عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

مدیریت سایت چیست و مدیر سایت چه وظایفی دارد؟

اجازه دهید با ساده ترین قسمت شروع کنیم، مدیریت سایت چیست؟ به طور کلی مدیریت سایت شامل مدیریت محتوا (اضافه کردن مقالات؛ افزودن تصاویر و ویدئوها، درج محصولات جدید و ویژگی‌های آنان) حفظ امنیت وب‌سایت و همینطور پشتیبانی سایت است. به همراه اطلس ساختار داده به بررسی این موارد می‌پردازیم وهمین‌طور در ادامه، به وظایف یک مدیر سایت حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد.

 


 

مدیریت سایت چیست؟

مدیریت محتوا

یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت سایت، مدیریت محتوای قرار گرفته در وب‌سایت است. شاید سایت شما یک سایت استاتیک و غیرقابل تغییر باشد، که در این صورت نیازی به درج محتوا به صورت منظم نیست. البته به دلیل رعایت مسائل سئو و بالابردن جایگاه سایت شما در گوگل،  توصیه می‌شود همیشه محتواهای جدیدی به سایت خود اضافه کنید.

امنیت وب‌سایت

امنیت سایت یکی از مهم ترین قسمت‌های مدیریت سایت است. همه سایت‌ها در معرض تهدید هکرها و مجرمان اینترنتی هستند. اطمینان از امنیت سایت و به روز بودن نقشه‌های آن، از جمله خدمات مدیریت سایت است.

پشتیبانی وب‌سایت

هرگونه تغییری برای گسترده‌ترکردن و تغییرات ساختاری در سایت را می‌توان در این دسته قرار داد. اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در چینش صفحات و یا نحوه هدایت کاربران در سایت هستید، باید از قسمت مدیریت سایت اقدام کنید. البته گاها برای وارد شدن به این قسمت به صورت تخصصی باید به شرکت طراحی سایت خود مراجعه کنید. انجام اینگونه تغییرات توسط صاحبان سایت، معمولا از طریق سیستم مدیریت وردپرس ساده تر است.

 


 

پنل مدیریت سایت چیست؟

ارائه پنل سایت حرفه ای و کاربردی از جمله سرویس های شرکت‌های طراحی سایت است. کاربردی بودن پنل، راحتی کار با آن، نحوه قرارگرفتن منوها، ایجاده دسترسی های مختلف برای افراد شرکت و ... از جمله مواردی است که باید در پنل مدیریت سایت به آن توجه کرد. درنظر داشته بااشید اگر طراحی سایت شما با استفاده از وردپرس انجام شده است، باید از پنل مدیریت مربوط به ورد پرس استفاده کنید و معمولا مدیریت سایت کاملا به عهده تیم شما خواهد بود. هم‌چنین اگر برای طراحی سایت از شرکت‌های طراحی سایت کمک گرفته باشید، معمولا خدمات پشتیبانی آن‌ها شامل مشارکت در انجام امور مدیریت سایت نیز  خواهد بود.

 


 

مدیر سایت کیست و چه وظایفی دارد؟

امروزه اهمیت داشتن وبسایت در در دنیای کسب وکار تقریبا بر کسی پوشیده نیست. داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربردی یکی از مهم‌ترین دارایی‌هایی شرکت شما و ابزارهای بازاریابی برای آن به شمار می‌آید. قراردادن محتوا در سایت، تعیین استراتژی، طراحی و اجرا کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین و افزایش ترافیک از جمله کارهایی است که در نهایت منجر به افزایش فروش شما می‌گردد. اما برای اینکه این کار اتفاق بیوفتد، کسی باید این سایت را نظارت کند، این شخص مدیر سایت است.

 


 

 

 

مهم ترین وظایف مدیر سایت چیست؟

1) تهیه نسخه پشتیبانی (Backup)

تهیه پشتیبانی از وب‌سایت بسیار مهم است زیرا به شما اطمینان خاطر می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید به آخرین نسخه ذخیره شده از سایت تان برگردید. با توجه به نوع سایت و سرعت قرارگیری اطلاعات در آن، عملیات Backup گیری را می‌توانید به صورت روزانه و هفتگی انجام دهید.

2) نظارت همیشگی بر سایت

گاها لحظاتی (Downtime) وجود دارند که سرویس‌های میزبانی (Host) از دسترس خارج می‌شوند و درنتیجه سایت شما بارگذاری نمی‌شود. وظیفه مدیر سایت رصد دائمی سایت شرکت است تا در صورت بروز مشکلات این‌چنینی سعی در رفع آن داشته باشد و در صورت تکرار آن تصمیمی برای تغییر هاست بگیرد.

