عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین مقالات اطلس ساختار داده باخبر شوید

عضویت
arrow_backward بازگشت

یک طراحی سایت گردشگری جذاب وموفق چگونه ساخته می شود؟

مخاطب یک طراحی سایت گردشگری جذاب و موثر، بعد از دیدن وب سایت گردشگری شما باید وسایل خود را جمع کند و آماده سفر شود! در یک طراحی سایت گردشگری موفق، عکس‌های جذاب و رنگارنگ به درستی در کنار‌هم قرار گرفته‌اند و الهام بخش سفر مسافران هستند. هم‌چنین به راحتی می‌توانند مقصد خود را انتخاب کنند و از خدمات شرکت شما مطلع شوند و از آن‌ها استفاده کنند.

اگر به دنبال طراحی سایت گردشگری برای آژانس گردشگری خود هستید و یا قصد دارید تا تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید، با ما همراه باشید. در ادامه ویژگی‌های ضروری مورد نیاز برای داشتن یک طراحی سایت گردشگری پربازده را با هم مرور می‌کنیم. 

 

1) طراحی گرافیک جذاب برای سایت گردشگری

مانند هر وب سایت دیگری، طراحی گرافیک وب سایت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که 94% انگیزه اولیه کاربران برای ادامه بازدید خود از یک وب سایت، طراحی گرافیک مناسب آن است. البته طراحی گرافیک جذاب همه چیز یک وب سایت نیست، مخصوصا در یک طراحی سایت گردشگری که در نهایت "اعتماد" عامل اصلی انتخاب مسافران است. اما برای یک سرمایه گذاری پربازده، باید مطمئن باشید که طراحی سایت گردشگری شما دارای حرفه‌ای‌ترین طراحی گرافیکی است و بعد از ورود مخاطبان به وب سایت، آن‌ها را کاملا مجذوب می‌کند. با توجه به ماهیت سایت گردشگری استفاده از عکس‌های چشم نواز و جذاب، کمک بزرگی به این قسمت می‌کند.

 

2) شناسایی طراحی صفحات مورد‌نیاز

برای ساخت طراحی سایت گردشگری موفق، لازم است بدانیم چه صفحاتی برای وب سایت ما ضروری است.

الف) طراحی صفحه رزروآنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و هم‌چنین رزرو هتل

اگر قصد کار در زمینه فروش آنلاین بلیط و یا رزرو هتل را داشته باشید، ویژگی‌های مورد نیاز شما در سایت گردشگری، بسیار شبیه ویژگی های لازم برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود. نحوه دسترسی راحت کاربران برای انتخاب مسیرها و همین‌طور وارد کردن اطلاعات شخصی مسافران، از جمله نکات مهم و کلیدی طراحی صفحه رزرو آنلاین یک سایت گردشگری است.

ب) طراحی صفحه تورهای گردشگری داخلی یا خارجی

شما ممکن است خودتان برگزار‌کننده تور (tour operators) باشید و یا تمایل داشته باشید تورهای همکاران و یا سایر آژانس‌ها را در سایت گردشگری خود به فروش برسانید. در این صورت می‌توانید پکیج های مختلف تورهای داخلی یا خارجی را به صورت آنلاین یا آفلاین در سایت گردشگری خود به فروش برسانید.

 

3) محتوای مناسب سایت گردشگری

شاید شنیده باشید که می‌گویند: محتوا پادشاه است! بله محتوا پادشاه هر وب‌سایت است. اما در یک سایت گردشگری چه نوع محتوایی باید ارائه شود تا تبدیل به پادشاه وب سایت شود؟

 شما هرنوع فعالیتی در سایت گردشگری خود داشته باشید نیازمند تولید محتوای مناسب هستید. محتوای یک سایت گردشگری باید اطلاعات مورد نیاز مسافران برای سفر را به آنها به شکلی ساده ولی کامل و جامع منتقل کند. این اطلاعات در نهایت به مسافران کمک می‌کند تا راحت تر برای انتخاب مقصد گردشگری خود تصمیم بگیرند و بر اساس اعتماد شکل گرفته، خدمات مورد نیاز خود را از وب سایت شما تهیه کنند.

به طور عمده بازدید کنندگان یک سایت گردشگری به دنبال یافتن عناوین زیر هستند.

