مانند انواع مکمل ها به فروش می رسند یا قصد دارید داروهای نیازمند نسخه را نیز به فروش برسانید؟
  • آیا خدمات خاصی در داروخانه شما ارائه می شود که نیازمند اختصاص صفحات مجزایی باشد؟
  • عمده مخاطبان شما چه قشری هستند و چه طراحی گرافیکی مناسب آن ها است؟

اگر در این مرحله قادر به شناسایی نیازهای مشتریان خود نیستید، نگران نباشید. شما می توانید با استفاده از تجربیات متخصصان اطلس ساختار داده به بررسی نیازهای مخاطبان خود بپردازید. برای دیدن نمونه کارهای شرکت اطلس ساختار داده می توانید به این قسمت مراجعه نمایید.


 

تعیین ویژگی های طراحی سایت داروخانه :

بعد از آنکه در مرحله اول به بررسی نیازهای مخطبان پرداختیم، می توانیم ویژگی های مورد نیاز طراحی سایت داروخانه را شناسایی کنیم. ویژگی های زیر از جمله ویژگی های است که می تواند در طراحی سایت داروخانه مورد استفاده قرار گیرد:

  • امکان درج محتوای تصویری و ویدئو
  • طراحی گرافیکی اختصاصی 
  • ایجاد فروشگاه و قابلیت پرداخت آنلاین و آفلاین
  • امکان معرفی و مقایسه انواع داروها بر اساس کارخانه ساخت، قیمت و...
  • گزارش فروش اقلام دارویی
  • ایجاد صورت حساب برای هر نسخه
  • مدیریت پرداخت های آنلاین و آفلاین 
  • اطلاع رسانی از طریق ایمیل و تلفن همراه
  • امکان آپلود کردن نسخه و هماهنگی برای دریافت داروها
  • بررسی امکان ارسال دارو و تعیین هزینه

برای مشاهده سایر ویژگی های مورد نیاز طراحی سایت داروخانه می توانید به خدمات اطلس ساختار داده مراجعه نمایید.
 


هزینه طراحی سایت داروخانه:

تعیین میزان بودجه و هزینه ای که قصد دارید برای طراحی سایت داروخانه خود صرف نمایید یکی از تعیین کننده ترین مراحل کار است. در نظر داشته باشید که هزینه که برای طراحی سایت داروخانه می پردازید در واقع همان میزان سرمایه گزاری است که قصد دارید برای گسترش کار خود انجام دهید. استفاده از قالب های از پیش ساخته شده و یا طراحی اختصاصی، گزینه های تعیین کننده حدود هزینه طراحی سایت داروخانه هستند. استفاده از هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایب خاصی است.
استفاده از قالب های پیش ساخته برای طراحی سایت داروخانه موجب کاهش هزینه های و زمان ساخت می گردد، در حالیکه قدرت انتخاب طرح های گرافیکی و ویژگی های اختصاصی را از شما می گیرد.
در مقابل طراحی سایت داروخانه به صورت اختصاصِی به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید هر زمانی که مایل بودید ویژگی جدیدی به سایت خود اضافه نمایید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه طراحی سایت داروخانه می توانید به این قسمت مراجعه نمایید و یا با متخصصان اطلس ساختار داده تماس بگیرید.


بازاریابی دیجیتال برای رشد طراحی سایت داروخانه :

 


نکته این باید به آن توجه کنید این است که طراحی سایت داروخانه به تنهایی برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما لازم نیست. البته طراحی سایت داروخانه باید به شکل حرفه ای انجام شده باشد. کاربران باید بتوانند بعد از مراجعه به وب سایت شما به راحتی به محصولات و خدمات خود دسترس داشته باشند و در نهایت خرید خود را ثبت نمایند. اما برای آنکه بتوانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و سودآوری خود را تا چندین برابر افزایش دهید، لازم است تا حضور بسیار قوی در فضای آنلاین داشته باشید.
برای انجام این کار لازم است تا برنامه منظم و مدونی برای بازاریابی دیجیتال خود تهیه کنید. استفاده از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ می تواند یکی از گزینه های شما باشد. 
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت داروخانه و خدمات بازاریابی دیجیتال آن می توانید با متخصصان شرکت اطلس ساختار داده تماس حاصل فرمایید.