3) قراردادن و چک کردن محتوای وب‌سایت

همانطور که در قبل به آن اشاره کردیم، قراردادن انواع مقالات، تصاویر، ویژگی‌های محصولات و ... به عهده مدیر سایت است. هم‌چنین یک مدیر سایت باید بعد از قرار گرفتن در سایت، آن را مرور کند و اشتباهات ممکن را به حداقل برساند. قرار گرفتن عکس‌ها در سایز نامناسب، کیفیت پایین آن‌ها و یا کیفیت بیش از حد آن‌ها، چک کردن لینک‌های ارجاع داده شده در متن، تصحیح هرگونه ایرادات نگارشی از قلم اوفتاده، مرور واکنشگرا بودن و ... به عهده مدیر سایت است.

 

4) چک کردن سرعت بارگذاری سایت

سرعت بالای بارگذاری سایت به شدت بر روی تجربه خوب کاربران از سایت و در نتیجه سئوی (SEO) بهتر وب‌سایت شما تاثیر دارد. هیچ کاربری انقدر زمان ندارد تا بخواهد بیشتر از چند ثانیه منتظر بازشدن صفحات سایت شما باشد. چک کردن سرعت بارگذاری (لود شدن) سایت از جمله کارهایی است که باید مرتب توسط مدیر سایت انجام شود تا در صورت هرگونه مشکلی سریعا تیم فنی آن را رفع نماید. 

5) تست کردن رویه‌های موجود در سایت

یک مدیر سایت باید همواره مطمئن باشد که هیج مشکلی در سایت وجود ندارد. برخی از مدیران سایت به صورت ماهانه تمام فرم‌های سایت را پر می‌کنند، عضو خبرنامه می شوند، یک خرید از فروشگاه اینترنتی خودشان انجام می‌دهند و ...، تا مطمئن باشند که همه مراحل به درستی پیش می‌رود و مشکلی برای کاربران به وجود نمی‌آید.

6) برررسی آپدیت‌های وردپرس، تم‌ها و افزونه ها

اگر شما از سیستم مدیریت وردپرس استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که وردپرس همیشه در آخرین نسخه به روزرسانی شده خود باشد. همینطور تم‌ها و افزونه‌های شما آپدیت باشند و نسخه‌های قدیمی نیز در سایت وجود نداشته باشد، چون باعث کاهش سرعت سایت می‌شود. برای دریافت این خدمات می‌توان از شرکت‌های طراحی سایت کمک گرفت، اما وظیفه مدیر سایت نظارت بر درست اجرا شدن آن و همینطور تعیین زمان انجام این تغییرات است.

7) تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اگر شما برای سایت خود یک مدیر سایت حرفه ای استخدام کرده باشید و مسئولیت آن را به سایر کارمندان خود نسپرده باشید، یک مدیر سایت می‌تواند استراتژی های بازاریابی آنلاین شما را مشخص کند. به صورت خلاصه موارد زیر از جمله وظایف مدیر سایت است:

شناخت درست مخاطبان و تحقیق درباره کلمات کلیدی، برای ارائه تقویم محتوایی مناسب مقالات سایت

تعیین نحوه حضور در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای مناسب آن

انجام امور مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

طراحی و اجرای تبلیغات کلیکی و بنری

دریافت اطلاعات ایمیل کاربران و ایمیل مارکتینگ

 

 

با پنل اختصاصی مدیریت سایت شرکت اطلس ساختار داده انجام تمامی موارد فوق به راحتی امکان پذیر است. و این شرکت همواره سعی می‌کند تا در مدیریت بهتر سایت، به مشتریان خود خدمات قابل قبولی ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید. 

شهروز شبستری | ۱۳۹۸-۰۹-۱۹

با سلام بنده سایتی راه اندازی کردم که در آخر به من گفته شد سایت شما با موفقیت ثبت شد ولی با مدیر سایت هماهنگ کنید برای راه اندازی خواستم بپرسم چه کاری باید انجام دهم Www.shahroozactor.wotor.net

ناشناس | ۱۴۰۰-۰۱-۱۰

این سایت ساز به درد گوه نمی‌خورد اگه بخوای دامنه را هم از دی آن اس این سایت ساز جدا بکنید نمیشه و دی آن اس رو این قفل میشه و درست بشو نیست موتور خیلی افتضاحه خدایی از یه سایت ساز دیگه استفاده کنید.

ادمین | ۱۴۰۰-۰۱-۱۲

دوست عزیز به اعصابت مسلط باش از چه سایت سازی استفاده کردید؟

0 دیدگاه