مقصد گردشگری

بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری، مقصد است. اکثر مخاطبان سایت گردشگری، به دنبال یافتن اطلاعاتی مربوط به مقصد سفر خود هستند. موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی، محل های اقامت، امکانات مورد نیاز سفر،  زبان های رایج گفتگو، واحد پول مبادله‌ای، اختلاف ساعت با شهر مبدا، متوسط هزینه های روزانه، آب‌و‌هوا، بایدها و نبایدهای فرهنگی و حتی امنیت مقصد، از جمله نکاتی است که برای بازدیدگنندگان بسیار مهم بوده و بر فضای ذهنی آنان تاثیر می‌گذارد.

جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری

این مهم‌ترین قسمت در تعیین تصمیم نهایی مخاطبان است. شما به عنوان یک سایت گردشگری باید جاذبه های مهم مقصد گردشگری را بیان کنید. گردشگران سلیقه های مختلفی دارند، در کنار معرفی جاذبه هایی مانند موزه‌ها و اماکن فرهنگی، مذهبی و تاریخی یک مقصد، باید از جاذبه‌های طبیعی و هم چنین فعالیت‌هایی مانند جشن‌های مختلف، فعالیت‌های هیجان انگیز ورزشی و .. نیز نام ببرید. در نتیجه این کار، هر گردشگری با توجه به نوع علاقه خود می‌تواند همه گزینه ها را بررسی کند.

خدمات و تورهای شما

بعد از مشخص‌شدن مقصدها و جاذبه‌های گردشگری، شما می‌توانید خدمات خود در مورد آن مقصد را به مخاطبان ارائه دهید و بهترین پیشنهاد خود در زمینه رزرو تور و هتل و یا خرید بلیط هواپیما را نیز به صورت برجسته تر مشخص کنید.

به خاطر داشته باشید که  محتوا یک سایت گردشگری باید همیشه "به روز" باشد. چرا که اطلاعات بلیط‌ها، تورها و ... همیشه در حال تغییر است. همین‌طور بر اساس نیاز مخاطبان و خلاقیت شما، همیشه می‌توان مسیرهای جدیدی برای ارائه محتوا پیدا کرد، پس لطفا خود را به راه‌های متداول محدود نکنید. 

سایر عناوینی که می‌توانید در تولید محتوای سایت گردشگری به آن توجه کنید موارد زیر است.

  • معرفی گردشگری سلامت، معرفی مقصد‌ها و ارائه خدمات مربوط به این حوزه

  • معرفی اقامتگاه‌ها، مانند هتل‌ها و خانه‌های بوم‌گردی

  • فرهنگ گردشگری و نکات قابل توجه برای گردشگران

  • فرهنگ سفر‌کردن و معرفی لوازم مورد نیاز سفر

 

4) استفاده از تصاویر، فیلم‌های جذاب و نفس‌گیر

استفاده از تصاویر حیرت انگیز طبیعت و مکان های فوق العاده زیبای تاریخی در طراحی سایت گردشگری از جمله مهم‌ترین ابزارهای ایجاد جاذبه در یک سایت گردشگری موفق است. شما می‌توانید با استفاده از این تصاویر جادویی، مخاطبان‌تان را با خود همراه کنید. منتشر‌کردن تصاویر و یا ویدئوهای تورهای قبلی اجرا شده مانند تصاویر گردشگران در حال خنده و شادی، انجام امور تفریحی و ورزشی، خرید کردن  و... موجب می‌شود تا حس واقعی تور به مسافران منتقل شود و آنها جای خالی خود را برنامه های شما ببینند.

 

5) اشتراک گذاشتن تجربیات و نظرات دیگران

بدون شک منتشرکردن نظریات مسافران قبلی یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلب اعتماد کاربران است. سایت مطرح trip advisor با استفاده از همین راهکار تبدیل به یکی از مهم‌ترین وب سایت‌های گردشگری شده است. البته اگر هنوز نتوانسته‌اید به طور کامل رضایت مشتریان خود را جلب کنید و یا تازه وارد این حوزه شده اید، می‌توانید این بخش را کمی به تعویق بیاندازید.

 

برای مشورت درباره چگونگی طراحی سایت گردشگری و تعیین عوامل موثر بر قیمت آن، می‌‌توانید از خدمات مشاوره اطلس ساختار داده کمک بگیرید.